Motorbike 10/2020
vydáno 6. 10. 2020, text Motorbike
Sice se už blíží pomalu konec sezóny, ovšem samozřejmě není
třeba házet flintu do žita a motorku do garáže – ještě se pár hezkých dní
určitě najde. No a abyste se nenudili ani tehdy, kdy je venku hnusně, máme pro
vás letošní desáté vydání Motorbike, ve kterém mimo jiné najdete i jednu
žhavou premiéru: jako první v Evropě
jsme měli možnost otestovat novinku CFMOTO 700CL-X Heritage!
Testy
Triumph Truxton 1200 RS
Sir Lawrence z Arábie miloval silné anglické motocykly,
které se mu v sedle Brough Superior bohužel staly osudnými. Jestli se shora
kouká na přepracovaný Thruxton RS, tak ho musí sakra svrbět ruce. Klasický bike
je postaven v souladu s nejlepšími tradicemi moto průmyslu hrdého
Albionu. Rovnou řekneme, že po všech těch hypernakedech jsme za jeho
analogovými budíky objevili jinou radost z řízení.
CFMOTO 700CL-X Heritage
Jednou ze zajímavých novinek, které byly představeny na
loňské výstavě EICMA, byl bezesporu model značky CFMOTO s nepříliš poetickým
názvem CL-X. Tedy přesněji řečeno šlo o tři modely: Sport, Heritage a
Adventure. Nicméně, protože nám bylo řečeno, že budou tyto stroje dostupné
nejdřív v roce 2021, nijak zvlášť jsme se o ně nezajímali. Tedy jen do té doby,
než jsme zjistili, že je reálná možnost otestovat jeden předprodukční kousek
ještě letos – a Motorbike měl tu čest být prvním českým motočasopisem (a pokud
je nám známo i evropským), kterému se tahle novinka dostala do rukou.
Aprilia Dorsoduro 900 vs. Ducati Hypermotard 950
Občas máme pocit, že se celý svět honí jenom za povrchním
uznáním co nejširší masy lidí. A důkazem tohoto názoru mohou být i velké
motocyklové značky, které samozřejmě chtějí, aby se jejich modely prodávaly co
nejvíc. Jenže i tak se tu a tam v produkci objeví jedinec, který si na nic nehraje
a na masy zvysoka kašle. Ovšem nemůžete dát jen na první dojem, protože rebela
dělají rebelem jeho vlastnosti, ne vizáž. Příkladem mohou být právě Ducati
Hypermotard a Aprilia Dorsoduro – věřte nebo ne, ale dvě tak podobné, přesto
zcela odlišné motorky jsme v testu dlouho neměli!
BMW R 1250GS Adventure vs. Ducati Multistrada 1260 Enduro
Svým zaměřením, a dokonce i papírovými hodnotami, tu máme
skoro totožné motorky. V obou případech se jedná o velké a maximálně
vybavené cestovní stroje, které jsou připraveny doslova hltat kilometry - a to
ve velkém stylu. Máme tu stejné rozměry ráfků, elektronické odpružení a
výkonné, dvouválcové motory. Až samotné přesednutí z jednoho stroje na
druhý však ukázalo, jak rozdílné jsou pohledy německých a italských konstruktérů
na svižné cestování.
Royal Enfield Interceptor
650 Twin
Royal Enfield. Značka, opředená legendami, jedna z
nejstarších na světě. Donedávna však známá víceméně jen hrstce fajnšmekrů a
milovníků archaických strojů. Opravdu ale jen donedávna, dnes do toho v
Enfieldu šlapou o sto šest - příkladem
může být právě Interceptor 650 Twin, o kterém se víc dozvíte v našem testu.
Harley-Davidson XG750 Street „Hill Climb“
Vyzkoušet si offroadovou motorku není nic neobvyklého. Ovšem
nabídka zkusit si offroad v sedle Harley-Davidson už tak častá není. Tedy,
abychom byli upřímní, vlastně si nevzpomínáme, že by nám to vůbec někdy někdo
nabídl. Až do letošního roku, kdy Scoob mohl v rámci akce H-D Triple S Event ve
Španělsku vyzkoušet model XG750 Street v úpravě pro hill climb.
Yamaha Tricity 300
Dominantním účelem tříkolek je odnepaměti zpřístupnit svět
motocyklismu méně zkušeným jezdcům a držitelům řidičského oprávnění B (při
dovršení 21 let lze u nás řídit tříkolku neomezeného výkonu), poskytnout
jistotu všem, kterým jedna stopa přijde příliš nestabilní, nebezpečná a plná
nečekaných a obtížně zvládnutelných rizik. Zkusili jsme, jak si s tímhle
zadáním poradila Yamaha Tricity 300.
V sekci testů najdete ještě čtyřkolku Yamaha Kodiak 450 EPS,
ale jedeme dál – jen o testech Motorbike přece není a tu máme i reportáže z
letošních Prague Harley Days, Rock´N´Ride a jednu naprosto exkluzivní
záležitost: kolegyně Jana se jako jedna z pěti novinářů z celé Evropy
zúčastnila akce značky Klim, tedy presstripu po Rakousku, Slovinsku a Itálii.
Pro fanoušky historických motorek jsme připravili tentokrát Jawu 250/353
Kývačku, pro cestovatele další příběhy polské dvojice Marty a Lukáše, soutěživí
jedinci mohou zkusit štěstí a vyhrát brašnu Givi, nevynechali jsme ani toolbox,
ani aktuality...no prostě jsme z pravidelných rubrik nevynechali nic. Tedy ani
sport, ve kterém se podíváme nejen na aktuální situaci v MotoGP, WSBK, MXGP a
speedwayi, ale i na naši domácí scénu, konkrétně na road racing, tedy na závody
v Dymokurech, a na klasický motokros.
I když podle kalendáře začal už oficiálně podzim, pro nás
sezóna zdaleka nekončí a doufáme, že ani pro vás ne. A pokud vám Motorbike
zpříjemní současné, už přeci jen o něco delší večery, budeme rádi.
Motorbike
10/ 2020 vychází ve středu 7.10.2020 a připomínáme, že na https://www.send.cz/casopis/1294/motorbike lze aktuální i starší
vydání časopisu Motorbike objednat pohodlně a bezpečně až do schránky za
stejnou cenu jako kdekoliv na stánku!
Plná, nijak neomezená verze Motorbike, je k dispozici
samozřejmě i v elektronické podobě a to na:
https://www.alza.cz/media/motorbike nebo http://www.floowie.com
Tištěné předplatné je možné objednat přímo zde nebo prostřednictvím e-mailu:
send@send.cz. Neuteče vám tak už žádné číslo Motorbike.
Více informací na: http://www.motorbike-czech.cz nebo
na https://www.facebook.com/casopismotorbike/.
Najdete nás i na
Instagramu – @motorbikemagazin a na tv Sport 5 můžete mrknout na náš
pořad (https://sport5.cz/archiv/ )