Motorbike 12/2023

vydáno 4. 12. 2023, text Motorbike

Zima se dostavila bleskurychle a hádáme, že teď už drtivá většina z nás motorky konečně uklidila do garáží – na sněhu a v mrazu to už vážně není o radosti, ale spíš o přežití. A abyste se, než sníh roztaje (což v našich končinách netrvá naštěstí nijak dlouho) nenudili, máme pro vás poslední letošní vydání Motorbike. Co v něm najdete naleznete níže, takže přejeme hezké počtení a samozřejmě i krásné nadcházející svátky!

Testy

Aprilia Tuono V4 1100

Tuono V4 našeho testiridera před osmi lety absolutně omámilo svou dravostí a vynutilo si po krátkém testu jeho nákup a místo v jeho osobní garáži. To však byla předchozí varianta s přídomkem V4 1100 RR. Verze Factory tehdy měla navíc v podstatě jen podvozek Öhlins, jiné barvy a pneumatiky. Po faceliftu pro rok 2022 však máme mezi standardní (dnes testovanou) verzí a sportovní Factory naprosto zásadní rozdíly. Zatímco Factory si nechala svůj původní charakter extrémně sportovního a dravého naháče, “základní” Tuono V4 1100 jde úplně jinou cestou. Jde o cestu správným směrem?

 

KTM 890 Adventure vs. KTM 1290 Super Adventure S

Ať už facelift u menší Adventury, tak kompletně přepracovaná technika větší sestry, přinášející větší kompaktnost a možnosti nastavení, nic nezměnily na faktu, že KTM je stále synonymem legrace a u obou cílí na dynamické schopnosti a rychlost na jakýchkoliv ještě sjízdných površích. Pro jednostopý gumball na běžných silnicích bychom v rozdílných objemových kategoriích zvolili právě tyhle Oranžády. Proč? To se dozvíte v testu.

CFMOTO MT800 Explore Edition

U prodejně nejúspěšnější adventury čínského výrobce je ve variantě Explore jednodušší vyjmenovat, co ve výbavě na cesty chybí. Kdo z vás, konkurentů, zobrazuje nejen tlak, ale i teplotu pneumatik? Zadní radar varuje před mrtvými úhly a pro hnidopichy, adaptivní tempomat je jen otázkou času. Ovšem že se za komfort u nejvyšší verze ve fullu platí, tady tak úplně neplatí.

MBP C 1002V

No, a je to tady. Chvíle, kdy Čína překročila pomyslný Rubikon a po letech produkce převážně jednoválcových prdlátek, mezi kterými zdánlivě ani nebyl rozdíl a opatrných průniků do segmentů pětistovek a tříčtvrtek, přichází na světový trh s plnotučným litrem. A ještě navíc s v-twinem.

TM Racing, představení modelů 2024

Italská značka TM je u nás stále spíše na okraji zájmu. O to více těší zapálení výhradního dovozce, společnosti Moto Performance a jejího majitele Ivana Šulce. Ten totiž letos, snad poprvé, zorganizoval testovací den s tovární podporou. Což znamenalo, že přijel kamion s novými modely pro rok 2024 a mechaniky, které potkáváte na závodech mistrovství světa. Pro akci byla vybrána úžasná lokace uprostřed republiky - Dalečín / Písečská Zmole. Ta, kromě nádherných panoramat kopců Českomoravské vrchoviny, nabízí hned dvě motokrosové tratě. Jedna si nezadá s tratěmi na mistrovství světa, druhá je lehčí, ale stále zajímavá.

Yamaha NEO´S

Skútr pod tímto jménem vyrábí Yamaha už hezkých pár let. Nejprve s dvoudobým agregátem, který posléze (pod tlakem neúprosných norem) nahradil jednoválec čtyřtaktní. Ovšem i ten je minulostí – současností je NEO´S s elektrickým pohonem. Jde pouze o „úlitbu bohům“ nebo má i elektrická varianta co nabídnout?

Kult - Honda Shadow

První sedmsetpadesátka Shadow byla představená v roce 1983 a dnes, přesně po čtyřiceti letech, jí v nabídce v několika zemích světa pořád ještě najdete. Navíc s technikou, která není od té původní zas tolik vzdálená, jak by se dalo s ohledem na čtyřicetiletý odstup čekat. Legenda prostě žije dál...

Segway Snarler AT5 L Limited

Zbrusu nová pětistovka od Segway se pochlubila zcela novým motorem a řadou inovací, které nově najdeme i u starších sourozenců Segway Snarler AT6. Nebude ale jednoválec se silou 35 koní v některých směrech přece jen trochu málo?

CFMOTO 700CL-X Adventure

dlouhodobý test

Jednou z motorek, která nás letos provázela celý rok, bylo cestovní enduro CFMOTO 700CL-X Adventure. Volba na něj padla především proto, že jde o univerzální stroj, se kterým se nemusíte bát se pustit i někam dál, než na víkendovou odpolední vyjížďku. Jak přežil našich téměř devatenáct tisíc kilometrů po asfaltu i v terénu? 

Testy jsou sice nedílnou součástí Motorbike, ovšem ne jedinou. V prosincovém čísle tedy najdete i reportáž z letošní výstavy EICMA (kterou jsme si nemohli nechat ujít), dozvíte se, jak náročná je výroba závodních rukavic PSí Hubík, připravili jsme pro vás inspiraci na vánoční dárky v podobě rozsáhlejšího toolboxu a protože skončila sezóna i světovým seriálům, logicky jsme se věnovali i této skutečnosti. A navíc jsme pořádně vyzpovídali i jednoho z mála českých mistrů světa motocyklových závodů, tedy Karla Haniku. Nevynechali jsme ani aktuality, redakční testy výstroje a ani soutěž, ve které můžete tentokrát vyhrát výklopnou přilbu LS2 Strobe II Autox. Ostatně, přesvědčte se sami a my vám ještě jednou přejeme klidné Vánoce, hodně zdraví a spokojenosti, šťastný Nový rok (i nový rok) a uvidíme se v únoru, kdy vyjde první Motorbike 2024 – ovšem ještě předtím se můžete samozřejmě těšit i na náš tradiční Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek, který vyjde ještě letos!

Motorbike 12/2023 vychází v pondělí 4.12.2023 a připomínáme, že na https://www.send.cz/casopis/1294/motorbike lze aktuální i starší vydání časopisu Motorbike objednat pohodlně a bezpečně až do schránky za stejnou cenu jako kdekoliv na stánku!

Plná, nijak neomezená verze Motorbike, je k dispozici samozřejmě i v elektronické podobě a to na

https://www.digiport.cz/vydani/floowie/924-motorbike.



Výhodné tištěné předplatné je možné objednat přímo zde nebo prostřednictvím e-mailu: send@send.cz. Neuteče vám tak už žádné číslo Motorbike.

Více informací na: http://www.motorbike-czech.cz nebo na https://www.facebook.com/casopismotorbike/.

Najdete nás i na Instagramu – @motorbikemagazin   



Další články z rubriky

  • Motorbike 11/2024
  • Motorbike 10/2024
  • Motorbike 9/2024

Kam dál

  • Hvězdné Dymokury!
  • Motorbike 7-8/2024
  • Kompletní průvodce motocyklovými výfuky: od sportovních po turistické