Motorbike 1-2/2024
vydáno 1. února, text
Lidová
pranostika „únor bílý, pole sílí“ aktuálně zrovna neplatí a naopak díky
současným teplotám spíš sílí počet motorkářů, kteří už to letos nevydrželi a alespoň na pár hodin vytáhli provětrat jak sebe, tak své stroje. No, a aby se
(a nejen oni, ale i ti, kteří se startem nové sezóny teprve vyčkávají) měli čím
zabavit za ještě stále dlouhých zimních večerů, připravili jsme pro ně letošní
první vydání časopisu Motorbike.
Testy
Aprilia
Tuareg 660 vs. Honda XL750 Transalp vs. Yamaha Ténéré 700
Recept
velkých výrobců na univerzální motocykl s co nejširším záběrem použití za
akceptovatelnou částku aktuálně zahrnuje řadový dvouválec s přesazenými
čepy, jednoduchý ocelový rám, konvenční tlumení s vyššími zdvihy a
jednadvacítku vpředu. Tak moc osvědčený, že Transalp s Ténérou na českém
trhu obsadily trůn nejprodávanějších modelů a Tuaregu, po masívním zlevnění
v závěru roku, atak na příčku nejvyšší zřejmě nebude trvat dlouho. Která z
těchto motorek má ale nárok na trůn? A je ten trůn pouze jeden?
Honda CMX1100T Rebel DCT
Rebel zastupuje Hondu v kategorii cruseirů už několik let.
Nejprve zde byla verze s motorem pět set kubíků a posledních pár let ji
doplňuje motor s objemem 1100 ccm. My jsme měli pro test k dispozici jedenáctistovkový
model s označením T a DCT, kdy T znamená touringovou výbavu a DCT
automatickou převodovku. Jak se hodí automat do téhle, dá se říct,
konzervativní kategorie? To (a nejen to) vám prozradí náš test.
Kymco
CV3 550i ABS vs. Piaggio MP3 HPE Exclusive
Zadání
dostali oba dnešní soupeři nejspíš podobné. Postavte něco, co se
v Evropské unii vyhne kategorii motocykl a splní to podmínky pro užívání
držiteli automobilových licencí (u nás jde o řidičskou kategorii B). Zvláštní
je, že ačkoli se to oběma povedlo celkem bez problémů, v různých státech
se tak stalo rozdílným způsobem. Ve většině jde o tu vychytávku s více
koly a nožní brzdou, v některých je to podmíněno rozvorem mezi souběžnými
koly. Ať tak nebo tak, až na úplné výjimky se na tom dá jet kamkoli. Zvenku
jsou si oba trajky hodně podobné, ovšem pod kapotami se poměrně zásadně liší.
Má to ve výsledku nějaký zásadní vliv?
GASGAS ENDURO M.Y. 2024
Stroje
rakouského výrobce KTM jsou asi pro každého offroad fanatika mokrým snem.
Každopádně ne každému se poštěstí našetřit tolik peněz, aby měl při čekání na
gridu tu nejsilnější zbraň. A ve chvíli, kdy k oranžové motorce přistála ještě
ta žlutomodrá ze severu, to peněženky jezdců provětralo ještě víc... Každopádně
ale přišlo řešení: objevil se třetí sourozenec, tentokrát v červeném kabátku,
který je pro spoustu jezdců tou příznivější variantou. A my vyzkoušeli, co si
pro nás červení připravili pro rok 2024.
Kult
Yamaha Ténéré
V
domorodém nářečí severoafrického kmene Tuaregů může slovo Ténéré znamenat buď
poušť nebo samotu. Obojí není v případě stejnojmenných modelů Yamahy od věci,
protože jejich duchovním posláním bylo odkazovat na dobrodruhy, kteří na Rally
Dakar srdnatě bojovali s nástrahami této těžké soutěže. Na ní je čekaly tisíce
kilometrů africkou pustinou, během
kterých sváděli, často osamoceně, boje s pouští, technikou i sami sebou. Jak by
řekl Tuareg, prostě ténéré.
Zásadní
novinky roku 2024 - část 1.
Letošní
rok je tradičně plný novinek napříč všemi motocyklovými kategorie a více než
jindy se v mnoha případech jedná o revoluční změny u stávajících
modelů, úplně nové stroje či naopak návraty známých jmen. Navíc se několik
výrobců odvážně pustilo do zcela neprobádaných vod. Na ty z našeho pohledu
nejzajímavější a nejzásadnější novinky jsme se zaměřili v tomto článku,
jehož první část naleznete v aktuálním vydání.
Segway Fugleman UT10 Crew
Většina uživatelů se u pracovního UTV spokojí
s místem pro jednoho až dva další pasažéry. Ovšem co si počít
v případě, že potřebujete pravidelně přepravovat více osob? Odpovědí na
tuto otázku může být novinka značky Segway, UTV Fugleman UT10 Crew, kterou jsme
otestovali závěrem minulého roku.
To bychom tedy měli
konkrétní stroje, co tu pro vás máme dál? Začněme dvěma pro únorové vydání
tradičními články. Tím prvním je detailní statistika prodejů jednostopých
vozidel v ČR v loňském roce, druhým pak naše redakční Best Of, čili osobní
„hitparády“ našich testriderů. Oba dva vám napoví, které motorky byste neměli
určitě minout...ale jedeme dál, třeba v Techmánii jsme se podívali, co nového
pro nás mají nachystáno letos v PSí Hubík (a že je toho spousta).
Neošidili jsme ani
fanoušky motosportu. V případě WSBK došlo pro letošek k poměrně zásadním změnám
a my jsme zjistili „kdo, kde, jak a proč“, v části určené MotoGP jsme
vyzpovídali poněkud kontroverzního loňského mistra světa Moto3, Jaume Masiu.
Ohlédli jsme se i za loňskými Gladiator Games, nechybí ani reporty ze
speedwaye, sidecar motokrosu a zákonitě ani obsáhlý report z letošního, pro
naše barvy velmi úspěšného Dakaru.
Ještě něco? No jistě,
třeba toolbox, redakční testy motovýstroje, aktuality, soutěž atd. Prostě vše,
na co jste u nás zvyklí!
Motorbike 1+2/2024
vychází ve čtvrtek 1.2.2024 a připomínáme, že na https://send.cz/casopis/1294/motorbike lze aktuální i starší
vydání časopisu Motorbike objednat pohodlně a bezpečně až do schránky za
stejnou cenu jako kdekoliv na stánku!
Plná, nijak neomezená verze Motorbike, je k dispozici samozřejmě i
v elektronické podobě a to na
https://www.digiport.cz/.
Výhodné tištěné předplatné je možné objednat přímo zde nebo
prostřednictvím e-mailu: send@send.cz.
Neuteče vám tak už žádné číslo Motorbike.
Více informací na: www.motorbike-czech.cz
nebo na https://www.facebook.com/casopismotorbike/.
Najdete nás i na Instagramu – @motorbikemagazin