Testy
Ducati DesertX
Konečně se to stalo. Tradiční italská značka vstupuje
s modelem DesertX do pro ní doposud neprobádaných vod a po řadě scramblerů
a převážně silničně orientovaných variací modelu Multistrada tu máme první
Ducati, která jako by přijela přímo z
Rallye Dakar. V historii jméno výrobce z Borgo Panigale na této rallye již zaznělo a tak možná
Ducati novinkou plní sen svůj i
svých fanoušků. Sen o naprosté volnosti.
Yamaha R7
V paddocku brněnského okruhu se v sedle nové R7 pár
vteřin před sešnou Martina z českého zastoupení v rychlosti Pajinex
zeptal na základní věci: „Jízdní režimy? Na co? Kontrolu trakce? Nemá!
Rychlořazení? Jen nahoru!“ Výstižněji by se asi koncept dostupného sportovního
motocyklu popsat nedal. Vše je na pravačce a o zbytek se postará výborné šasi a
radiální brzdy. Tak si v Yamaze představují supersport pro všechny.
Aprilia Tuono 660 Factory
Po osvěžujícím loňském zážitku s Aprilií RS 660 a
poněkud rozporuplných pocitech z nového, velkého Tuona V4, jsme se na
tuhle šestku těšili. Jsou značky, kde se všechny modely vlastně drží jedné
filozofie a rozdíly jsou spíš v rozměrech, výbavě a výkonu. Což se ale naprosto nedá říct o Aprilii.
V její flotile jsou stroje koncepčně tak vzdálené, že je při testování
každého z nich člověk pokaždé překvapený. O osobitost tu nikdy není nouze
a platí to jak pro vlajkové lodě, tak pro modely střední třídy nebo nižší
výkonnostní kategorie. Tak se pojďte podívat, co nám o sobě tohle italské
kladívko povědělo.
Husqvarna Norden 901
V severské mytologii nalezneme osminohého koně Sleipnira,
který je nejlepším a nejrychlejším koněm ze všech devíti světů - bez něj by hlavní severský bůh nedokázal
cestovat mezi svými sídly v Ásgardu. Sleipnir má takovou sílu, že ho Ódin
musí přivazovat k samotnému stromu Yggdrasilu, což je jediná věc, která ho
dokáže udržet. A proč vůbec celé tohle mýtické okénko? Kdyby totiž Ódin jezdil
na motorce, rozhodně by si vybral právě Husqvarnu Norden.
Honda CB500F vs. Honda CB500X
Opět tu máme srovnávák uvnitř stáje, dokonce absolutně
typický, určený pro všechny z těch, kteří hledají rozdíly, výhody a
nevýhody cestovního endura proti naháči. Na první pohled je to vlastně docela
jednoduché rozhodování, ale stejně jako rybníček brčálník, až na pohled druhý
se můžou ukázat podivuhodné věci. Naše testriderka Judy sama často plave přesně
na hraně výše zmíněných kategorií a tak vám její postřehy určitě přijdou vhod.
BMW R 18 B
Při letmém pohledu na jeho úctyhodné hmotnostní a rozměrové
parametry je nad slunce jasné, že naše země mu bude těsná jako Gripenům náš
vzdušný prostor. Čtyři metráky sune dopředu Big Boxer a kombinace jeho býčí síly
a svrchovaně velkorysého pohodlí R 18 vyrývá vrásky výrobcům amerických korábů.
Postavili jste nám v Pan Americe konkurenci pro GS? Vracíme úder!
Voge 500AC
V loňském roce se u nás objevila nová motocyklová značka.
Tedy pro nás nová, v rodné Číně již nějaký čas působí a jde o dceřinnou
společnost koncernu Loncin. Jako první se k nám dostaly nakedy Voge 300R a
500R, klasik 300AC a cestovní endura 500DS a 650DSX. Novinkami pro rok letošní
jsou cenduro 500DSX a heritage model 500AC. A právě posledně jmenovanému se
věnujeme v tomto testu.
CFMOTO 300NK vs. CFMOTO 300SR
Verča j Juditou vyrazily na výlet, a i když jsou obě
zvyklé spíš na silnější stroje, vzaly si tentokrát do parády nejmenší modely od
značky CFMOTO. Tahle tříkila nejsou už na našem trhu novinkou a naopak si našla
svoje místo mezi ostatními konkurenty v segmentu malých motocyklů,
vhodných pro začátečníky. Jak velký je mezi nimi rozdíl?
