Motorbike 3/2020
vydáno 3. 3. 2020, text Motorbike
Březen, za kamna vlezem, říká lidová pranostika. Pro spoustu
motorkářů to ale neplatí a stejně tak ani pro nás – právě vychází Motorbike
3/2020, při jehož tvorbě jsme rozhodně za kamny zalezlí nebyli. Naopak, na H-D
jsme se projeli v okolí španělské Malagy, na Triumphu zas po Maroku, byli jsme
se podívat na předsezónní testy MotoGP a WSBK...prostě jsme se pořádně otáčeli,
aby se vám i březnový Motorbike líbil!
Testy
Harley-Davidson Fat Bob a Street Bob
Značka Harley-Davidson je dnes skloňována především v
souvislosti s její novinkou v oblasti
elektřinou poháněných strojů, modelem LiveWire. Můžeme polemizovat, zda
jde v případě H-D LiveWire o krok správným směrem, můžeme pochvalně kývat
hlavou nebo naopak nespokojeně krčit nos, jedno je však jisté: to, že se v
nabídce Harley-Davidson objevila elektromotorka, vůbec neznamená, že by výrobce
tradičního „amerického železa“ na toto železo zanevřel. O tom, že Harley své
rodinné stříbro nezanedbává, svědčí například i akce Harley-Davidson Triple S
Event, která proběhla začátkem tohoto roku v okolí španělské Malagy a které
jsme měli možnost (jako jediný český časopis), se zúčastnit.
Triumph Tiger 900 GT a Rally Pro MY 2020
Před pár dny jsme si v Maroku proklepli nový Triumph
Tiger 900, který je nový opravdu do posledního šroubku a aby toho snad nebylo
málo, továrna do placu hází hned pět jeho verzí. Nám se pod ruce dostaly modely
GT Pro a Rally Pro a berte jed na to, že na nás udělaly velký dojem.
Honda CB650R vs. Yamaha MT-07 vs. CFMOTO 650NK
Co rozhoduje při koupi šestkového naháče? Na to se dá
korektně odpovědět, když si ujasníme, kdo a proč si jí kupuje. Především je u
všech zmíněných strojů možná úprava výkonu pro kategorii řidičáků A do 18 let,
což může být příjemnou výhodou při přechodu na neomezené áčko
v jednadvaceti letech, kdy motorka zůstává a mění se jen výkon, čímž
nedojde ke zbytečnému trápení a počátečním přehmatům s absolutní novotou.
V praxi jde o nejbezpečnější posun z teenagerského
ježdění do světa dospělých motorek. Takže cílová skupina je mládež, začátečníci
a v neposlední řadě taky všichni ostatní, kteří netouží po adrenalinových
shotech a honění se s litry na provařených přírodních dromech.
Ducati Monster 1200 S vs. Suzuki Katana
V tomhle srovnáváku jde v přeneseném smyslu slova
o motorky čtyři, vezmeme-li v úvahu, že Suzuki Katana je z velké
části postavená na komponentech velkého naháče GSX-S 1000, který zdědil
mimořádně povedenou konstrukci motoru z GSX-R 1000, teda jeho modelové řady
,vyráběné mezi roky 2005 až 2008. Nemluvě o tom, že designem a koncepcí nová
Katana navazuje na hyperúspěšnou motorku, sériově vyráběnou od roku 1981 až do
poslední verze v roce 2000, která vyjela z linky v podobě
limitované GSX 1100 SY Katana Final
Edition. Takže jde vlastně o takovou moto – matrjošku s mnoha vrstvami,
z nichž každá těží z nějaké ikony samotné značky Suzuki. Proti tomu
Ducati Monster 1200 S je potomkem dynastie, dominující na evropském trhu
sedmadvacet let, jejíž řady tvoří přes čtyřicet různých verzí ve všech možných
kubaturách. Zkrátka souboj dvou aristokratů, hrdých a osobitých strojů – možná
vám některý z nich padnul do oka a my se vám pokusíme popsat, jak nám padly do ruky.
Superbiky 2020
Aprilia RSV4 RR/Factory, BMW S 1000 RR/M paket,
Ducati Panigale V4/S/R, Honda CBR 1000 RR-R Fireblade/SP, Kawasaki Ninja
ZX-10R/RR/S.E., Suzuki GSX-R 1000/R, Yamaha YZF-R1/M
Kategorie superbike je v motocyklovém světě jednoznačně
leaderem. Tedy ne co se týká prodejnosti, ale vývoje. Dalo by se říct, že jde o
spojení současných možností vědy, nejmodernějších, revolučních materiálů a
geniálních řešení inženýrů z celého světa. To, co se dnes v této kategorii
objeví, bude za pět nebo deset let nejspíš používat v levnějším provedení
i naháč střední třídy. Pro příklady nemusíme chodit daleko, vzpomeňme
z posledních let třeba na kontrolu trakce, tlumič řízení či quickshifter.
My si pro vás
přichystali představení sedmi zástupců této kategorie. Nejde o tzv. „jízdní“
test, spíš o srovnání toho, co nám konkrétní stroj umí nabídnout, v čem je
lepší oproti konkurenci a v čem za ní naopak pokulhává.
To by tedy byly testy.
Ale nevěnovali jsme se jen jim, v aktuálním Motorbike najdete i reportáže ze
sportu, například z předsezónních testů MotoGP a WSBK, závodník Ján Zaťko pro
vás připravil report z Africa Eco Race, detailně jsme se věnovali i nadcházející
sezóně v MXGP. Vyzkoušeli jsme i kurs „Intenzivní trénink“ v pražském Pitlandu
a vyzpovídali jezdce extrémního endura Billyho Bolta a instruktorku motoškoly
Mirku Lisou.
Co ještě? Samozřejmě
redakční testy výstroje, toolbox, aktuality, soutěže (tentokrát hned dvě, o
integrální přilbu LS2 a o sadu pneu Dunlop dle vlastního výběr) a spousta
dalšího. Jako vždy doufáme, že se vám i aktuální Motorbike bude hezky číst!
Motorbike 3/ 2020 vychází ve středu 4.3.2020.
Plná, nijak neomezená verze Motorbike, je k dispozici
samozřejmě i v elektronické podobě a to na:
https://www.alza.cz/media/motorbike nebo http://www.floowie.com
Tištěné předplatné je možné objednat přímo zde nebo prostřednictvím e-mailu:
send@send.cz. Neuteče vám tak už žádné číslo Motorbike.
Více informací na: http://www.motorbike-czech.cz nebo
na https://www.facebook.com/casopismotorbike/.
Najdete nás i na
Instagramu – @motorbikemagazin