Motorbike 6/2024
vydáno 6. června, text Motorbike
Říká se, že čas utíká dvakrát rychleji, pokud děláte něco,
co vás baví. A to můžeme jen potvrdit – týdny, které od sebe dělí jednotlivá
vydání Motorbike, vždy utečou jak voda. A sezóně jak voda v horské bystřině, testovací
motorky se v redakční garáži střídají bleskurychlým tempem, o víkendech je
spousta akcí a závodů a pokud tím žijete tak, jako my a nechcete o nic přijít,
najednou je tu konec sezóny. A vy se nestačíte divit, kam se ten čas ztratil.
Na tohle divení je ale ještě času dost, teď je aktuálním
tématem červnový Motorbike, ve kterém najdete nejen testy motorek, skútrů a
čtyřkolek, ale i spoustu dalších informací ze světa, kde naštěstí ještě pořád
není benzín sprostým slovem!
Testy
BMW R 1300 GS Option 719 Tramuntana
Jsme už všichni zvyklí na to, že příchod každé motocyklové
novinky provází bouřlivá reklama. A to i v případě, že se nejedná o naprosto
nový model, ale o vylepšený stroj stávající a ani moc nezáleží na tom, o jak
velkou inovaci jde. Ani německá značka není v tomto výjimkou, ovšem musíme
uznat, že posílení motoru z 1250 kubíků na 1300 není jen zanedbatelným
faceliftem a to necháváme stranou další změny. Ovšem stačí to k tomu, aby bylo
nové BMW R 1300 GS zásadním game changerem na poli cestovních endur?
Honda CBR500R MY 2024
Poslední roky potkáváme v produkci Hondy tenhle
půllitrový motor skoro ve všech kategoriích, které její flotila má. Loni nám
sloužil téměř do roztrhání těla v klasiku CL500, letos pohání naší další
dlouhodobku, crossover s označením NX500, v ranku custom ji najdeme u
malého Rebela s označením CMX500 a v nakedech ho uvidíte hned
dvakrát – v novince CB500 Hornet a v lidovějším a tradičnějším
CB500F.
Indian FTR Sport
Když se před lety v nabídce Indianu objevil model FTR,
způsobil doslova poprask. A to nepřekvapivě, protože tuhle tradiční americkou
značku měla většina z nás spojenou s motorkami, pro Ameriku typickými, tedy
především customy a obřími touringy. Naked tak připomínal v portfoliu Indian
Motorcycles pověstnou bílou vránu...a je jí vlastně dodnes.
Yamaha Ténéré 700 Explore
Yamaha dává zájemcům o oblíbený model Ténéré 700 opravdu na výběr. Když už jsme
si říkali, že 4 různé variace jsou víc než dost, objevila se na trhu pátá verze: Explore. Ta má celkem
přímočarý úkol a sice nabídnout komfortnější jízdu, vylepšené jízdní vlastnosti
na asfaltu a zpřístupnit tak Ténéré
ještě více jezdcům.
Ducati Hypermotard 698
Mono RVE
Vstup Ducati do boje o nejsilnější sériový jednoválec
znamená pro koncern KTM tvrdý úder. Italská továrna totiž přišla s něčím, čemu
říká ,,Superquadro Mono” - motor s jedním zatraceně velkým válcem dává výkon
přes 77 koní a je tedy mezi produkčními jednohrnky jednoznačně vítězem. Alespoň
co se týká síly. Co ale to ostatní?
Husqvarna Vitpilen 401
Všechny „– pileny“ ze stáje Husqvarny známe vlastně už
docela důvěrně, jezdili jsem je od samých prvopočátků jejich existence (sériově
se vyrábí od roku 2018) a mnohokrát jsme na ně psali recenzi nebo test.
V čase se jejich kubatury v nabídce různě měnily a střídaly,
Vitpilen, coby silničnější protiváha scramblerového Svartpilenu, je na
silnicích k vidění ve stopětadvacítce, naší testované čtyřstovce a také
v nejsilnějším provedení s označením 701, které letos mezi novinkami
už ale není. Jaká je inovovaná 401 ze dozvíte právě z našeho testu.
