Motorbike 6/2021
vydáno 3. 6. 2021, text Motorbike
Konečně je před námi ta část roku, o které my, motorkáři,
rádi pak sníme celou zimu. Počasí nám přeje, den je poměrně dlouhý a tak nám
nic nebrání trávit svůj volný čas v sedle. A jaký je nejlepší relax po návratu
domů? Na to vám dáme návod: pohodlné křeslo, dobré pití a časopis Motorbike. Ať
už jste závisláci na adrenalinu a rychlé jízdě, příležitostní moto-výletníci
nebo dobrodruzi, pro které není žádná země dost vzdálená, v červnovém
vydání Motorbike si na jeho 130 stranách každý z vás najde to své - krom
jiného i třeba naše testy zásadních novinek letošní sezóny. Příjemnou zábavu!
Testy
Ducati Monster+
Ducati po 28 letech, 3 generacích a více než 350 000
vyrobených kusech radikálně předělala svůj evergreen v kategorii naháčů. Jelikož patříme mezi skalní
fanoušky značky, až tak razantní změna nás docela překvapila a o to víc
jsme byli na novinku zvědaví. Už jen z toho důvodu, že když Ducati něco zásadně
změní, je to ve většině případů k lepšímu. Ovšem tentokrát jsme si tím vůbec
nebyli jistí.
Harley-Davidson Pan America
Vstup tradičního výrobce customů do třídy maxi endur vyvolal
spoustu emocí. Aby ne, když Pan America jde svou vlastní cestou a sází na
domácí designovou školu s dominantním dvouválcem Revolution Max. A věřte,
že se od zavedené konkurence odlišuje i svým jízdním projevem, který jsme měli
možnost důkladně vyzkoušet při dvoudenním testu on i offroad v okolí
Máchova jezera.
Suzuki Hayabusa
Výkonové dostihy, vybičované dosažením nejvyšší top speed,
se definitivně přesunuly do kategorie superbiků. Ring velkoobjemových
„šinkansenů“ postupně opustili všichni rivalové a po pravdě, poslední generaci
japonského Sokola už jsme úplně neočekávali. Krátký test Busy na promočené
trati mosteckého autodromu ukázal, že sametový reaktor a tuhé šasi v přísně
aerodynamickém hávu nic jiného než lepší tlumení a Stylemy nepotřeboval.
BMW S 1000 R
Jestli u nějaké značky prochází v posledních letech
nejvyšší modely velkými změnami, pak právě u BMW. Původně kontroverzní, syrové,
ultimativní a neučesané S 1000 R je minulostí, v poslední, už třetí
generaci, se potkáváme s nebývalou řadou úprav, o které si starý naháč
říkal a tak trochu koledoval, aby udržel krok s prodejem litrových nakedů
u konkurence. Druhá generace totiž doznala úprav jen nepatrně. Jestli je tahle
konsensuální filozofie tou správnou cestou nebo jen komerčním ústupkem stranou,
je otázka jak dělaná do studeného, mokrého jarního testu.
Honda NC 750X vs. Honda CB 500X
Je lidskou přirozeností vyhledávat činnosti, které nám
přinášejí radost. Pro někoho to znamená nákup nového oblečení, návštěva vysněné
destinace či jízda na závodním okruhu. Často se ale může jednat i o běžné,
každodenní aktivity, které sotva vnímáme – první ranní kafe, oblíbená písnička
v rádiu...anebo radosti, které můžete zažívat každý den v sedle jedné
z námi testovaných Hond.
Yamaha MT-09 SP
Snad každý z nás viděl film Vetřelec. Jeho hlavním „hrdinou“ je
obratné, rychlé monstrum, které se neočekávaně někde objeví a po útoku ještě
rychleji zmizí. Téměř nezničitelný tvor, jehož dominantním rysem je
nesmiřitelná agrese vůči všemu, co se mu postaví do cesty. Stejná je i Yamaha
MT-09 SP, pro letošek ještě víc nabroušená a připravená nastolit nová pravidla.
