Motorbike 6/2022
vydáno 7. 6. 2022, text Motorbike
122 stran, 12 strojů v testech, od stopětadvacítky po
dvanáctistovku, sportovní reportáže od road racingu po speedway. Tak by se dalo
jednou větou stručně shrnout červnové vydání Motorbike. Najdete v něm ale
samozřejmě mnohem víc.
Testy
Triumph Speed Triple 1200 RR
Triumph dvanáctistovkou v novém Speed Triplu výkonově
dotáhl přímou konkurenci. Představení klonu RR s polokapotou á la
sedmdesátky vyvolalo vlnu nadšení milovníků retro kabátku s navýsost špičkovou
technikou. Ze sto osmdesáti koní tříválce dostane řidičák třesavku, protože
nový motor katapultuje vínového krasavce už na čtyřku ke 250 km/hod.! Tušíme,
že mu brzy přijde pozvánka od jedenáctého vévody z Richmondu na jeho
festival rychlosti.
Suzuki GSX-S1000GT
Sportovně cestovní motorky to nemají v současnosti zrovna
lehké. Ještě před pár lety je měla ve výrobním programu snad každá větší
značka, ovšem s narůstající popularitou cestovních endur začaly jednotlivé
modely z nabídky mizet. O to víc je sympatický počin Suzuki, která se pro
letošek vytasila s novinkou v podobě ryzího sport toureru GSX-S1000GT.
Ducati Scrambler Urban Motard vs. Ducati Scrambler Desert
Sled
Stejné srdce, ale rozdílný styl. Tak by se dalo
charakterizovat srovnání nového scramblera Urban Motard s dnes již notoricky známým
Desert Sledem. Mají toho spoustu společného, přitom je ale každý úplně jiný. V
čem je tedy zásadní rozdíl? Koukli jsme oběma motorkám na zoubek a ve
srovnáváku je podrobili ostrému testu. Kdo zvítězí? Offroadový univerzál nebo
obratný motard?
Moto Morini X-Cape 650 vs. CFMOTO 650MT
Na první pohled jsou oba námi testované stroje naprosto
rozdílné. Když se jim však podíváme pod kapoty, zjistíme, že mají ledacos
společného. Poměrně nedávno představená novinka od Moto Morini sdílí totiž se
zaběhnutým modelem CFMOTO 650MT stejnou techniku rámu a motoru. Krom toho se
ani jednomu nedá upřít neotřelý a futuristický vzhled a také jejich zaměření je
podobné – cestování v klidném, ale i svižném tempu. Zajímalo nás, v čem každý
z nich vyniká a kde naopak plusové body ztrácí.
Moto Guzzi V7 Stone
S nástupem platnosti normy Euro 5 už to pomalu vypadalo, že
se budeme muset s populární Moto Guzzi V7 rozloučit. Ostatně, nebylo by to nic
divného, „euro pětka“, podobná smrtce, máchala kosou u většiny značek hlava
nehlava a spousta modelů je dnes už jen vzpomínkou. Ovšem ne tak V7 – po pár
měsících napětí se vrátila, omlazená, s jiným motorem.
Brixton Crossfire 500 XC
Značka Brixton se objevila na výstavě EICMA v Miláně,
tušíme, v roce 2015 a tehdy se nám její jméno trochu pomíchalo
s kalifornským výrobcem oblečení. Od té doby se tenhle brand, vlastněný
korporací KSR, pořádně rozjel a dnes se v jeho nabídce nachází hned pět
segmentů se čtyřmi různými kubaturami. To je za sedm let úctyhodný progres a
taky důvod se na jeho motorky podívat pořádně zblízka. Tentokrát nám
v rukou skončil model Crossfire s označením XC, tedy jasný zástupce
vintage vzhledu s cross-country ambicemi.
SWM SM 125 R
Tradiční italská značka cílí i na mladé jezdce, čehož je
důkazem i malorážkový motard SM 125 R. Ten je určen především pro střelce,
kteří chtějí dělat parádu před školou a o víkendech zažívat nějakou tu srandu s
kamarády na výletech za dobrodružstvím. Jak obstojí v konkurenci? Tedy pokud
vůbec nějakou má?
Honda ADV 350
Honda je pověstná svými neotřelými experimenty, kterými čas
od času zpestří standardní portfolio motocyklů i skútrů. Vzpomeňme třeba na
Integru, Vultus, X-ADV a další. A jak se zdá, v tradici pokračuje i novinkou
ADV 350.
Kult - Kawasaki Z1
V roce 1968 představila Honda na tokijské výstavě svou CB
750 a z pohledu motocyklových dějin šlo o revoluci. Jenže po čtyřech letech
přispěla svojí trochou do mlýna i Kawasaki a ukázalo se, že Honda byla pouhý
předkrm - teprve teď začala ta pravá hostina, objevila se totiž bájná Kawa Z1.
Posledním testovaným strojem je quad Segway Villain SX10 X,
ale tím ještě zdaleka nekončíme. Připravili jsme pro vás totiž ještě reportáž z
návštěvy v Centro Stille Benelli, pokračování „Devadesátek“ i report z akce
agentury Dafit Filla Racing na Slovakiaringu.
Vzhledem k tomu, že většina sportovních akcí už funguje bez
omezení, máme pro vás i pořádnou porci sportu: byli jsme se podívat na 300 ZGH
v Hořicích, na Gladiator Games, nevynechali jsme ani závody MotoGP, WSBK, MXGP,
Speedway Grand Prix a ani sidecarcross. A stihli jsme i pořádně vyzpovídat naše
želízko v suberbikovém ohni, Olivera Königa.
Co dál? Tak samozřejmě aktuality, soutěže, toolbox, redakční
produktové testy...doufáme, že se vám těch 122 stran aktuálního Motorbike bude
líbit!
Motorbike 6/ 2022 vychází ve středu 8.6.2022 a připomínáme,
že na https://www.send.cz/casopis/1294/motorbike
lze aktuální i starší vydání časopisu Motorbike objednat pohodlně a bezpečně až
do schránky za stejnou cenu jako kdekoliv na stánku!
Plná, nijak neomezená verze Motorbike, je k dispozici
samozřejmě i v elektronické podobě a to na:
https://www.alza.cz/media/motorbike-06-2022-d7225340.htm
nebo https://www.digiport.cz/vydani/floowie/924-motorbike.
Tištěné předplatné je možné objednat přímo zde nebo
prostřednictvím e-mailu: send@send.cz. Neuteče vám tak už žádné číslo
Motorbike.
Více informací na: http://www.motorbike-czech.cz nebo na
https://www.facebook.com/casopismotorbike/.
Najdete nás i na Instagramu – @motorbikemagazin