Video: NLG pekelný stroj
vydáno 13. 10. 2016, text PtP, foto archiv Pavla Malaníka a DMB
Na začátku minulého století vznikl motocykl NLG s dvouválcovým motorem o objemu 2714 kubíků. Jeho určení bylo jasné - překonat rychlostní rekord.
K překonání rekordu opravdu došlo. V roce 1909 vyvinul motocykl rychlost 90 mph (cca 141 km/h), čímž překonal rekord skoro o tři míle za hodinu. Protože ale jezdec W. E. Cook nedokázal v další jízdě rychlost potvrdit, nebyl rekord oficiálně uznán. Motocykl pak brzy zmizel ze světa a zbylo po něm jen pár fotografií a novinových výstřižků.
Po sto letech si tohoto motocyklu všiml sběratel, renovátor a stavitel historických řemenáčů Pavel Malaník a během tří let ho opět přivedl k životu. Na následujících fotografiích můžete zhlédnout fragmenty ze stavby a posoudit, jak se mu výsledek povedl. Video zachycuje loňské zkušební jízdy na letišti u Hoškovic při příležitosti společného testování stoleté "Laurinky" a moderního BMW (vyšlo v ČMN na konci roku 2015).
Více informací o motocyklu NLG a jeho novodobé stavbě naleznete v aktuálních ČMN 21/2016 (v prodeji od čtvrtka 13. října).
Další iČMN články
-
Z ARCHIVU ČMN 2007: Když dva dělají totéž
Na výstavě Bohemia Custom jste si jistě všimli několika parádně upravených Jawiček v kategorii Tuzemák. První a třetí místo obsadili kamarádi, kteří si se stavbami pomáhali. Bydlí ve stejné vesnici kousek u Lanškrouna, jmenují se Martin Biskupič (bíločervená Jawa) a Mirek Šilar (černá)...
-
Z ARCHIVU ČMN 2007: Motokrosová škola ČMN
Pro ty z vás, kteří dávají před asfaltem přednost hlíně, písku a kamení, jsme se opět vydali na motokrosovou trať za Jarmilem Zelendou, aby nás zasvětil do umění přizpůsobit se široké škále povrchů, jaké nás mohou v terénu potkat. Trenér Zejaxu si prý nenechal nic pro sebe, tak čtěte pozorně, než opět vyrazíte do terénu...
-
Vzpomínáte na sportovně cestovní legendy z Japonska?
V ČMN 25, které vycházejí ve čtvrtek 10. prosince, najdete test sportovně cestovní Suzuki GSX-S1000F. Tímto modelem se samurajská značka vrací do kategorie, která vždy bývala výspou japonských výrobců – mezi hodně rychlé sportovně cestovní stroje se silnými motory a pevnými podvozky. U Suzuki vše začalo rokem 1988. Jaká byla v průběhu let konkurence?...
Články na MotoLife
-
Motorbike 11/2024
Téměř všechny světové závodní
série už skončily, naše „soukromé“ redakční závody ale pokračují: dokončili
jsme listopadové vydání, poslali ho do tiskárny a vzápětí skočili na letadlo do
Milána, abychom na veletrhu EICMA nasbírali materiál nejen pro reportáž (bude v
příštím čísle), ale také pro Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek,
který vyjde letos tradičně před Vánocemi a na kterém zač...
-
Motorbike 10/2024
Na sociálních sítích se začíná
pomalu řešit, jestli už motorku zazimovat nebo ještě pár týdnů počkat. My
doporučujeme nijak se zimním spánkem nespěchat, určitě se ještě najde pár
hezkých dní a byla by škoda se neprojet. No a večer, až se vrátíte, se můžete
začíst do aktuálního vydání Motorbike, letos již desátého. Co vás v něm čeká? Testy Aprilia Tuono V4 Factory 1100
Zdá se to jako chv...
-
Hvězdné Dymokury!
Předposlední
roadracingový závod letošního roku – Dymokury, byl ve znamení úspěchu pro
všechny tři závodnice Wonder Women Racing Teamu. Všechny tři týmové závodnice
nastoupili do závodního víkendu s různými ambicemi a ty se jim nakonec
podařilo uskutečnit.
Kristýna Jakesh letos odjela většinu závodů a
v celkovém hodnocení si vede velice dobře. Do Dymokur nastoupila ve skvělé
formě...
-
Motorbike 9/2024
Hlásíme se po prázdninách zpět do
služby! Uteklo to jako voda, ale nevadí, už jsme se do práce těšili. I když
spíš bychom měli napsat, že jsme se těšili zpátky do redakce, protože díky
tomu, že je pro nás ta práce zároveň tím největším koníčkem, v podstatě vlastně
nikdy nekončí, ani o dovolené...ale dost úvah, mrkněte, co jsme si pro vás do
aktuálního Motorbike připravili. Není toho málo a jako už...
-
Motorbike 7-8/2024
Začínají prázdniny a abyste se po
večerech nebo za špatného počasí nenudili, je zde pro vás letní dvojčíslo
Motorbike. A pořádně vypasené, má totiž 154 stran! Co na nich najdete?
Samozřejmě testy (více než patnácti strojů, od cestovních endur přes klasiku až
po sportovní motorky a čtyřkolky), reportáže
z motorkářských akcí a motosportu, nechybí ani cestopis...no, prostě
jsme se jako vždy sna...