Motorbike 5/2020

vydáno 6. 5. 2020, text Motorbike

Musíme se přiznat, že tentokrát nebylo úplně jednoduché dodržet tradici, aby bylo květnové vydání Motorbike plné novinek. Přeci jen pandemie ochromila celý svět, ten motorkářský nevyjímaje, takže nejenže byly zrušeny zahraniční testy, ale u některých značek i dodávky testovacích, tzv. novinářských strojů. Měli jsme samozřejmě možnost využít testů ze zahraničních časopisů (přišlo nám pár zajímavých konkrétních nabídek), ale protože si docela zakládáme na tom, že co můžeme otestovat sami, to taky otestujeme, zařídili jsme se dle hesla „voják se stará, voják má“.

A tak pro vás nakonec přeci jen máme české testy například Ducati Streetfighter V4 S, Kawasaki Z H2, Suzuki V-Strom 1050XT, Harley-Davidson LiveWire, KTM 390 Adventure a dalších.


Testy

Ducati Streetfighter V4 S

Nic z minulé ani současné sériové produkce s rovnými řídítky neposílá na zadní kolo tak ultimativní výkon, jako druhá generace Streetfighteru. Při pokusu přiblížit se možnostem boloňského Raptora v běžném provozu bychom pro vyhodnocení všech rizik potřebovali na plexiskle head-up displej a rozhodovací schopnosti absolventů Top Gunu. „Měli jsme od vedení volné ruce a chtěli postavit něco šíleného,“ říká manažer projektu Paulo Quattrinu. Od slov, jak vidno, nebylo daleko k činům.

   

Kawasaki Z H2

Dvě stě koní v naháči? Proboha, proč? Ale vlastně proč ne. Kompresor tlačí do sání čtyřválce hektolitry vzduchu pod tlakem dvou atmosfér, přesto nejvyspělejší elektronikou řízený agregát nabídne jak vybrané způsoby hodné japonského čajového obřadu, tak ve druhé polovině otáčkoměru neskutečně drtivý, přitom krémově měkký tah rovnající krční obratle. V Kawasaki Heavy Industries se zrodil další stroj s puncem jedinečnosti.

Suzuki V-Strom 1050 XT

První generaci V-Stroma jsme přivítali již v roce 2002, což znamená, že modelovým rokem 2020 slaví toto oblíbené cestovní enduro své osmnáctiny. A vlastně to znamená mnohem víc - nový model se sice designově vrací do dob dakarských speciálů, ovšem jeho technika je naopak vyspělá v tom nejlepším slova smyslu. Dvouválcový motor nyní splňuje předpisy normy Euro 5, zapracovalo se na aerodynamice i uživatelské přívětivosti a jízdní bezpečnost je nově jištěna šestiosou řídící jednotkou. Ptáte se, zda všechny tyto vychytávky nakonec neubírají stroji na zábavnosti a nevedou k vývoji pouze sterilního přibližovadla? My měli poměrně dost času to zjistit.

Harley-Davidson LiveWire

Harley-Davidson doslova šokoval širokou veřejnost, když v roce 2014 představil svůj projekt sportovního motocyklu na elektřinu. U mnohých jistý šok přetrvává dodnes, když slyší spojení jména legendární americké značky a elektrického pohonu. Celých šest let se na projektu usilovně pracovalo a výsledkem je novinka pro rok 2020: Harley-Davidson LiveWire, unikátní motocykl nejen pro značku samotnou, ale možná i pro celý motocyklový průmysl.

KTM 390 Adventure

Když se řekne Adventure, většina z nás si představí – alespoň ve spojení s motorkami – cestovní enduro s motorem o objemu něco kolem litru, ideální pro zdolávání dlouhých tras bez ohledu na to, jestli ony trasy povedou po asfaltu nebo v terénu. Prostě univerzální cestovní stroj, který v pohodě zvládne jak cestu do Krkonoš, tak třeba i do Mongolska. Z tohoto pohledu na tom nejmenší Advík od KTM asi nebude nejlépe. Ale jinak? To se dozvíte v testu.

Indian FTR 1200 S Race Replica

Když dostal Michal „Indi“ Dokoupil po mnoha letech příležitost otestovat pro časák motorku a ukázalo se, že jde o  značku Indian, bral to jako pozitivní znamení. Kdo jiný by měl testovat Indiána, než právě Indián! Nebudeme ale zastírat, že si nebyl úplně jistý, co od toho očekávat, protože je mu přece jen víc blízký supersportovní styl, a tak pro něj byla tahle značka vždycky spíš na okraji zájmu. Dokud ovšem na výstavě nezahlédl právě model FTR 1200.

