Motorbike 7-8/2022

vydáno 4. 7. 2022, text Motorbike

Prázdniny jsou tady a s nimi i letní vydání Motorbike. A nijak jsme na něm nešetřili, na téměř 150 stranách najdete samozřejmě testy (především letošních novinek, od skútru přes cestovní endura až po supersport), reportáže z domova i za světa, sport a spoustu dalšího. Jako vždy jsme udělali vše pro to, aby vás Motorbike bavil – a věříme, že vás bavit bude. Přejeme hezké léto!

Testy

Ducati DesertX

Konečně se to stalo. Tradiční italská značka vstupuje s modelem DesertX do pro ní doposud neprobádaných vod a po řadě scramblerů a převážně silničně orientovaných variací modelu Multistrada tu máme první Ducati, která jako by přijela přímo z Rallye Dakar. V historii jméno výrobce z Borgo Panigale na této rallye již zaznělo a tak možná Ducati novinkou plní sen svůj i svých fanoušků. Sen o naprosté volnosti.

 

Yamaha R7

V paddocku brněnského okruhu se v sedle nové R7 pár vteřin před sešnou Martina z českého zastoupení v rychlosti Pajinex zeptal na základní věci: „Jízdní režimy? Na co? Kontrolu trakce? Nemá! Rychlořazení? Jen nahoru!“ Výstižněji by se asi koncept dostupného sportovního motocyklu popsat nedal. Vše je na pravačce a o zbytek se postará výborné šasi a radiální brzdy. Tak si v Yamaze představují supersport pro všechny.  

Aprilia Tuono 660 Factory

Po osvěžujícím loňském zážitku s Aprilií RS 660 a poněkud rozporuplných pocitech z nového, velkého Tuona V4, jsme se na tuhle šestku těšili. Jsou značky, kde se všechny modely vlastně drží jedné filozofie a rozdíly jsou spíš v rozměrech, výbavě a výkonu.  Což se ale naprosto nedá říct o Aprilii. V její flotile jsou stroje koncepčně tak vzdálené, že je při testování každého z nich člověk pokaždé překvapený. O osobitost tu nikdy není nouze a platí to jak pro vlajkové lodě, tak pro modely střední třídy nebo nižší výkonnostní kategorie. Tak se pojďte podívat, co nám o sobě tohle italské kladívko povědělo.

Husqvarna Norden 901

V severské mytologii nalezneme osminohého koně Sleipnira, který je nejlepším a nejrychlejším koněm ze všech devíti světů - bez něj by hlavní severský bůh nedokázal cestovat mezi svými sídly v Ásgardu. Sleipnir má takovou sílu, že ho Ódin musí přivazovat k samotnému stromu Yggdrasilu, což je jediná věc, která ho dokáže udržet. A proč vůbec celé tohle mýtické okénko? Kdyby totiž Ódin jezdil na motorce, rozhodně by si vybral právě Husqvarnu Norden.

Honda CB500F vs. Honda CB500X

Opět tu máme srovnávák uvnitř stáje, dokonce absolutně typický, určený pro všechny z těch, kteří hledají rozdíly, výhody a nevýhody cestovního endura proti naháči. Na první pohled je to vlastně docela jednoduché rozhodování, ale stejně jako rybníček brčálník, až na pohled druhý se můžou ukázat podivuhodné věci. Naše testriderka Judy sama často plave přesně na hraně výše zmíněných kategorií a tak vám její postřehy určitě přijdou vhod.

BMW R 18 B

Při letmém pohledu na jeho úctyhodné hmotnostní a rozměrové parametry je nad slunce jasné, že naše země mu bude těsná jako Gripenům náš vzdušný prostor. Čtyři metráky sune dopředu Big Boxer a kombinace jeho býčí síly a svrchovaně velkorysého pohodlí R 18 vyrývá vrásky výrobcům amerických korábů. Postavili jste nám v Pan Americe konkurenci pro GS? Vracíme úder!

Voge 500AC

V loňském roce se u nás objevila nová motocyklová značka. Tedy pro nás nová, v rodné Číně již nějaký čas působí a jde o dceřinnou společnost koncernu Loncin. Jako první se k nám dostaly nakedy Voge 300R a 500R, klasik 300AC a cestovní endura 500DS a 650DSX. Novinkami pro rok letošní jsou cenduro 500DSX a heritage model 500AC. A právě posledně jmenovanému se věnujeme v tomto testu.

CFMOTO 300NK vs. CFMOTO 300SR

Verča j Juditou vyrazily na výlet, a i když jsou obě zvyklé spíš na silnější stroje, vzaly si tentokrát do parády nejmenší modely od značky CFMOTO. Tahle tříkila nejsou už na našem trhu novinkou a naopak si našla svoje místo mezi ostatními konkurenty v segmentu malých motocyklů, vhodných pro začátečníky. Jak velký je mezi nimi rozdíl?