CFMOTO 300SR
Malé motorky máme rádi. Jsou lehké, obratné, a i když nemají moc velký výkon,
přesto jde na nich kolikrát vyškolit v zatáčkách i čistokrevné
supersporty. Jsou to zkrátka takové hračky, které začátečníkům bohatě stačí a
zkušené jezdce doslova vybízí k blbinám…a právě taková je i novinka CFMOTO
300SR.
Keeway RFK 125i
Po sérii větších objemů z asijské produkce nám
v garáži přistál zbrusu nový Keeway. Zajíždět a testovat nahatou dvácu
v letošním chladném jaru sice neznělo zrovna jako práce snů, ale RKF má
tak mimořádně podmanivé tvary a celkový zjev, že naše city zvládlo po chvíli
rozmrazit. Zajímalo nás, jaká tahle stopětadvacítka je – na italském trhu si ve
své objemové kategorii drží už delší dobu prvenství. A tam těmhle prckům rozumí
tak, jak nikde jinde na světě.
BMW C 400 GT
Skoro už se zdálo, že německý výrobce segment skútrů opustí.
Šestsetpadesátka v obou provedeních, tedy C 650 Sport i C 650 GT, už se pouze
doprodává a koncem minulého roku probleskla zpráva, že stejný osud čeká i
slabší kubaturu, tedy čtyřstovky. Vzápětí se ovšem objevila i informace, že
stávající čtyřkila nahradí nové, inovované modely. A je tomu tak – do roku 2021
vjíždí zbrusu nová dvojice bavorských skútrů, cestovní C 400 GT a sportovnější
C 400 X.
Suzuki GS500E – ojetina
Málokterá motorka byla tak populární, jako právě Suzuki GS500E.
Tedy, abychom to uvedli na pravou míru – byla populární spíš nenápadně. Že jde
o protimluv? Ne tak docela: přestože se téhle pětistovky prodalo úctyhodné
množství a továrna ji vyráběla dlouhých dvacet let, nikdy v podstatě nešlo o
stroj, který by byl nějak výrazně odbornými médii obdivován a hřál se ve světle
reflektorů na čelních pódiích světových výstav. Právem nebo neprávem?
Od malorážky pro (nejen) teenagery jsme se postupně, přes
velký skútr a sportovní nahaté motorky, dostali až ke znovuzrozené legendě
Suzuki Hayabusa anebo k exkluzivnímu Harleyi, který je pro značku
významným milníkem a vstupem do neprobádaných vod cestovních endur. Co dalšího
najdeme v červnovém vydání? Fandové extrémních výkonů si mohou přečíst
druhý díl reportu z prostředí české dragsterové scény, cestovatele naopak
potěší další z cestopisů už důvěrně známé dvojice Marty a Lukasze.
Aktuality, plný Toolbox a soutěž (tentokrát o cestovní tašku
CFMOTO Duffle 40) jsou následovány reportážemi ze závodního
prostředí – exkluzivním roadracingem v Mexiku počínaje, přes WSBK a MotoGP až
po aktuální zprávy z prostředí ploché dráhy.
Doufáme, že si červnové číslo časopisu Motorbike užijete
minimálně tak, jako jsme si my užili jeho tvorbu.
Předplatné Motorbike nyní s dárkem v podobě trička Psí Hubík
(pánská i dámská varianta)!
Motorbike 6/ 2021 vychází ve čtvrtek 3.6.2021 a připomínáme, že na
https://www.send.cz/casopis/1294/motorbike lze aktuální i starší vydání
časopisu Motorbike objednat pohodlně a bezpečně až do schránky za stejnou cenu
jako kdekoliv na stánku!
Plná, nijak neomezená verze Motorbike, je k dispozici samozřejmě i v
elektronické podobě a to na:
https://www.alza.cz/media/motorbike nebo https://digiport.cz.
Tištěné předplatné je možné objednat přímo zde nebo
prostřednictvím e-mailu: send@send.cz. Neuteče vám tak už žádné číslo
Motorbike.
Více informací na: http://www.motorbike-czech.cz nebo na https://www.facebook.com/casopismotorbike/.
Najdete nás i na Instagramu – @motorbikemagazin a na TV Sport 5 můžete mrknout
na náš pořad (https://sport5.cz/archiv/)