Testy
Ducati Multistrada V4 S
Představení
stěžejního modelu značky řádně zvedlo obočí ortodoxních vyznavačů Red Power.
Čtyřválcové Grandturismo coby nosný prvek šasi bez trubkového rámu? A co teprve
zjištění, že unikátní Taglioniho desmo vystřídaly rozvody s ventilovými
pružinami? S předchozí generací tak má novinka společné snad jen rukojeti!
Krátký „zimní“ test ukázal, že nebýt točivějšího projevu véčka, čerství
majitelé dlouhonohé sprinterky, nabité výkonem a nejvyspělejší elektronikou,
včetně radaru, by přítomnost ventilových pružin poznali maximálně u
demontovaných hlav.
Aprila RS 660
Už
čtvrtou sezonu za sebou se našemu testriderovi Jindrovi možná stane, že
motorka, kterou vyzkoušel v nové sezóně jako první, bude tou nejlepší v celém
zbylém roce. Nedovedeme si totiž představit, co by muselo přijít, aby to
překonalo jeho pocity v sedle RS 660. Ano, čtete dobře: v konkurenci, složené
ze všech možných strojů planety, si Jindra troufá tohle napsat o malém, řadovém
dvouválci. Tak si to pojďme společně projít a velmi do detailu, protože tahle
motorka si to zaslouží.
Honda CMX1100 Rebel – první test v ČR
Honda nás i po těch desítkách let, co jezdíme na motorkách,
dokáže překvapit. A počítáme, že nejen nás. Nemluvíme o extrémech jako byl
žralok DN-01 nebo batbike NM4 Vultus, spíš o „běžné“ produkci.
Snažíme se už léta odhadnout, s jakou novinkou příště přijde,
ale je to sázka do loterie, někdy se trefíme, jindy ani náhodou. Pro letošek
jsme, asi jako spousta ostatních, čekali hlavně novou, malou Afriku...a prásk,
na scénu přijel custom. A my měli tu čest ho u nás vyzkoušet jako první!
Triumph Trident 660
V anglické továrně na radost, s historií sahající k našim
prapradědům, se zrodila nová britská klasika jménem Triumph Trident. Na první
pohled nenápadný nováček, stojící spíš ve stínu dravějších sourozenců Street a
Speed Triple, se ovšem po otočení klíčkem promění v něco, co vás mile překvapí
a s čím se nebudete chtít vracet zpátky do garáže. Triumph v případě této
novinky zvolil spíše cestu jistoty, než experimentu s něčím novým – a vůbec to
neudělal špatně.
KTM 890 Adventure
V kategorii cestovních endur fungovala u rakouského
výrobce vždy jasná filozofie: nejdříve funkčnost, až poté samotný vzhled.
Letošní novinka Adventure 890 přijíždí jako nástupce svého téměř o sto kubíků
menšího předchůdce a spolu s upraveným motorem přidává řadu dalších změn.
Nový Advík se zároveň musel přizpůsobit přísné normě Euro 5, která dělá vše
proto, aby potlačila dravost původních modelů a udělala z jejich nástupců
krotké beránky. V Mattighofenu pro takové případy mají ovšem své trumfy
v rukávu. Budou ale stačit na to, aby novinka dostála jména svých předků?
Voge 500R
V dubnovém
vydání Motorbike jsme, i přes nízké teploty, nevyzývající zrovna dvakrát ke
svezení, podrobili horkému testu třístovku od Voge. Tentokrát, v počasí
jen o málo příznivějším, jsme proklepli jejího většího bráchu s o mnoho
dospělejším vzhledem i objemem. A samozřejmě také odvážnějšími ambicemi. A proč
taky ne? Pětistovka ještě před pár lety platila za střední výkonnostní
kategorii a nebýt současné honby za papírovými koňmi, zůstala by i dneska standardní
volbou i pokročilejších pilotů.
