Motorbike 12/2023
vydáno 4. 12. 2023, text Motorbike
Zima se dostavila bleskurychle
a hádáme, že teď už drtivá většina z nás motorky konečně uklidila do garáží –
na sněhu a v mrazu to už vážně není o radosti, ale spíš o přežití. A abyste se,
než sníh roztaje (což v našich končinách netrvá naštěstí nijak dlouho)
nenudili, máme pro vás poslední letošní vydání Motorbike. Co v něm najdete
naleznete níže, takže přejeme hezké počtení a samozřejmě i krásné nadcházející
svátky!
Testy
Aprilia Tuono V4 1100
Tuono V4 našeho testiridera před
osmi lety absolutně omámilo svou dravostí a vynutilo si po krátkém testu jeho
nákup a místo v jeho osobní garáži. To však byla předchozí varianta s přídomkem
V4 1100 RR. Verze Factory tehdy měla navíc v podstatě jen podvozek Öhlins, jiné
barvy a pneumatiky. Po faceliftu pro rok 2022 však máme mezi standardní (dnes
testovanou) verzí a sportovní Factory naprosto zásadní rozdíly. Zatímco Factory
si nechala svůj původní charakter extrémně sportovního a dravého naháče, “základní”
Tuono V4 1100 jde úplně jinou cestou. Jde o cestu správným směrem?
KTM 890 Adventure vs. KTM 1290
Super Adventure S
Ať už facelift u menší Adventury,
tak kompletně přepracovaná technika větší sestry, přinášející větší kompaktnost
a možnosti nastavení, nic nezměnily na faktu, že KTM je stále synonymem legrace
a u obou cílí na dynamické schopnosti a rychlost na jakýchkoliv ještě sjízdných
površích. Pro jednostopý gumball na běžných silnicích bychom v rozdílných
objemových kategoriích zvolili právě tyhle Oranžády. Proč? To se dozvíte v
testu.
CFMOTO
MT800 Explore Edition
U prodejně nejúspěšnější adventury
čínského výrobce je ve variantě Explore jednodušší vyjmenovat, co ve výbavě na
cesty chybí. Kdo z vás, konkurentů, zobrazuje nejen tlak, ale i teplotu
pneumatik? Zadní radar varuje před mrtvými úhly a pro hnidopichy, adaptivní
tempomat je jen otázkou času. Ovšem že se za komfort u nejvyšší verze ve fullu
platí, tady tak úplně neplatí.
MBP C 1002V
No, a je to tady. Chvíle, kdy Čína
překročila pomyslný Rubikon a po letech produkce převážně jednoválcových
prdlátek, mezi kterými zdánlivě ani nebyl rozdíl a opatrných průniků do
segmentů pětistovek a tříčtvrtek, přichází na světový trh s plnotučným
litrem. A ještě navíc s v-twinem.
TM Racing, představení modelů 2024
Italská značka TM je u nás stále
spíše na okraji zájmu. O to více těší zapálení výhradního dovozce, společnosti
Moto Performance a jejího majitele Ivana Šulce. Ten totiž letos, snad poprvé, zorganizoval
testovací den s tovární podporou. Což znamenalo, že přijel kamion s novými
modely pro rok 2024 a mechaniky, které potkáváte na závodech mistrovství světa.
Pro akci byla vybrána úžasná lokace uprostřed republiky - Dalečín / Písečská
Zmole. Ta, kromě nádherných panoramat kopců Českomoravské vrchoviny, nabízí hned
dvě motokrosové tratě. Jedna si nezadá s tratěmi na mistrovství světa, druhá je
lehčí, ale stále zajímavá.
Yamaha NEO´S
Skútr pod tímto jménem vyrábí
Yamaha už hezkých pár let. Nejprve s dvoudobým agregátem, který posléze (pod
tlakem neúprosných norem) nahradil jednoválec čtyřtaktní. Ovšem i ten je
minulostí – současností je NEO´S s elektrickým pohonem. Jde pouze o „úlitbu
bohům“ nebo má i elektrická varianta co nabídnout?
Kult - Honda Shadow
První sedmsetpadesátka Shadow byla
představená v roce 1983 a dnes, přesně po čtyřiceti letech, jí v nabídce v
několika zemích světa pořád ještě najdete. Navíc s technikou, která není od té
původní zas tolik vzdálená, jak by se dalo s ohledem na čtyřicetiletý odstup
čekat. Legenda prostě žije dál...
Segway Snarler AT5 L Limited
Zbrusu nová pětistovka od Segway
se pochlubila zcela novým motorem a řadou inovací, které nově najdeme i u
starších sourozenců Segway Snarler AT6. Nebude ale jednoválec se silou 35 koní
v některých směrech přece jen trochu málo?
CFMOTO 700CL-X Adventure
dlouhodobý test
Jednou z motorek, která nás letos
provázela celý rok, bylo cestovní enduro CFMOTO 700CL-X Adventure. Volba na něj
padla především proto, že jde o univerzální stroj, se kterým se nemusíte bát se
pustit i někam dál, než na víkendovou odpolední vyjížďku. Jak přežil našich
téměř devatenáct tisíc kilometrů po asfaltu i v terénu?
Testy jsou sice nedílnou součástí
Motorbike, ovšem ne jedinou. V prosincovém čísle tedy najdete i reportáž z
letošní výstavy EICMA (kterou jsme si nemohli nechat ujít), dozvíte se, jak
náročná je výroba závodních rukavic PSí Hubík, připravili jsme pro vás
inspiraci na vánoční dárky v podobě rozsáhlejšího toolboxu a protože skončila
sezóna i světovým seriálům, logicky jsme se věnovali i této skutečnosti. A
navíc jsme pořádně vyzpovídali i jednoho z mála českých mistrů světa
motocyklových závodů, tedy Karla Haniku. Nevynechali jsme ani aktuality,
redakční testy výstroje a ani soutěž, ve které můžete tentokrát vyhrát
výklopnou přilbu LS2 Strobe II Autox. Ostatně, přesvědčte se sami a my vám
ještě jednou přejeme klidné Vánoce, hodně zdraví a spokojenosti, šťastný Nový
rok (i nový rok) a uvidíme se v únoru, kdy vyjde první Motorbike 2024 – ovšem
ještě předtím se můžete samozřejmě těšit i na náš tradiční Katalog motocyklů,
skútrů a čtyřkolek, který vyjde ještě letos!
Motorbike 12/2023 vychází v pondělí
4.12.2023 a připomínáme, že na https://www.send.cz/casopis/1294/motorbike
lze aktuální i starší vydání časopisu Motorbike objednat pohodlně a bezpečně až
do schránky za stejnou cenu jako kdekoliv na stánku!
Plná, nijak neomezená verze
Motorbike, je k dispozici samozřejmě i v elektronické podobě a to na
https://www.digiport.cz/vydani/floowie/924-motorbike.
Výhodné tištěné předplatné je
možné objednat přímo zde nebo prostřednictvím e-mailu: send@send.cz. Neuteče
vám tak už žádné číslo Motorbike.
Více informací na:
http://www.motorbike-czech.cz nebo na
https://www.facebook.com/casopismotorbike/.
Najdete nás i na Instagramu –
@motorbikemagazin