Testy
Brough Superior SS100
Ležíte na dlouhé nádrži,
přišroubované k titanovému rámu a před očima vám kmitá ručička rychloměru,
oscilující kolem stovky. S vědomím sedmimístné hodnoty ceny stroje se
spolehnete na čtyři(!) přední brzdové kotouče a přilnavost pryží, odpružených
dvěma centrálními jednotkami vepředu a vzadu. Úžasný návrat do dob britského
impéria v sedle manufakturně vyráběného stroje, který reprezentuje DNA
značky a konstruktérské umění možného.
KTM 1290 Super Duke R Evo
V současné bezpečností posedlé
době výrobci staví šasi tzv. nad motor. Po předminulé generaci ZX-10, kde jsme
měli přesně opačný pocit, u Bestie bychom to viděli tak na fifty - fifty.
Obrovský zátah velkého dvouválce v lehounkém šasi, kdy už se výkon snad až
střetává s rozumem, vzbuzuje jízdní závislost.
Suzuki GSX-8S
Motocykly Suzuki se po silnicích
prohánějí už přes sedmdesát let, tedy jeden průměrný lidský život. Za ta léta
poslala fabrika do světa několik stovek modelů, z nichž některé se staly
legendami a nesmazatelně vstoupily do historie. V roce 1959 vyrobila
Suzuki vůbec první stopětadvacítkový dvouválec Colleda SEL Twin SB. Vážil sto
osmnáct kilo, upaloval až 110 v hodině a měl na tu dobu neobvyklý,
elektrický startér. Čímž chceme jen naznačit, že v téhle fabrice vždycky
věděli, co dělají, ale nebáli se přijít s něčím novým. Letos se můžeme
radovat z nového, dvouválcového přírůstku do rodinky GSX-S
s označením 8, který se pohybuje na pomezí malých a velkých naháčů.
Triumph Street Triple 765 RS
Na tenhle test se Judy těšila o
trošku víc, než na většinu ostatních. Nejen proto, že Streety sleduje už od
první generace, sama měla dvojkového a je přesvědčená o tom, že jde o jednu
z nejlepších motorek vůbec, ale i proto, že se jeho charakter a vlastnosti
s každou úpravou a upgradem citelně mění. Na čtvrté generaci, vyráběné od
roku 2018, kdy Street dostal nový agregát sedm-šest-pět, měla možnost jet jen
úplně nepatrný kousek a zásadní dojem z něj jí tak v hlavě utkvěl
bohužel jen jediný: podivně poskládaná převodovka s ne úplně jasnou
filozofií. O to víc tedy zajásala, když se ve výčtu změn pro modelový rok 2023
objevila právě přestavba převodovky a nový sekundární převod. Tím ovšem ve
výčtu inovací zdaleka nekončíme…
BMW R 1250 RS
Pokud byste na srazu BMW nadhodili
téma cestovních motocyklů, řeč se povede převážně o R 1250 GS. Diskuze se bude
točit okolo toho, jestli stačí základní verze nebo Adventure, do toho se
zamíchá, jaká jsou GéeSa s menším objemem, tedy F 750 a F 850, řeší se různé
doplňky a výstroj...a někde stranou bude sedět mlčky chlapík, kterému potáhne
hlavou: „až vyrazíme na vyjížďku, zpráskám vás všechny“. Ten chlapík bude
majitelem R 1250 RS, neprávem opomíjeného sportoureru.
Ducati Monster + vs. Ducati
Monster SP
Když jsme před dvěma lety
testovali poprvé nového Monstera, byli jsme nadšení. Říkali jsme si, jak skvělá
motorka to obecně je, zejména pak oproti svému předchůdci. A navíc že nestojí
majlant, jako většina Ducati. Čekali jsme, že to bude prodejní trhák a že díky
ní přijde k italské značce mnoho nových zákazníků. Splnilo se očekávání? A jaký
je z tohoto pohledu nový Monster SP? Na to vám odpoví tento test.
Keeway RK-V 125 C vs. Keeway
V302 C
V-twin, nízko položené sedlo,
nádrž tvaru kapky, stupačky vepředu, v jednom případě dokonce sekundární pohon
ozubeným řemenem. Že bychom testovali nějaké „americké železo“? Ne, tentokrát
opravdu nejde o základní stavební kameny legendy z Milwaukee, tahle železa,
tedy spíš želízka, jsou z úplně jiného kontinentu. A my byli zvědaví, jestli to
nějak vadí.