Triumph Tiger 1050 (2007 – 2013) - ojetina
O Tigeru 1050 se dá říct, že byl ve své době – alespoň u
Triumphu – revolučním strojem. S předchozím Tigerem 955i (2001 – 2006) ho
spojovalo vlastně jen jméno, jinak šlo o zcela novou motorku. A zdaleka nejen
kvůli modernější technice, ale především díky zaměření. Jaký je? Má smysl o něm
uvažovat jako o ojetině? To se dozvíte v naší pravidelné rubrice „Sekáč, aneb
motorky z druhé ruky“.
Segway Snarler
AT6 L Limited
Americkou značku Segway má většina z nás spojenou s osobními
transportéry PT. Ano, to jsou ona dvoukolá elektrická vozítka, se kterými se
můžete setkat snad ve všech městech světa. Ale nejde zdaleka jen o ně, v roce
2018 totiž vstoupil Segway i do světa terénních čtyřkolek, SSV a UTV a na
výstavě EICMA 2019 jsme viděli jeho první offroadové stroje. V letošní sezóně
máme (díky české společnosti Segway Powersports s.r.o., která je oficiálním
zástupcem této značky u nás) možnost se s nimi i detailně seznámit. Jako první
nám padla do drápů klasická čtyřkolka, konkrétně Snarler AT6 L Limited. A snad
neprozradíme příliš, když řekneme, že nás velmi překvapila.
Testy sice tvoří podstatnou, ovšem ne jedinou náplň
Motorbike. V sekci Techmánie tak najdete nejen návod, jak z motorky „z krámu“
udělat závodní, ostré enduro (možná budete překvapeni, že to nestojí ranec
peněz), ale dozvíte se i o tom, jak fungují airbagy v produktech naší zřejmě
nejznámější značky motooblečení, tedy PSí Hubík.
K testu Ducati Multistrada V4 S jsme připojili i detailní
historii „Multice“ (2003 – 2020) a pokud se chcete něco dozvědět o fenoménu jménem
dragster, neměl by vám uniknout článek s příznačným názvem „Vypusťte draky“.
Vyzpovídali jsme i tři výrazné osobnosti motosportu: Pedra
Acostu, který doslova válcuje soupeře v letošním seriálu Moto3, Daniela Petáka,
prvního mechanika jezdce MotoGP Brada Bindera a rakouského závodníka v
kategorii MX2, René Hofera.
Závodů se zatím moc nejede, ale třeba MotoGP už ano a tak
jsme nevynechali ani report právě z tohoto seriálu, nechybí ani speedway a v
článku „Bylo, nebylo...“ se dozvíte o tom, jak je to letos se závody v
klasickém motokrosu.
V soutěži můžete tentokrát
vyhrát páteřák Street Racer Limited, Toolbox vám napoví, co zrovna frčí,
cestopis vás zavede do Tanzanie a Ugandy, máme pro vás i aktuality atd. atd...
Prostě a jednoduše – i květnový Motorbike je našlapaný
informacemi až po víčko nádrže a věříme, že se vám bude líbit!
Předplatné
Motorbike nyní s dárkem v podobě trička Psí Hubík (pánská i dámská varianta)!
Motorbike
5/ 2021 vychází ve čtvrtek 6.5.2021 a připomínáme, že
na https://www.send.cz/casopis/1294/motorbike lze
aktuální i starší vydání časopisu Motorbike objednat pohodlně a bezpečně až do
schránky za stejnou cenu jako kdekoliv na stánku!
Plná, nijak neomezená verze Motorbike, je k dispozici
samozřejmě i v elektronické podobě a to na:
https://www.alza.cz/media/motorbike nebo https://digiport.cz.
Tištěné předplatné je možné objednat přímo zde nebo prostřednictvím e-mailu:
send@send.cz. Neuteče vám tak už žádné číslo Motorbike.
Více informací na: http://www.motorbike-czech.cz nebo
na https://www.facebook.com/casopismotorbike/.
Najdete nás i na Instagramu –
@motorbikemagazin a na TV Sport 5 můžete mrknout na náš pořad (https://sport5.cz/archiv/)