Royal Enfield Scram 411

Royal Enfield je jednou z mála tradičních britských značek, kterým se povedlo z dob pradávných vytrvat až do současnosti. A to víceméně bez různých kotrmelců. Možná je to i tím, že se vždy držel takříkajíc svého kopyta, tedy vyrábět motorky jednoduché, cenově dostupné a tím pádem oblíbené. A této filozofii je, zdá se, věrný dodnes.

CCM Blackout

Za zkratkou CCM (Clews Competition Machines) stojí britský závodník Alan Clews, který se v roce 1970, poté, co mu továrna BSA neprodala tovární soutěžní motorku, rozhodl postavit si závoďák vlastní. Jednoznačně šlo o stroj úspěšný, takže nezůstalo jen u jednoho - zájemců o Alanovy motocykly přibývalo a se značkou CCM jste se tak mohli setkat v minulosti v motokrosu, na ploché dráze, v trialu, supermotu i při silničních závodech. Dnes jde ale spíše o motorky pro fajnšmekry a příkladem takového exkluzivního stroje může být třeba námi testovaný model Blackout.

Benelli Leoncino 125

Je vám -náct, máte čerstvé papíry, prachy jen ty, co jste našetřili z kapesného a vydělali na brigádě. Nebo jinak: je vám už dávno -cet a chcete se po x letech vrátit do sedla motorky. Peníze sice máte, ale taky dost rozumu na to, aby vám bylo jasné, že na současné, víceobjemové překoňované bestie vám dávné zkušenosti z fichtla nebo čízy budou víceméně k ničemu. Chce to prostě začít na něčem menším. Třeba na Leoncinu 125 od Benelli.

Vespa Primavera S 125

Můžete se skútrům smát, můžete jimi opovrhovat, můžete se zapřísahat, že byste na nich nikdy nejeli. Ale pokud vám v hrudníku bije ať už čtyřtaktní či dvoutaktní srdce a v žilách proudí benzín, musíte i přes vše výše uvedené uznat, že královna všech skútrů, Vespa, má něco do sebe.

Kult - Honda VFR

Skoro třicet let platila Honda VFR za téměř ideální motocykl, získala pověst věrného služebníka a pro mnohé byla ztělesněním spolehlivosti. Paradoxem ovšem je, že její příběh málem skončil ještě dřív, než začal. Jak to? To se dozvíte v našem Kultu.

Mezi testy patří ještě článek o CFMOTO UTV 625 EPS a tím máme tuto sekci za sebou. Ale zdaleka ne časopis. V tom najdete například ještě naprosto exkluzivní materiál z návštěvy „hlavního stanu“ značky Klim v USA a testování tohoto motooblečení v národním parku Yellowstone, v tipu na výlet se s námi podíváte na nejdelší visutý most na světě, poradíme vám, co byste si neměli zapomenout vzít na motodovolenou a pokračujeme i v seriálu Devadesátky. Vyzpovídali jsme závodnici v enduru Zuzanu Nováčkovou a obnovili i rubriku „List“, ve které se tentokrát zpovídá Oliver König.

Tím se dostáváme ke sportu, který k Motorbike neodmyslitelně patří. Krom pravidelných reportáží z aktuálního dění ve světových seriálech, tedy MotoGP, WSBK, MXGP a SGP, jsme do letního vydání zařadili i report z Isle of Man TT, kde jel i náš závodník Michal „Indi“ Dokoupil, byli jsme se podívat na mistrovství světa v sajdkárkrosu v Lokti i na prvních letošních závodech klasického motokrosu.

Na zbylých stránkách časáku pak najdete aktuality, soutěž, toolbox, naše testy motovýstroje...prostě vše, co dělá Motorbike Motorbikem!  

Motorbike 7-8/ 2022 vychází ve čtvrtek 7.7.2022 a připomínáme, že na https://www.send.cz/casopis/1294/motorbike lze aktuální i starší vydání časopisu Motorbike objednat pohodlně a bezpečně až do schránky za stejnou cenu jako kdekoliv na stánku!

Plná, nijak neomezená verze Motorbike, je k dispozici samozřejmě i v elektronické podobě a to na:

https://www.alza.cz/media/motorbike-7-8-2022-d7279658.htm nebo https://www.digiport.cz/vydani/floowie/924-motorbike.

 

Tištěné předplatné je možné objednat přímo zde nebo prostřednictvím e-mailu: send@send.cz. Neuteče vám tak už žádné číslo Motorbike.

Více informací na: http://www.motorbike-czech.cz nebo na https://www.facebook.com/casopismotorbike/.

Najdete nás i na Instagramu – @motorbikemagazin



Další články z rubriky

  • Motorbike 11/2024
  • Motorbike 10/2024
  • Motorbike 9/2024

Kam dál

  • Hvězdné Dymokury!
  • Motorbike 7-8/2024
  • Kompletní průvodce motocyklovými výfuky: od sportovních po turistické