Motorbike 3/2020

vydáno 3. 3. 2020, text Motorbike

Březen, za kamna vlezem, říká lidová pranostika. Pro spoustu motorkářů to ale neplatí a stejně tak ani pro nás – právě vychází Motorbike 3/2020, při jehož tvorbě jsme rozhodně za kamny zalezlí nebyli. Naopak, na H-D jsme se projeli v okolí španělské Malagy, na Triumphu zas po Maroku, byli jsme se podívat na předsezónní testy MotoGP a WSBK...prostě jsme se pořádně otáčeli, aby se vám i březnový Motorbike líbil!

Testy

Harley-Davidson Fat Bob a Street Bob

Značka Harley-Davidson je dnes skloňována především v souvislosti s její novinkou v oblasti  elektřinou poháněných strojů, modelem LiveWire. Můžeme polemizovat, zda jde v případě H-D LiveWire o krok správným směrem, můžeme pochvalně kývat hlavou nebo naopak nespokojeně krčit nos, jedno je však jisté: to, že se v nabídce Harley-Davidson objevila elektromotorka, vůbec neznamená, že by výrobce tradičního „amerického železa“ na toto železo zanevřel. O tom, že Harley své rodinné stříbro nezanedbává, svědčí například i akce Harley-Davidson Triple S Event, která proběhla začátkem tohoto roku v okolí španělské Malagy a které jsme měli možnost (jako jediný český časopis), se zúčastnit.

Triumph Tiger 900 GT a Rally Pro MY 2020

Před pár dny jsme si v Maroku proklepli nový Triumph Tiger 900, který je nový opravdu do posledního šroubku a aby toho snad nebylo málo, továrna do placu hází hned pět jeho verzí. Nám se pod ruce dostaly modely GT Pro a Rally Pro a berte jed na to, že na nás udělaly velký dojem.

Honda CB650R vs. Yamaha MT-07 vs. CFMOTO 650NK

Co rozhoduje při koupi šestkového naháče? Na to se dá korektně odpovědět, když si ujasníme, kdo a proč si jí kupuje. Především je u všech zmíněných strojů možná úprava výkonu pro kategorii řidičáků A do 18 let, což může být příjemnou výhodou při přechodu na neomezené áčko v jednadvaceti letech, kdy motorka zůstává a mění se jen výkon, čímž nedojde ke zbytečnému trápení a počátečním přehmatům s absolutní novotou.

V praxi jde o nejbezpečnější posun z teenagerského ježdění do světa dospělých motorek. Takže cílová skupina je mládež, začátečníci a v neposlední řadě taky všichni ostatní, kteří netouží po adrenalinových shotech a honění se s litry na provařených přírodních dromech.

Ducati Monster 1200 S vs. Suzuki Katana

V tomhle srovnáváku jde v přeneseném smyslu slova o motorky čtyři, vezmeme-li v úvahu, že Suzuki Katana je z velké části postavená na komponentech velkého naháče GSX-S 1000, který zdědil mimořádně povedenou konstrukci motoru z GSX-R 1000, teda jeho modelové řady ,vyráběné mezi roky 2005 až 2008. Nemluvě o tom, že designem a koncepcí nová Katana navazuje na hyperúspěšnou motorku, sériově vyráběnou od roku 1981 až do poslední verze v roce 2000, která vyjela z linky v podobě limitované GSX 1100 SY Katana Final Edition. Takže jde vlastně o takovou moto – matrjošku s mnoha vrstvami, z nichž každá těží z nějaké ikony samotné značky Suzuki. Proti tomu Ducati Monster 1200 S je potomkem dynastie, dominující na evropském trhu sedmadvacet let, jejíž řady tvoří přes čtyřicet různých verzí ve všech možných kubaturách. Zkrátka souboj dvou aristokratů, hrdých a osobitých strojů – možná vám některý z nich padnul do oka a my se vám pokusíme popsat, jak nám padly do ruky.

Superbiky 2020

Aprilia RSV4 RR/Factory, BMW S 1000 RR/M paket, Ducati Panigale V4/S/R, Honda CBR 1000 RR-R Fireblade/SP, Kawasaki Ninja ZX-10R/RR/S.E., Suzuki GSX-R 1000/R, Yamaha YZF-R1/M

Kategorie superbike je v motocyklovém světě jednoznačně leaderem. Tedy ne co se týká prodejnosti, ale vývoje. Dalo by se říct, že jde o spojení současných možností vědy, nejmodernějších, revolučních materiálů a geniálních řešení inženýrů z celého světa. To, co se dnes v této kategorii objeví, bude za pět nebo deset let nejspíš používat v levnějším provedení i naháč střední třídy. Pro příklady nemusíme chodit daleko, vzpomeňme z posledních let třeba na kontrolu trakce, tlumič řízení či quickshifter.

My si pro vás přichystali představení sedmi zástupců této kategorie. Nejde o tzv. „jízdní“ test, spíš o srovnání toho, co nám konkrétní stroj umí nabídnout, v čem je lepší oproti konkurenci a v čem za ní naopak pokulhává.

To by tedy byly testy. Ale nevěnovali jsme se jen jim, v aktuálním Motorbike najdete i reportáže ze sportu, například z předsezónních testů MotoGP a WSBK, závodník Ján Zaťko pro vás připravil report z Africa Eco Race, detailně jsme se věnovali i nadcházející sezóně v MXGP. Vyzkoušeli jsme i kurs „Intenzivní trénink“ v pražském Pitlandu a vyzpovídali jezdce extrémního endura Billyho Bolta a instruktorku motoškoly Mirku Lisou.

Co ještě? Samozřejmě redakční testy výstroje, toolbox, aktuality, soutěže (tentokrát hned dvě, o integrální přilbu LS2 a o sadu pneu Dunlop dle vlastního výběr) a spousta dalšího. Jako vždy doufáme, že se vám i aktuální Motorbike bude hezky číst!

Motorbike 3/ 2020 vychází ve středu 4.3.2020.

Plná, nijak neomezená verze Motorbike, je k dispozici samozřejmě i v elektronické podobě a to na:

https://www.alza.cz/media/motorbike nebo http://www.floowie.com

Tištěné předplatné je možné objednat přímo zde nebo prostřednictvím e-mailu: send@send.cz. Neuteče vám tak už žádné číslo Motorbike.

Více informací na: http://www.motorbike-czech.cz nebo na https://www.facebook.com/casopismotorbike/.

Najdete nás i na Instagramu – @motorbikemagazin 



Další články z rubriky

  • Motorbike 11/2024
  • Motorbike 10/2024
  • Motorbike 9/2024

Kam dál

  • Hvězdné Dymokury!
  • Motorbike 7-8/2024
  • Kompletní průvodce motocyklovými výfuky: od sportovních po turistické