Nemám sociální sítě v lásce, a to z více
důvodů. Nezajímá mě, co má kdo právě na talíři, kolik má domácích mazlíčků, jak si užívá u moře nebo na horách, co si včera koupil, nezajímají mě uprchlíci, výzvy, politická ani motivační hesla a
rady pro lepší život, ani nechci vidět trpící zvířata. Ale chápu, že pro jiné může být tato rozmanitost lákavá.
Zajímavým specifikem sociálních sítí jsou závody ve sbírání přátel,
fanoušku a lajků. Redakce, firmy i jedinci dávají na FB nebo Instáč až 5
příspěvků denně, aby získaly nové fanoušky a neupadly tu v zapomnění. Každý nabírá
přátele ve velkém, aniž by je osobně znal a nemálo uživatelů lajkuje doslova
vše co jim přijde pod ruku. K čemu je tohle dobré? Kam se vytratila lidskost?
Mám rád reálný život, reálné přátele a své soukromí si hlídám, protože to patří
mně a nikomu jinému.
Jak ale tyto dva zcela rozdílné světy spojit? Základní
myšlenka sociálních sítí v zásadě není špatná. Je přece fajn, když mě
kamarád upozorní na nějaký zajímavý článek, když doporučí nějakou službu nebo výrobek
se kterým je spokojený. Jenže právě tahle filozofie se z Facebooku kvůli
publikovacímu a lajkovacímu šílenství zcela vytratila. I proto vzniká MotoLife.
MotoLife je otevřený motorkářský web inspirovaný
sociálními sítěmi, na kterém by ale nemělo platit pravidlo, že kdo má víc přátel
nebo lajků vyhrává. Při vývoji MotoLife hledám cestu, jak se mohou motorkáři nebo firmy dobře
prezentovat i bez desítek příspěvků. Cíl je zprostředkovávat motorkářům zajímavosti,
které komunita dokáže poskytnout, ale bez ohledu na „lajky“ a „přátele“, a tyto informace nabídnout všem motorkářům, bez ohledu na to, zda mají, nebo
nemají na založený nějaký účet.
Jestli
se to celé podaří ukáže čas! MotoLife je na startu, a přestože zatím umí je jen část toho co by měl
umět v budoucnu, je čas vyrazit! Chceš-li se také podílet se na této jízdě, je čas nasednout!