Motorbike 12/2021
vydáno 7. 12. 2021, text Motorbike
Nový rok je tu doslova „za pár“, což znamená, že právě
vychází letošní poslední vydání Motorbike. Co v něm najdete? Samozřejmě testy,
mimo jiné i novinky Ducati Multistrada V2 S, kterou jsme vyzkoušeli na
podzimních toskánských silnicích, srovnávák malorážek BMW G 310 R a Voge 300R,
test endura SWM RS 500 R a další. Nechybí ani reportáže, sport, Techmánie či
cestopis...prostě jsme udělali vše pro to, aby vám prosincový Motorbike
zpříjemnil čekání na novou sezónu a doufáme, že se vám bude líbit!
Testy
Ducati Multistrada V2 S
Když jsme od Moto Italia s.r.o. dostali pozvánku na
listopadové ježdění v Toskánsku, šlo o nabídku, která se nedá odmítnout. O
to více lákavou, že tento malebný
italský region budeme mít možnost poznat
v sedle nedávno představené novinky Ducati Multistrada V2 S. Veškeré
přednosti, které nabízel již předchůdce, byly ještě vylepšeny – novinka je díky
některým změnám lehčí, pohodlnější
a lépe ovladatelná. Pojďte si s námi užít tuhle nezapomenutelnou italskou
jízdu!
KTM 790 Duke vs. KTM 890 Duke R
Někdy je práce motonovináře vážně nevděčná. Jednou jsi
kritický příliš a jindy zas málo. Dneska to bude určitě ta druhá varianta,
protože tyhle dvě motorky jsou prostě skvělé a ani pohled na cenovku z nich
nedělá nesmysl. Ta cenovka je vlastně tak trochu relativní, protože Duke 790 už
fabrika oficiálně nenabízí - možná se dá koupit nějaká poslední skladovka, ale
spíš už se jedná o ojetinu. Stejně tak Duke 890 R už má za sebou dvě sezóny,
takže ho lze sehnat i ojetý. Tenhle test
tedy nemá za cíl hodnotit, co je lepší, ale spíš poukázat na obrovský rozdíl
mezi těmito stroji, který ovšem na první pohled není až tak patrný.
BMW G 310 R vs. Voge 300R
Srovnání malorážek bývá občas ošemetné. Hlavním kritériem je
docela často vzhled (u těchhle věciček se výrobci extrémně předhánějí ve
vytvoření dospělého dojmu), protože budoucí majitelé se rádi nechají utáhnout
na „cool look“. Dalšími veličinami jsou v téhle kategorii nízká spotřeba,
slušná pořizovací cena a velkou proměnnou tu bývá spolehlivost, kterou tak rády
zmiňují prémiové značky. O té se v testu, který vám teď chceme nabídnout,
asi úplně nepřesvědčíme, ale vzhledem k tomu, že jde ve skutečnosti o
souboj dvou strojů asijské provenience, troufneme si předpokládat, že ani jedna
na tom nebude v tomto ohledu o moc hůř nebo líp než ta druhá.
SWM RS 500 R
SWM není zrovna značkou, která by byla zarytá v podvědomí
každého českého enduráře. Ovšem v Itálii letos oslavila již 50 let své
existence – roku 1971 ji založili dva kamarádi, které spojovala láska k
offroadu. Od dob, kdy postavili svůj první stroj, tedy uplynulo už hodně času a
v současnosti spoléhá SWM (Speedy Working Motors), jako ostatně mnoho jiných
společností, na asijský kapitál, konkrétně na společnost Shineray Group. Zajímalo
nás, jestli si přesto dokázala zachovat svou výjimečnost.
Yamaha D´elight
Na úvod jeden těžce nekorektní vtip, ve kterém se říká, že
jízda na skútru je jako milovat se s tlustou holkou: je to docela fajn, jen tě
u toho nesmí vidět kamarádi. No, řekneme rovnou, že tohle se autora testu
netýká – nevadí mu lehce oplácaný holky a skútry už tuplem ne. Teda pokud se
jedná o slušný skútr.
Ojetina Ducati Monster S2R (2005-2007)
Jakožto italofilovi se našemu kolegovi Liborovi už od
malička líbily naháče z Bologni a po představení Monsterů S2R/S4R bylo jasné, že při
výběru jeho budoucího motocyklu nezůstane tahle řada stranou. Rozhodování bylo
tedy celkem snadné, ovšem v roce 2008 moc ojetin na výběr zrovna nebylo. Pak se
ale objevil červený Monster S2R s bílými koly a byla to láska na první pohled.
CFMOTO Gladiator X625
Když jsme vloni v zimě testovali dlouhou verzi X625 na
pásech, říkali jsme si, jak velký rozdíl zde bude oproti té krátké… A i když
nelze moc srovnávat jízdu právě na pásech s jízdou na kolech, přece jen
jsme byli při testování tohoto „maskovaného“ kousku docela překvapeni.
Ty by tedy byly testy, přesuneme se dál. Do Techmánie jsme
pro vás připravili exkluzivní představení naprosté rarity, desetiválcové
Bistelly Marka Foltise, v reportážích najdete informace z letošního ročníku
výstavy EICMA či představení pitbiků Kayo, cestopis vás zavede do Dubaje, Bahrajnu,
Kuvajtu a S.A.E., sport patří jako obvykle MotoGP, WSBK, MXGP, ploché dráze a
classic MX.
Nechybí ani rozhovor (se závodníkem Nacho Cornejem z
dakarského Monster Energy Honda Teamu), soutěž (tentokrát o sportovně-cestovní
integrálku), aktuality a protože se blíží Vánoce, rozšířili jsme náš Toolbox –
pokud v něm najdete inspiraci pro vánoční dárky, budeme jen rádi.
Tak šťastné a veselé a ať vám vyjde příští rok vše podle
vašich představ!
Motorbike 12/ 2021 vychází ve středu 8.12.2021 a
připomínáme, že na https://www.send.cz/casopis/1294/motorbike
lze aktuální i starší vydání časopisu Motorbike objednat pohodlně a bezpečně až
do schránky za stejnou cenu jako kdekoliv na stánku!
Plná, nijak neomezená verze Motorbike, je k dispozici
samozřejmě i v elektronické podobě a to na:
https://www.alza.cz/media/motorbike nebo https://digiport.cz.
Tištěné předplatné je možné objednat přímo zde nebo
prostřednictvím e-mailu: send@send.cz. Neuteče vám tak už žádné číslo
Motorbike.
Více informací na: http://www.motorbike-czech.cz nebo na https://www.facebook.com/casopismotorbike/.
Najdete nás i na Instagramu – @motorbikemagazin a na TV
Sport 5 můžete mrknout na náš pořad (https://sport5.cz/archiv/)
Předplatné Motorbike na
https://www.send.cz/casopis/1294/motorbike nyní s vánočními dárky!