Motorbike 1-2/2025
vydáno 10. února, text Motorbike
Leden utekl jako voda a stejně tak jistě uteče i čekání na
příští sezónu. Ale ještě než budeme moci poprvé vytáhnout motorky z garáže a pořádně je provětrat, můžete si to čekání zkrátit prvním letošním vydáním
časopisu Motorbike. V sekci testů jsme se tentokrát věnovali hlavně cestovním
strojům, ale nejen jim – vyzkoušeli jsme, mimo jiné, i exkluzivní BMW R 18
Roctane či sourozeneckou dvojici Yamaha MT-09 a XSR900 GP. A přesto, že se
ještě nerozjely světové závodní série, nevynechali jsme ani sportovní rubriku,
ve které se, zejména v souvislosti s MotoGP, věnujeme například současné kauze
KTM.
Testy
Honda CRF1100L ATAS ES vs. Moto Guzzi V100 Mandello S vs.
Suzuki GSX-S1000GX
Přestože zřejmě nejvíc obdivovanou kategorií motorek jsou
díky své síle a vzhledu superbiky, již léta je v prodejích válcují touringy,
zejména cestovní endura. A nevypadá to, že by v dohledné době mělo dojít k
nějaké podstatné změně. Nabídka cestovních motorek úspěšně kvete a krom
cestovních endur, kterých je jednoznačně nejvíc, se pomalu začínají vracet i
sportourery a objevují se i nové crossovery. My jsme pro náš srovnávací test
vybrali z každé kategorie jednoho výrazného zástupce: za cestovní endura bojuje
Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports ES, za sportovně cestovní motorky
Moto Guzzi V100 Mandello S a crossovery zastupuje Suzuki GSX-S1000GX.
![](/Photo/img_32007O54000O1469430O33O135847175ONO04507O0854O12.jpg)
Yamaha MT-09 vs. Yamaha XSR900 GP
Heslo „nevstoupíš dvakrát do stejné řeky“ jednoznačně pro
mnoho motocyklových výrobců neplatí. Tedy pokud bychom ho chtěli aplikovat ve
smyslu, že každá motorka je stoprocentně originální a má svůj a jen pro ni
vyvinutý motor a podvozek. Kdepak, většina fabrik se snaží zejména pohonnou
jednotku vrznout, kam se jen dá. Je to dobře nebo špatně? Jak kdy, jak dokazuje
příklad tříválce Yamaha s označením CP3, který je společným prvkem dvou rivalů,
nakedu MT-09 a heritage XSR900 GP.
![](/Photo/img_32007O54000O1469459O33O135849856ONO04507O0854O12.jpg)
Husqvarna 901 Norden vs. KTM 890 Adventure
Jak už sám název článku (Můj brácha má prima bráchu)
napovídá, mají obě cestovní endura hodně společného. Což je zrovna u téhle
dvojky jedině výhodou, protože nemusíte volit, z hlediska techniky, žádný
kompromis. Společný technický základ ale zdaleka neznamená stejný stroj, jde
také – a podstatně – o zamýšlené využití motorky a také základní výbavu, což se
zrovna u těchto dvou modelů dost liší.
![](/Photo/img_32007O54000O1469488O33O135852537ONO04507O0854O12.jpg)
BMW R 18 Rocktane
BMW je bezesporu prémiovou značkou a tak se dá předpokládat,
že veškeré její stroje budou svým způsobem exkluzivní. Ovšem jak známo, i mezi
sobě rovnými se najde vždy někdo rovnější, v tomto případě exkluzivnější a tím
je BMW R 18 – a v podstatě je úplně jedno, o jakou jeho verzi jde. Vždy
dostanete dlouhou, předlouhou motorku s obřím dvouválcem Big Boxer. Jak se s ní
žije?
![](/Photo/img_32007O54000O1469517O33O135855218ONO04507O0854O12.jpg)
SWM (Shineray) Urban 525
Pokud se řekne sidecar, představíme si dobrodružství, styl a
hlavně zábavu, která kombinuje pohodlí s praktičností. SWM Urban 525 splňuje všechny tyto
představy a přidává k tomu kapku moderní technologie. Jak funguje nejen na
asfaltu?