Husqvarna 701 SUPERMOTO 2023
Na rovince záda, před zatáčkou po
předním, kolínko a ze zatáčky hned zase záda. V tomhle pořadí jezdíte pořád
dokola, dokud vám nedojde benzín. Natankujete a z benzínky hned zase záda… Tohle
vás prostě neomrzí a jestli se dá něčemu říkat funbike, je to právě Husqvarna
701 Supermoto.
Voge 300 Rally
Čínská značka Voge není na trhu
úplným nováčkem. Objevila se sice až v roce 2018, ale je třeba si uvědomit, že
je součástí společnosti Loncin, což je v Číně významný výrobce motocyklů už od
konce minulého století. Posláním Voge je produkovat spolehlivé, technicky
vyspělé motocykly za konkurenceschopnou cenu. Jak se to daří v případě novinky
Voge 300 Rally?
Yuki 125i SM
Jestli někdy používáme klišé ,,za
málo peněz hodně muziky”, tak tady to zopakujeme ještě jednou a bude to platit
tuplem. Nečekejte žádné technologické zázraky, tady platí, že v jednoduchosti
je síla. Od nového motardu značky Yuki můžete čekat nejen slušnou porci zábavy,
ale dostanete i motorku, která uchvátí už na první pohled. A přitom nezruinuje
rodinný rozpočet.
Kult - KTM Duke
Dnešní nabídka rakouské továrny je
pestřejší, než aktuální seznam pohlaví. Ale nebylo tomu tak vždy. V dobách, kdy
se lidé dělili pouze na muže a ženy a v restauracích jste si směli zapálil
retko, nabízela KTM výhradně motorky do terénu. Před třiceti lety ale přišel
zlom a továrna představila první silniční model svých moderních dějin,
jednoválec 620 Duke. A tím to zdaleka neskončilo.
V sekci testů jsme nezapomněli ani
na čtyřkolkáře, i když tentokrát nejde oproti standardu o stroj pracovní –
otestovali jsme totiž čistokrevného dravce, Segway Villain SX10X. A moc jsme si
to užili. Připravili jsme pro vás i představení nových cestovních endur Benelli
(TRK 702 a TRK 702X), dozvíte se, jaké novinky pro nás nachystala značka CFMOTO
a jaké to bylo na její akci v rakouském Yspertalu i to, jak oslavil
Harley-Davidson své 120. narozeniny v Budapešti.
Druhým dílem pokračuje v letním
dvojčísle i náš seriál „Offroad snadno a rychle?“ a v techmánii se dozvíte vše
o textilním motooblečení.
Je jasné, že jsme se naplno
věnovali i motosportu. Krom tradičních reportáží z aktuálních závodů světových
sérií, tedy MotoGP, WSBK, MXGP a SGP, u nás najdete i informace o sidecarcrossu
a klasickém motokrosu. A ani tentokrát jsme nevynechali ani akce agentury DFRA.
Ještě je to málo? Ok, tak
nabídneme třeba rozsáhlý rozhovor s Petrem Svobodou, který nám dělá radost v
kategorii WorldSSP 300, toolbox, redakční testy výstroje, aktuality a soutěž,
díky které můžete získat moto kalhoty Trilobite Airtech.
Doufáme, že si v Motorbike 7/8
2023 každý najde to své a že se vám letní dvojčíslo bude líbit!
Motorbike 7/8 2023 vychází v pondělí
10.7.2023 a připomínáme, že na https://www.send.cz/casopis/1294/motorbike
lze aktuální i starší vydání časopisu Motorbike objednat pohodlně a bezpečně až
do schránky za stejnou cenu jako kdekoliv na stánku!
Plná, nijak neomezená verze
Motorbike, je k dispozici samozřejmě i v elektronické podobě a to na
https://www.digiport.cz/vydani/floowie/924-motorbike.
Výhodné tištěné předplatné je
možné objednat přímo zde nebo prostřednictvím e-mailu: send@send.cz. Neuteče
vám tak už žádné číslo Motorbike.
Více informací na:
http://www.motorbike-czech.cz nebo na
https://www.facebook.com/casopismotorbike/.
Najdete nás i na Instagramu –
@motorbikemagazin