Royal Enfield Shotgun 650
Jezdili jsme už na kde čem. Na Sokolovi i Sršňovi (tím
samozřejmě nemyslíme populárního moderátora Ondřeje Sokola a motoinstruktora
Pepu Šilera už vůbec ne), na Africe, na Tuaregovi, na Trojzubci, Raketě,
Tornádu, Ďáblovi, Bílém i Černém Šípu, Tygru, Vévodovi ve všech kubaturách,
Rebelovi i Zlatém křídlu, někteří z nás sedlali kdysi dávno i Raptora ...a
mohli bychom ve výčtu pokračovat možná do nekonečna. Ovšem na brokovnici, na
brokovnici jsme ještě nejeli, ta měla letos premiéru.
Voge SR1
Všimli jste si, jak je letos ve městech hustý provoz? A to
zdaleka nejen v Praze, ale třeba i v Brně a dalších? Na vině jsou především
nekonečné opravy komunikací, které jsou samozřejmě potřeba...ovšem ve chvíli,
kdy se sunete autem rychlostí líného hlemýždě v koloně je vám vědomí této
potřeby houby platné, do cíle přijedete pozdě. Tedy pokud nevyrazíte s
dostatečným předstihem nebo nepojedete na skútru.
Kult - Yamaha XS 1100
Pokud se budeme na historii superbiků dívat jako na dobu
zahájenou Hondou CB750, možná nás zarazí, že zpočátku v ní nebude o Yamaze ani
vidu, ani slechu. To proto, že továrna si budovala jméno ve sportovním světě
prostřednictvím dvoutaktů a k velkému čtyřtaktu přistoupila, až když nebylo
zbytí. Ale potom to stálo za to a XS se stala první japonskou motorkou, u které
objem překročil magickou hranici tisíce kubických centimetrů.
CFMOTO Gladiator X850 G3 a CFMOTO Gladiator X1000 G3
Dvouválcový Gladiator X1000 je již od svého počátku jasnou
vlajkovou lodí čtyřkolkové produkce CFMOTO. Spolu se svým menším soukmenovcem,
Gladiatorem X850, se postavil do čela současné nabídky již v třetí
generaci.
Krom testů najdete na 124 stranách aktuálního Motorbike
například report z návštěvy továrny CFMOTO v čínském Hangzhou, naše kolegyně si
vyzkoušela na redakční dlouhodobce Benelli TRK 702X motoškolu pro holky na
cestovních endurech, byli jsme se podívat na 19. srazu cestovatelů Motoroute a
pro ty, kteří se příliš neorientují v řadě Yamaha Ténéré, jsme připravili
krátký přehled všech aktuálních verzí tohoto cestovního endura. Máme zde pro
vás i cestopis z Alžírska, od Kateřiny Štromerové se dozvíte, o čem je vlastně
motogymkhana a vyzpovídali jsme i výkonného ředitele WSBK a bývalého závodníka
Gregoria Lavillu. V sekci sport na vás pak čekají reportáže z MotoGP, WSBK,
MXGP, ploché dráhy, sidecarcrossu, klasického motokrosu a Adélin list, v
toolboxu pro vás máme pár tipů na motovýstroj a doplňky, nechybí ani aktuality
a soutěž, která
tentokrát udělá radost zejména fanouškům značky GASGAS.
No a my jako vždy doufáme, že se vám i červnové vydání Motorbike bude
líbit a že nám zachováte přízeň!
Motorbike 6/2024 vychází v pondělí
3.6. 2024 a připomínáme, že na https://www.send.cz/casopis/1294/motorbike
lze aktuální i starší vydání časopisu Motorbike objednat pohodlně a bezpečně až
do schránky za stejnou cenu jako kdekoliv na stánku!
Plná, nijak neomezená verze Motorbike, je k dispozici
samozřejmě i v elektronické podobě a to na
https://www.digiport.cz/vydani/floowie/924-motorbike.
Výhodné tištěné předplatné je možné objednat přímo zde nebo
prostřednictvím e-mailu: send@send.cz. Neuteče vám tak už žádné číslo
Motorbike.
Více informací na: http://www.motorbike-czech.cz nebo na
https://www.facebook.com/casopismotorbike/.
Najdete nás i na Instagramu – @motorbikemagazin