CFMoto 300NK

Poté, co si Judy si přečetla u rozpisu testů, že tenhle měsíc nafasuje elektrický skútr a nahaté tříkilo, bylo jí to trochu líto: ostatní budou prohánět Streetfightera, Zeda, elektrického Harleye a další velké motorky a ona bude maximálně prdkat po městě na pidižvících.

Když si ale malé CFMoto po pár minutách, prvních kilometrech a půlroční pauze vesele vodila kolem Prahy, připadala si trochu jako ze hry od Cimrmanů. „Výměna mečů“ byla vlastně to nejlepší, co se jí na začátku sezóny mohlo přihodit.

Další dva testy se týkají také novinek, tentokrát ale skútřích – jde o zásadně vylepšené Piaggio Medley S a neméně inovovanou Vespu Elettricu. Poslední test pak spadá do rubriky „Starý železo“ a nejde v něm o nic jiného, než o raritní BSA B20 250cc Tourer.

Sport

Motosport ovlivnil Covid doslova drasticky. Což ale neznamená, že by tahle sekce skončila i u nás. Kdepak, krom aktuálních informací ohledně MotoGP jsme pro vás připravili rozhovor s Fabiem Quartararem (MotoGP), Timem Gajserem a Jeffrey Herlingsem (MXGP), věnovali jsme vzpomínku Bohumilu Stašovi a dobré zprávy máme ze speedwaye, na které se už aspoň trénuje. Nejen začínající roadracery pak bude jistě zajímat článek o tom, na čem se jezdí na přírodních okruzích – a na kolik taková legrace vyjde peněz.

V Techmánii jsme se mrkli na zoubek motocyklům s turbem ze zlatých osmdesátek minulého století, s polskou cestovatelskou dvojicí jsme dojeli k hranicím Číny, v soutěži s námi můžete vyhrát výklopnou přilbu Caberg Duke II, v aktualitách se dozvíte krom jiného i o novém power cruiseru BMW R 18, nechybí ani toolbox a další...zkrátka, i když je teď motorkářský svět ochromen, Motorbike rozhodně ne!

Motorbike 5/ 2020 vychází ve středu 6.5.2020 a připomínáme, že na https://www.send.cz/casopis/1294/motorbike lze aktuální i starší vydání časopisu Motorbike objednat pohodlně a bezpečně až do schránky za stejnou cenu jako kdekoliv na stánku!   

Plná, nijak neomezená verze Motorbike, je k dispozici samozřejmě i v elektronické podobě a to na:

https://www.alza.cz/media/motorbike nebo http://www.floowie.com

Tištěné předplatné je možné objednat přímo zde nebo prostřednictvím e-mailu: send@send.cz. Neuteče vám tak už žádné číslo Motorbike.

Více informací na: http://www.motorbike-czech.cz nebo na https://www.facebook.com/casopismotorbike/.

Najdete nás i na Instagramu – @motorbikemagazin 

Další novinkou je, že máme novýho teststridera, kterým není nikdo jiný, než roadracingový závodník Michal „Indi“ Dokoupil. S Michalem se znám už strašně moc let (fakt si už ani nevzpomenu, kdy jsme se viděli poprvé, možná na nějakých závodech legendární série Czech Endurance Cup) a o případný spolupráci se bavíme taky docela dlouho. Jenže vždycky jsme narazili na to, že v sezóně, kdy bychom ho nejvíc potřebovali, je většinou někde v cizině na závodech a prostě a jednoduše nemá čas. Tenhle argument ale pro letošek padl, drtivá většina závodů je zrušena, včetně IOMTT, kterého se Indi pravidelně účastní, takže větší spolupráci nic nebrání. Těším se na to, protože Michal to bere stejně jako my a motorky pro něj nejsou jen prací, ale srdeční záležitostí.

Co ještě? Nechce se mi psát o Covidu, už je docela únavný, jak na nás neustále vyskakují z médií nový a nový (a přitom vlastně pořád stejný) informace, včetně katastrofických prognóz, ať už se týkají zdravotního nebo ekonomickýho aspektu. Nějak bylo, nějak bude a tak se držím hesla legendárního hokejovýho trenéra Ivana Hlinky „Hlavně se z toho neposrat“. A čím dál víc si říkám, jak moc je pravdivý…

tak čus a ať vám to jezdí!

 Scoob



Další články z rubriky

  • Motorbike 11/2024
  • Motorbike 10/2024
  • Motorbike 9/2024

Kam dál

  • Hvězdné Dymokury!
  • Motorbike 7-8/2024
  • Kompletní průvodce motocyklovými výfuky: od sportovních po turistické