![](/Photo/img_32007O54000O1469546O33O135857899ONO04507O0854O12.jpg)
TALARIA Sting PRO MX
Při prvním setkání s Talarií Sting Pro MX nám okamžitě
naskočila otázka: „Je to fakt enduro, nebo jen elektrokolo, ze kterého někdo
sundal pedály?“. Ta lehkost a
hravost, které lákají k jízdě, z tohoto stroje doslova čiší. Navíc s příslibem
absolutně tichého provozu.
![](/Photo/img_32007O54000O1469575O33O135860580ONO04507O0854O12.jpg)
K testům se dá zařadit ještě další článek - pro příznivce
čtyřkolek jsme otestovali v Krkonoších CFMOTO Gladiator X1000 G3 s pásy Camso.
Fanoušci historie naleznou v aktuálním Motorbike dokončení příběhu „superbiku
jak z NASA“, tedy Benelli Tornado TRE, připravili jsme pro vás i tradiční Best
Of Motorbike, tedy přehled strojů, které vloni nejvíc zaujaly naše testridery.
Tradiční je v únorovém vydání již několik let i přehled, kolik (a jakých)
motorek a skútrů se u nás vloni prodalo. Mimochodem, jednalo se o rok rekordní!
![](/Photo/img_7614O54000O1469604O33O109562417ONO04507O0854O12.jpg)
![](/Photo/img_7614O54000O1469633O33O109564579ONO04507O0854O12.jpg)
![](/Photo/img_7614O54000O1469662O33O109566741ONO04507O0854O12.jpg)
![](/Photo/img_7614O54000O1469111O33O109525663ONO04507O0854O12.jpg)
V Motorbike 1/ 2 2025 pokračuje svou třetí částí i Juditin
cestopis „Himalayan Odyssey“, poradíme vám, jak se připravit v Pitlandu na
autoškolu a vrátíme se i ke Gladiator Games 2024.
Ve „Sportu“ nejde ale jen o GG, krom již zmíněného článku o
KTM vám představíme i některé z letošních týmů pro MotoGP, máme pro vás i
rozsáhlý report z Rally Dakar 2025, novinky z ploché dráhy i představení série
King of the Baggers, která by se snad mohla letos účastnit i některých eventů
MotoGP.
![](/Photo/img_7614O54000O1469140O33O109527825ONO04507O0854O12.jpg)
![](/Photo/img_7614O54000O1469169O33O109529987ONO04507O0854O12.jpg)
![](/Photo/img_7614O54000O1469198O33O109532149ONO04507O0854O12.jpg)
![](/Photo/img_7614O54000O1469227O33O109534311ONO04507O0854O12.jpg)
No a samozřejmě pro vás máme i další, tedy aktuality,
toolbox atd. - to vše na 124 stranách!
Motorbike 1/ 2 2025 vychází ve středu
5. 2. 2025 a připomínáme, že na https://www.send.cz/casopis/1294/motorbike
lze aktuální i starší vydání časopisu Motorbike objednat pohodlně a bezpečně až
do schránky za stejnou cenu jako kdekoliv na stánku!
![](/Photo/img_7614O54000O1469256O33O109536473ONO04507O0854O12.jpg)
![](/Photo/img_7614O54000O1469285O33O109538635ONO04507O0854O12.jpg)
![](/Photo/img_7614O54000O1469372O33O109545121ONO04507O0854O12.jpg)
![](/Photo/img_7614O54000O1469401O33O109547283ONO04507O0854O12.jpg)
Plná, nijak neomezená verze Motorbike, je k dispozici
samozřejmě i v elektronické podobě a to na
https://www.digiport.cz/vydani/floowie/924-motorbike.
Výhodné tištěné předplatné je možné objednat přímo zde nebo
prostřednictvím e-mailu: send@send.cz. Neuteče vám tak už žádné číslo
Motorbike.
Více informací na: http://www.motorbike-czech.cz nebo na
https://www.facebook.com/casopismotorbike/.
Najdete nás i na
Instagramu – @motorbikemagazin
![](/Photo/img_15745O54000O1469691O33O118336370ONO04507O0854O12.jpg)
![](/Photo/img_15745O54000O1469343O33O118308350ONO04507O0854O12.jpg)