Motorbike 10/2020

vydáno 6. 10. 2020, text Motorbike

Sice se už blíží pomalu konec sezóny, ovšem samozřejmě není třeba házet flintu do žita a motorku do garáže – ještě se pár hezkých dní určitě najde. No a abyste se nenudili ani tehdy, kdy je venku hnusně, máme pro vás letošní desáté vydání Motorbike, ve kterém mimo jiné najdete i jednu žhavou  premiéru: jako první v Evropě jsme měli možnost otestovat novinku CFMOTO 700CL-X Heritage!

Testy

Triumph Truxton 1200 RS

Sir Lawrence z Arábie miloval silné anglické motocykly, které se mu v sedle Brough Superior bohužel staly osudnými. Jestli se shora kouká na přepracovaný Thruxton RS, tak ho musí sakra svrbět ruce. Klasický bike je postaven v souladu s nejlepšími tradicemi moto průmyslu hrdého Albionu. Rovnou řekneme, že po všech těch hypernakedech jsme za jeho analogovými budíky objevili jinou radost z řízení.

CFMOTO 700CL-X Heritage

Jednou ze zajímavých novinek, které byly představeny na loňské výstavě EICMA, byl bezesporu model značky CFMOTO s nepříliš poetickým názvem CL-X. Tedy přesněji řečeno šlo o tři modely: Sport, Heritage a Adventure. Nicméně, protože nám bylo řečeno, že budou tyto stroje dostupné nejdřív v roce 2021, nijak zvlášť jsme se o ně nezajímali. Tedy jen do té doby, než jsme zjistili, že je reálná možnost otestovat jeden předprodukční kousek ještě letos – a Motorbike měl tu čest být prvním českým motočasopisem (a pokud je nám známo i evropským), kterému se tahle novinka dostala do rukou.

Aprilia Dorsoduro 900 vs. Ducati Hypermotard 950   

Občas máme pocit, že se celý svět honí jenom za povrchním uznáním co nejširší masy lidí. A důkazem tohoto názoru mohou být i velké motocyklové značky, které samozřejmě chtějí, aby se jejich modely prodávaly co nejvíc. Jenže i tak se tu a tam v produkci objeví jedinec, který si na nic nehraje a na masy zvysoka kašle. Ovšem nemůžete dát jen na první dojem, protože rebela dělají rebelem jeho vlastnosti, ne vizáž. Příkladem mohou být právě Ducati Hypermotard a Aprilia Dorsoduro – věřte nebo ne, ale dvě tak podobné, přesto zcela odlišné motorky jsme v testu dlouho neměli!

BMW R 1250GS Adventure vs. Ducati Multistrada 1260 Enduro

Svým zaměřením, a dokonce i papírovými hodnotami, tu máme skoro totožné motorky. V obou případech se jedná o velké a maximálně vybavené cestovní stroje, které jsou připraveny doslova hltat kilometry - a to ve velkém stylu. Máme tu stejné rozměry ráfků, elektronické odpružení a výkonné, dvouválcové motory. Až samotné přesednutí z jednoho stroje na druhý však ukázalo, jak rozdílné jsou pohledy německých a italských konstruktérů na svižné cestování.

Royal Enfield  Interceptor 650 Twin

Royal Enfield. Značka, opředená legendami, jedna z nejstarších na světě. Donedávna však známá víceméně jen hrstce fajnšmekrů a milovníků archaických strojů. Opravdu ale jen donedávna, dnes do toho v Enfieldu šlapou o sto šest  - příkladem může být právě Interceptor 650 Twin, o kterém se víc dozvíte v našem testu.

Harley-Davidson XG750 Street „Hill Climb“

Vyzkoušet si offroadovou motorku není nic neobvyklého. Ovšem nabídka zkusit si offroad v sedle Harley-Davidson už tak častá není. Tedy, abychom byli upřímní, vlastně si nevzpomínáme, že by nám to vůbec někdy někdo nabídl. Až do letošního roku, kdy Scoob mohl v rámci akce H-D Triple S Event ve Španělsku vyzkoušet model XG750 Street v úpravě pro hill climb.

Yamaha Tricity 300

Dominantním účelem tříkolek je odnepaměti zpřístupnit svět motocyklismu méně zkušeným jezdcům a držitelům řidičského oprávnění B (při dovršení 21 let lze u nás řídit tříkolku neomezeného výkonu), poskytnout jistotu všem, kterým jedna stopa přijde příliš nestabilní, nebezpečná a plná nečekaných a obtížně zvládnutelných rizik. Zkusili jsme, jak si s tímhle zadáním poradila Yamaha Tricity 300.

V sekci testů najdete ještě čtyřkolku Yamaha Kodiak 450 EPS, ale jedeme dál – jen o testech Motorbike přece není a tu máme i reportáže z letošních Prague Harley Days, Rock´N´Ride a jednu naprosto exkluzivní záležitost: kolegyně Jana se jako jedna z pěti novinářů z celé Evropy zúčastnila akce značky Klim, tedy presstripu po Rakousku, Slovinsku a Itálii.

Pro fanoušky historických motorek jsme připravili tentokrát Jawu 250/353 Kývačku, pro cestovatele další příběhy polské dvojice Marty a Lukáše, soutěživí jedinci mohou zkusit štěstí a vyhrát brašnu Givi, nevynechali jsme ani toolbox, ani aktuality...no prostě jsme z pravidelných rubrik nevynechali nic. Tedy ani sport, ve kterém se podíváme nejen na aktuální situaci v MotoGP, WSBK, MXGP a speedwayi, ale i na naši domácí scénu, konkrétně na road racing, tedy na závody v Dymokurech, a na klasický motokros.

I když podle kalendáře začal už oficiálně podzim, pro nás sezóna zdaleka nekončí a doufáme, že ani pro vás ne. A pokud vám Motorbike zpříjemní současné, už přeci jen o něco delší večery, budeme rádi.

 

Motorbike 10/ 2020 vychází ve středu 7.10.2020 a připomínáme, že na https://www.send.cz/casopis/1294/motorbike lze aktuální i starší vydání časopisu Motorbike objednat pohodlně a bezpečně až do schránky za stejnou cenu jako kdekoliv na stánku!  

Plná, nijak neomezená verze Motorbike, je k dispozici samozřejmě i v elektronické podobě a to na:

https://www.alza.cz/media/motorbike nebo http://www.floowie.com

Tištěné předplatné je možné objednat přímo zde nebo prostřednictvím e-mailu: send@send.cz. Neuteče vám tak už žádné číslo Motorbike.

Více informací na: http://www.motorbike-czech.cz nebo na https://www.facebook.com/casopismotorbike/.

Najdete nás i na Instagramu – @motorbikemagazin a na tv Sport 5 můžete mrknout na náš pořad (https://sport5.cz/archiv/ )



Další články z rubriky

  • Motorbike 10/2024
  • Motorbike 9/2024
  • Motorbike 7-8/2024

Kam dál

  • Hvězdné Dymokury!
  • Kompletní průvodce motocyklovými výfuky: od sportovních po turistické
  • Motorbike 6/2024