Motorbike 6/2023
vydáno 7. 6. 2023, text Motorbike
Je to jak na houpačce – jeden týden je vyloženě letní
počasí, další abychom si brali podzimní výstroj. Jak na houpačce ale není
Motorbike, takže i v červnu vychází jeho další číslo. A tentokrát pěkně
vypasené: oproti standardním 114 stranám jsme jich pro vás připravili rovnou
130!
Testy
BMW S 1000 RR
Mnichovský výrobce vstoupil do druhého století své existence
s rekordním výsledkem více jak dvou set tisíc prodaných motocyklů. Model
s přívlastkem RR se na fantastickém čísle podílel zhruba dvacetinou. A to
bez toho, že by k úspěchu potřeboval zisk světových titulů. V čem vlastně
tento úspěch spočívá?
Honda XL750 Transalp
Honda staví, až na výjimky, své stroje tak, aby na seznámení
stačilo jedno odpoledne a nový Transalp z filozofie user friendly rozhodně
nevybočuje. Představuje mix bezproblémového komfortu a všestrannosti, které
majitel očekává při každodenním soužití. Na cestách kamkoliv, kdykoliv. Ovšem
umí být i zábavný?
Moto Morini Seiemmezzo SCR
Pro většinu našich motorkářů jsou v současnosti synonymem
italských motocyklů především Ducati, Aprilia a Moto Guzzi, ti, co se o motorky
zajímají více, znají samozřejmě ještě MV Agustu. Všechny tyto značky – tedy
krom Moto Guzzi - jsou známé hlavně díky svým sportovním modelům, které
sklízely (a doposud sklízejí) úspěchy v závodech MotoGP či WSBK. Je zde ale
ještě italská značka další, neméně tradiční – Moto Morini a s ní konečně i její
dlouho očekávaný model Seiemmezzo.
Moto Guzzi V7 Special Edition
O Moto Guzzi V7 toho bylo napsáno už tolik, že jen těžko
můžete přijít s něčím novým. A překvapivým už vůbec ne. Čas od času se tedy
fabrika v Mandellu vytasí s nějakou inovací (naposledy to byla posilující kúra
motoru), pak se ale zas nic zásadního neděje a novinky zastupují pouze speciální, nebo spíš, lépe řečeno,
sezónní verze. Ale vadí to někomu?
Indian Sport Chief
Pokud by některý evropský či japonský výrobce spojil termín
„sport“ s cruiserem, zřejmě by si většina motorkářů starého kontinentu
pomyslela, že se snad zbláznil. Ne tak ve Spojených státech. Tradiční americké
značky totiž tento termín chápou evidentně jinak a toto spojení jim nečiní
sebemenší problém. No, v zemi, kde se pořádají okruhové závody baggerů, se
vlastně není ani moc čemu divit…
Kymco CV3 550i
Ještě před deseti, maximálně patnácti lety byly velké
tříkolky převážně dominantou kategorie classic/chopper/cruiser a i tam byly
spíš vzácností. Čas ovšem pořádně škubnul oponou a technologie s poměrem
kol 2:1 se vydaly mílovými kroky vpřed. A dá se říct, že co tříkolka, to
originál. Liší se zavěšením kol, odpružením předních náprav, agregáty i
technologiemi přenosu hnací síly. Loni jsme vám v testu nabídli MP3 od
Piaggia, takže by byl hřích nepodívat se na zoubek i tomuhle svalnatému
taiwanskému klukovi.
Yamaha XMAX 300 Tech MAX M.Y. 2023
Skútry Yamaha patří mezi jedny z nejvyhledávanějších -
dlouholetá tradice, technologický vývoj a široké spektrum modelů uspokojí
většinu požadavků i náročného skútristy. Yamaha totiž dává stejnou péči jak
motorkám, tak i skútrům. Nejsou pro ni jen doplňkovou produkcí a na výsledku je
to vidět. XMAX 300 Tech MAX M.Y. 2023
není výjimkou.
Yuki 125i Via
Kdyby nám někdo před dvaceti lety řekl, že si pořídil
čínský skútr, asi bychom ho v duchu politovali. Možná i nahlas.
Nespolehlivost, nedostatek náhradních dílů a co si budeme vykládat, ani vzhled
nebyl nic moc. No a teď přede námi stojí Yuki 125i Via a my si říkáme, jak moc
se situace za těch dvacet let změnila.
Kult - Suzuki DL1000 V-Strom
Zatímco v dřívějších dobách se výrobci cestovních endur
vytahovali tím, jakou daný model zanechal stopu na Dakaru, dnes nám naopak
přijde, že čím víc dílů z MotoGP, tím líp. Jednou z motorek, která je za
uvedený veletoč zodpovědná, je litrový V-Strom, který před dvěma desetiletími
zkombinoval mírně vyšší zdvihy s dvouválcovým odkazem TL1000.
Testy motorek a skútrů samozřejmě nejsou jediným obsahem
časáku, je zde spousta dalšího. Například reportáže z prvních Segway Days nebo
závodů DFRA v Mostě, cestovatel Jarda Šíma se s vámi podělí o zážitky z cesty k
Růžovému jezeru (které tentokrát ale nebylo vůbec růžové), Jana s Dannym
připravili první díl seriálu „Offroad snadno a rychle?“ a u PSí Hubík jsme
hledali odpověď na věčnou otázku, zda je, coby materiál pro motooblečení, lepší
kůže nebo textil.
Sportovní sekce zahrnuje i tentokrát aktuální informace z
MotoGP, WSBK, MXGP a ploché dráhy, navíc zde najdete i reportáž z sidecarcrossu
a nemohli jsme vynechat ani tradiční Zatáčky (300 ZGH) v Hořicích, které letos
oslavily těžko uvěřitelných 60 let.
Co ještě? No jasně, klasika v podobě aktualit, toolboxu,
soutěže (tentokrát o cestovatelský balíček značky Motorex) a dalšího. Prostě
130 stran, zasvěcených jedné stopě!
Motorbike 6/ 2023 vychází ve středu
7.6.2023 a připomínáme, že na https://www.send.cz/casopis/1294/motorbike
lze aktuální i starší vydání časopisu Motorbike objednat pohodlně a bezpečně až
do schránky za stejnou cenu jako kdekoliv na stánku!
Plná, nijak neomezená verze Motorbike, je k dispozici
samozřejmě i v elektronické podobě a to na
https://www.digiport.cz/vydani/floowie/924-motorbike.
Tištěné předplatné je možné objednat přímo zde nebo
prostřednictvím e-mailu: send@send.cz. Neuteče vám tak už žádné číslo
Motorbike.
Více informací na: http://www.motorbike-czech.cz nebo na
https://www.facebook.com/casopismotorbike/.
Najdete nás i na Instagramu – @motorbikemagazin