Royal Enfield Scram 411
Royal Enfield je jednou z mála tradičních britských značek,
kterým se povedlo z dob pradávných vytrvat až do současnosti. A to víceméně bez
různých kotrmelců. Možná je to i tím, že se vždy držel takříkajíc svého kopyta,
tedy vyrábět motorky jednoduché, cenově dostupné a tím pádem oblíbené. A této
filozofii je, zdá se, věrný dodnes.
CCM Blackout
Za zkratkou CCM (Clews
Competition Machines) stojí britský závodník Alan Clews, který se v roce
1970, poté, co mu továrna BSA neprodala tovární soutěžní motorku, rozhodl
postavit si závoďák vlastní. Jednoznačně šlo o stroj úspěšný, takže nezůstalo
jen u jednoho - zájemců o Alanovy motocykly přibývalo a se značkou CCM jste se
tak mohli setkat v minulosti v motokrosu, na ploché dráze, v trialu, supermotu i při silničních závodech. Dnes jde ale spíše o
motorky pro fajnšmekry a příkladem takového exkluzivního stroje může být třeba
námi testovaný model Blackout.
Benelli Leoncino 125
Je vám -náct, máte čerstvé papíry, prachy jen ty, co jste
našetřili z kapesného a vydělali na brigádě. Nebo jinak: je vám už dávno -cet a
chcete se po x letech vrátit do sedla motorky. Peníze sice máte, ale taky dost
rozumu na to, aby vám bylo jasné, že na současné, víceobjemové překoňované bestie
vám dávné zkušenosti z fichtla nebo čízy budou víceméně k ničemu. Chce to
prostě začít na něčem menším. Třeba na Leoncinu 125 od Benelli.
Vespa Primavera S 125
Můžete se skútrům smát, můžete jimi opovrhovat, můžete se
zapřísahat, že byste na nich nikdy nejeli. Ale pokud vám v hrudníku bije ať už
čtyřtaktní či dvoutaktní srdce a v žilách proudí benzín, musíte i přes vše výše
uvedené uznat, že královna všech skútrů, Vespa, má něco do sebe.
Kult - Honda VFR
Skoro třicet let platila Honda VFR za téměř ideální
motocykl, získala pověst věrného služebníka a pro mnohé byla ztělesněním
spolehlivosti. Paradoxem ovšem je, že její příběh málem skončil ještě dřív, než
začal. Jak to? To se dozvíte v našem Kultu.
Mezi testy patří ještě článek o CFMOTO UTV 625 EPS a tím
máme tuto sekci za sebou. Ale zdaleka ne časopis. V tom najdete například ještě
naprosto exkluzivní materiál z návštěvy „hlavního stanu“ značky Klim v USA a
testování tohoto motooblečení v národním parku Yellowstone, v tipu na výlet se
s námi podíváte na nejdelší visutý most na světě, poradíme vám, co byste si
neměli zapomenout vzít na motodovolenou a pokračujeme i v seriálu Devadesátky.
Vyzpovídali jsme závodnici v enduru Zuzanu Nováčkovou a obnovili i rubriku
„List“, ve které se tentokrát zpovídá Oliver König.
Tím se dostáváme ke sportu, který k Motorbike neodmyslitelně
patří. Krom pravidelných reportáží z aktuálního dění ve světových seriálech,
tedy MotoGP, WSBK, MXGP a SGP, jsme do letního vydání zařadili i report z Isle
of Man TT, kde jel i náš závodník Michal „Indi“ Dokoupil, byli jsme se podívat
na mistrovství světa v sajdkárkrosu v Lokti i na prvních letošních závodech
klasického motokrosu.
Na zbylých stránkách časáku pak najdete aktuality, soutěž,
toolbox, naše testy motovýstroje...prostě vše, co dělá Motorbike
Motorbikem!
Motorbike 7-8/ 2022 vychází ve čtvrtek 7.7.2022 a
připomínáme, že na https://www.send.cz/casopis/1294/motorbike
lze aktuální i starší vydání časopisu Motorbike objednat pohodlně a bezpečně až
do schránky za stejnou cenu jako kdekoliv na stánku!
Plná, nijak neomezená verze Motorbike, je k dispozici
samozřejmě i v elektronické podobě a to na:
https://www.alza.cz/media/motorbike-7-8-2022-d7279658.htm
nebo https://www.digiport.cz/vydani/floowie/924-motorbike.
Tištěné předplatné je možné objednat přímo zde nebo
prostřednictvím e-mailu: send@send.cz. Neuteče vám tak už žádné číslo
Motorbike.
Více informací na: http://www.motorbike-czech.cz nebo na
https://www.facebook.com/casopismotorbike/.
Najdete nás i na Instagramu – @motorbikemagazin