vydáno 11. 4. 2018, text David M. Bodlák
Harley-Davidson V-Rod je pojem a třebaže neměl nikdy na růžích ustláno, vydržel až do loňska. Svým tvůrcům dal ovšem zabrat a vývoj trval několik dlouhých let, které můžete prožít během padesáti minut při sledování tohoto parádního dokumentu o jeho zrodu!...
celý článek
vydáno 3. 4. 2018
Náš nejlepší stuntrider se vrátil po šesti letech na led. A stálo to za to...
celý článek
Motocykl 09
krátce, vydáno 13. 3. 2009, text
Třináctý ročník veletrhu Motocykl je největší přehlídkou motocyklů, skútrů, motocyklového příslušenství a doplňků v ČR. Výstava probíhá od 11. do 15. března tradičně v areálu Výstaviště Incheba Expo Praha v Holešovicích.
EMU Tractor 700
krátce, vydáno 11. 3. 2009, text
Úplně nový, čistý a navoněný Tractor se z pražských ulic vynořil na místě focení bez velkých akustických projevů, nicméně i přesto se mu dostávalo od kolemjdoucích mimořádné pozornosti. Řidič, který ho přivezl, to komentoval lapidárněji: „Ty vole, jak ty lidi čuměj, tos neviděl...“ A není divu. UTV, tenhle kříženec čtyřkolky a jeepu se po městě fakt moc nevidí. A přitom jsem zjistil, že i jízda po městě s Tractorem je kupodivu docela příjemná i v zimě, natož pak za horkých letních dnů.
Triumph Bonneville T100
krátce, vydáno 26. 2. 2009, text
Mezi jeho největší plusy určitě patří, že je to retro jak noha. Stroj je stylově velmi čistý, dokonce tak, že vstřikování, které se bohužel Bonnevillu nevyhnulo, konstruktéři zabalili do obalu z karburátorů, aby nic nerušilo posvátnost, které se říká retro styl. Proto také na Triumphu najdete třeba zamykání z jedné strany a klíček zapalování ze strany druhé. Ale nejen styl má Triumph vybroušený – také jízdní vlastnosti. Bonneville není o výkonu, není o maximálce, je o zážitcích.
Na skoku u TGB
krátce, vydáno 12. 2. 2009, text
Tchaj-wan je malé Japonsko. To je hlavní dojem z cesty na druhý konec světa k firmě TGB, k firmě, která patří do první čtyřky tchajwanských výrobců čtyřkolek.
Volání divočiny
krátce, vydáno 12. 2. 2009, text
Některé motorky jsou velice praktické, mají jasný úkol a ten plní beze zbytku. Ovšem existují i stroje, které se světem toulají s velice mlhavým určením - nicméně jízda na nich je velice, velice adrenalinová. Do této skupiny patří spousta italských strojů a zcela určitě i minimálně jeden rakouský: KTM 690 SMC.
Elegance ve sci-fi stylu
krátce, vydáno 28. 1. 2009, text
CB1000R oslovuje především ty, kteří mají rádi sci-fi a novoty.
Motor má opravdu neskutečný spodek, jako hodně našlápnutý dvouválec. Ano, jde skutečně o Věc s velkým
„V“, přestože jí mnozí vyčítají kdeco. Předním „ufo“ světlometem počínaje, přes pouze teoretickou možnost cestování a svezení spolujezdce a neobvyklým nerezovým výfukem konče. Avšak Honda vytvořila nový a pozoruhodný naháč dle svých nejlepších měřítek. Vzhled je poplatný soudobým nejmodernějším trendům a (hlavně japonským) představám o tom, jak by měl vypadat a fungovat správný jednostopý pouliční dacan bez kapot.
Honda CRF 250R a 450R
krátce, vydáno 15. 1. 2009, text
Nové krosky 250 a 450 od Hondy už se ale technicky nepodobají jedna druhé jako vejce vejci. Zatímco dvěpade má pořád karburátor, čtyřipade už je stříkačka.
Už ne tak dobrou zprávou je, že ani jedna z nových krosek nemá elektrický startér, takže když si motor zašlápnete, zase budete skákat na páce. Podvozkově vycházejí nové Hondy jako poměrně tuhé, ale částečně to bude i tím, že stroje v testu byly úplně nové a ještě nerozhýbané. A dalo by se samozřejmě i nastavit pérování, zadní tlumič má dokonce oddělené nastavování útlumu pro rychlou a pomalou rychlost komprese.
Zábava pod kontrolou
krátce, vydáno 14. 1. 2009, text Jakub Nič
Honda je sice považovaná za trošku konzervativního, leč výrobce poctivého a dbajícího na kvalitu. Hondí krosky možná nejsou ty úplně nejvýkonnější, nejlehčí, nejfuturističtější, ani nejlevnější, ale fungují hodně dobře a navíc se na ně můžete spolehnout.