Motorbike 1-2/2022
vydáno 2. 2. 2022, text Motorbike
Venku poletuje sníh a většina z nás si bude muset ještě
chvíli počkat, než se vyhoupne do sedla svého stroje. Tedy krom „blátomilů“,
kteří jezdí i teď. Ale nebojte, uteče to jako voda a za pár týdnů budeme moci
vyrazit už všichni. Ovšem ať už je počasí jaké chce, začátkem února vždy
vychází první číslo Motorbike nové sezóny. Ani letos tomu není jinak a my pro
vás tedy připravili pravidelnou dávku testů, sportovních reportáží a informací
o tom, co by vás mohlo ze světa motorek zajímat. Doufáme, že se vám bude naše
letošní „jednička“ líbit a že díky ní bude pro vás ono výše zmíněné čekání na
jaro o něco snesitelnější!
Testy
Honda CB1000R Black Edition
Přicházím k redakční garáži a tam na mě čeká litrové CéBéčko
ve speciální verzi Black Edition. V černé barvě působí jeho silueta hrozivě,
temně a přitom elegantně. Moderní neo-retro vzhled je podtržen řadou
jedinečných prvků, které nechávají tuhle Hondu vyčnívat z řady. Po nastartování
motoru se z matně černé koncovky ozve chraplavý zvuk a v tu chvíli je mi jasné,
že tady to nebude jen o stylu. Bude to jízda.
BMW R NineT vs. Triumph Thruxton RS
U klasických motorek máme občas tendenci koukat spíš na
vzhled, než na techniku a jízdní vlastnosti. Jasně, jde přece o „stylovky“,
takže proč po nich chtít nějaké zázraky...hlavně že dobře vypadají a pokud ano,
klidně jim něco odpustíme. Stejně s nimi budeme jezdit jen kolem baráku a sem
tam na nějaký ten výlet v poklidném tempu. V mnoha případech je tenhle přístup
opodstatněný, ovšem existují i výjimky. Jako třeba právě BMW R NineT a Triumph
Thruxton RS, které skutečně nejsou žádnými beránky.
BMW G 310 GS vs. KTM 390 Adventure
Cestovní endura jsou v současnosti jednoznačně
nejpopulárnější motocyklovou kategorií. Ne každý výrobce má ve své nabídce
třeba sportovní motorky či customy, ovšem cendura najdete snad všude. A
nemusíte hledat nijak usilovně, dokonce ani u značek, u kterých bychom to ještě
před pár lety vůbec nepředpokládali. Je tedy jasné, že naopak továrny, kterým
je tento segment odjakživa blízký, se snaží zahltit trh svými stroji ve všech
myslitelných kubaturách. Pro konkrétní příklad nemusíme chodit nijak daleko,
vlastně jen kousek za hranice – ano, řeč dnes bude o rakouské KTM a německé
značce BMW.
Aprilia RS 125 vs. Aprilia Tuono 125
Stopětadvacítky se nám v loňské sezóně střídaly pod
rukama téměř v nekonečné řadě a rozhodně se nedá říct, že by se ve vývoji
zasekly jen v touze po splnění Euro5 nebo ve vyšší nabídce elektronických
komponentů. I když se v limitu 11 kilowatt zdánlivě nedá moc čarovat, stejně
jsou mezi nimi obrovské rozdíly. Aprilia se svým inovovaným malým naháčem a
supersportem opět prokázala, že když dva dělají totéž, není to totéž ani
náhodou - jasný náskok před konkurencí má přinejmenším v designu. Ale to nám
samozřejmě nestačilo a rozhodli jsme se prozkoumat, jestli se pod slušivými
dětskými kabátky schovává tak výrazná osobnost, jako u jejich větších sester.
Kult: Yamaha V-Max 1200
Pro letošní sezónu jsme pro vás přichystali novou rubriku
pod všeříkajícím názvem Kult. Jak tento název napovídá, budeme se v ní věnovat
motorkám, které jsou pro většinu motorkářů legendou, ať už kvůli technice,
vzhledu či prostě jen charisma. A začínáme zostra, první „kultovkou“ je
„Ztělesnění zla“, neboli Yamaha V-Max 1200.
Zima je ideálním obdobím pro testy čtyřkolek a tak jsme
zařadili do aktuálního vydání hned dva stroje. Tou první je tedy vlastně UTV,
Segway Fugleman UT10 X (po svém loňském debutu si značka Segway u nás poměrně
rychle získala početnou fanouškovskou základnu), druhou pak známý dravec CFMOTO
Gladiator Z1000 Sport, tentokrát ovšem na pásech Camso UTVS41 a s kabinou
DFK.
Nedílnou součástí každého vydání Motorbike je i sport, takže
jsme ho ani v zimním období nevynechali. Spíš tedy naopak, protože krom
exkluzivních rozhovorů s loňským mistrem světa WSBK Toprakem Razgatlioglu a
jezdcem Monster Energy Honda Team Joanem Barredou u nás najdete i detailní reportáž
z letošního Dakaru, aktuální informace ohledně série Classic Motocross CZ i
světové a domácí ploché dráhy, zařadili jsme i vzpomínku na nadějného
motokrosaře Reneho Hofera, který koncem roku 2021 tragicky zahynul v rakouských
Alpách.
V sekci „Report“ pak naleznete naši tradiční hitparádu Best
of, aneb přehled motorek, které se našim redaktorům vloni nejvíc líbily a těch,
na které se těší letos, článek „Jen houšť a větší kapky“ vypovídá na základě
statistik o tom, jak úspěšná (či neúspěšná) byla u nás pro jednotlivé výrobce
motocyklů loňská sezóna z hlediska prodeje.
V novém Motorbike nechybí ani pokračování cestopisu (tentokrát
se přesuneme do Ománu), report z Pitlandu, aktuality, soutěž či
toolbox...prostě opět jde o 114 stran čtení pro každého motorkáře a motorkářku!
Motorbike 1/2 2022 vychází ve čtvrtek 3.2.2022 a
připomínáme, že na https://www.send.cz/casopis/1294/motorbike
lze aktuální i starší vydání časopisu Motorbike objednat pohodlně a bezpečně až
do schránky za stejnou cenu jako kdekoliv na stánku!
Plná, nijak neomezená verze Motorbike, je k dispozici
samozřejmě i v elektronické podobě a to na:
https://www.alza.cz/media/motorbike
nebo https://www.digiport.cz.
Tištěné předplatné je možné objednat přímo zde nebo
prostřednictvím e-mailu: send@send.cz. Neuteče vám tak už žádné číslo
Motorbike.
Více informací na: http://www.motorbike-czech.cz nebo na https://www.facebook.com/casopismotorbike/.
Najdete nás i na Instagramu – @motorbikemagazin a na TV
Sport 5 můžete mrknout na náš pořad (https://sport5.cz/archiv/)
Předplatné Motorbike na https://www.send.cz/casopis/1294/motorbike