Motorbike 9/2020
vydáno 2. 9. 2020, text Motorbike
Říká se, že kdo si počká, ten se
dočká. A tak jsme se konečně dočkali i my a jako první česká redakce jsme
vyzkoušeli novou Hondu CBR1000RR-R Fireblade na našich silnicích. A dokonce v její vymazlenější verzi, tedy SP. Test „Fároše“ ale samozřejmě není v záříjovém
Motorbike jediným testem a testy zas nejsou jedinou náplní časáku: jako vždy
vám nabízíme pestrou směs toho, co se zrovna kolem motorek aktuálně točí.
Testy
Honda CBR1000RR-R Fireblade SP
Téměř pět let vývoje a řada
použitých, cenově přijatelných technologií z MotoGP: takto se prezentuje
nový Fireblade. Řada fanoušků Křídla očekávala agregát V4, nicméně
konstruktéři, údajně z důvodu delších zástavbových rozměrů, upřednostnili
kratší, řadový motor. Na objemnější italská véčka ve středních otáčkách i kvůli
dlouhým převodům sice nemá úplně odpověď, vše ale vynahrazuje vulkanickým
vrškem. Jako by na točivou šestku namontovali flašku Nitra.
Ducati Supersport
Už dlouho se vývoj sportovních
motorek ubírá čím dál víc radikálním směrem a většina z dnešní produkce
těchto strojů je už bez větší úpravy schopným závodním náčiním. Ducati
Supersport si z tohoto segmentu bere jméno a vzhled, ale jinak si jde svou
vlastní cestou, která nám - v dobrém slova smyslu - připomíná sportovní
motorky Ducati z minulých dekád.
Yamaha Ténéré 700 vs. Ducati
Scrambler Desert Sled
Fajn, fajn, my víme - Scrambler od
Ducati a Yamaha Ténéré nejsou úplně přímými konkurenty. Dva na první pohled
odlišné motocykly nás však svými vlastnostmi během testování natolik
překvapily, že si vysloužily místo v tomto netradičním srovnávacím testu.
Vždyť oba to jsou bezesporu velcí dobrodruzi...jen má každý z nich trochu
jiný pohled na věc.
Husqvarna 401 Vitpilen
Obecně poslední dobou platí, že
Husqvarna představí nějaký model a pak trvá docela dlouho, než ho pošle do
sériové výroby. Příkladem jsou právě modely Vitpilen a Svartpilen, u kterých
jsme už začali i pochybovat, zda se na nich někdy vůbec svezeme. Ovšem nakonec
jsou tu oba stroje (tedy vlastně 4, když budeme brát v potaz oba objemy, tedy
401 a 701) už nějaký čas a do letošní sezóny vjela značka dokonce s mírně
upraveným Vitpilenem 401.
Yamaha TMAX Tech MAX
Maxiskútry jsou specifická
kategorie. Při každým testování se musíme ptát, kde jejich vývoj jednou skončí,
kam až u nich jde jít s výkonem, elektronikou i výbavou. Při cestování po
Evropě si nejde nevšimnout, kolik popularity si tyhle stroje vydobyly, cestujou
na tom mladý, starý, páry i psi v boudách, kolikrát si s nima člověk
i trochu zazávodí – a popravdě – ony to k tomu docela svádí. Upřímně nás
zajímalo, jaká bude sedmá generace nejprodávanějšího maxiskútru v Evropě,
kterému předchází pověst neporazitelného lídra své kategorie.
CFMOTO Gladiator Z1000 Sport
Ach, ty litry! Pokoření hranice
téhle kubatury je posedlostí snad každého výrobce motorek i čtyřkolek, značku
CFMOTO nevyjímaje. Už od představení konceptu litrového motoru bylo jasné, že
po uvedení modelu ATV Gladiator X1000, přijde dříve či později na řadu i
„bugyna“. A my ji teď mohli pořádně vyzkoušet.
Starý železo - ČZ 150 C 1953
Dneska se po čase podíváme do
našich luhů a hájů. Konkrétně do Strakonic na začátku padesátých let. Sídlila
zde (a dodnes sídlí) Česká zbrojovka, která se nesmazatelně zapsala nejen do
domácí, ale i světové motocyklové historie.
Motorbike není jen o testech, i
když hned dva další články s testy, tedy konkrétně s testem Hondy CBR1000RR-R
Fireblade, souvisí: za prvé jsme pro vás připravili exkluzivní rozhovor s Large
Project Leaderem tohoto modelu, panem Yuzuru Ishikawou, za druhé stručnou historii
Fireblade od roku 1992 do současnosti. V sekci „report“ se pak s námi ohlédnete
za 1. ročníkem Ladies Ride Camp a 11. Honda Festem, „na cestách“ se podíváme s
polskými cestovateli Martou a Łukaszem do Mexika a USA a s naší Janou a Juditou poznáte, jaké to je,
když spolu dvě bábovky vyrazí na motodovolenou.
Osobnosti tentokrát zastupují
Emerson Fittipaldi a závodník Moto3 Filip Salač a tím se vlastně dostáváme do
sportovní části: v té si můžete přečíst nejen o aktuálních událostech v
seriálech MotoGP, WSBK a MXGP, ale i o závodech v klasickém enduru a motokrosu,
které se u nás v posledních týdnech konaly.
Nezapomněli jsme ani na tradiční
dávku informací z ploché dráhy, ani na další pravidelné rubriky, tzn. toolbox,
aktuality, redakční testy produktů, soutěž (tentokrát můžete vyhrát přilbu LS2 Poineer Evo Router) atd.
Prostě
prázdniny neprázdniny, dovolená nedovolená, Motorbike je tu s vámi přes sezónu
každý měsíc!
Motorbike 9/ 2020 vychází ve čtvrtek 3.9.2020 a připomínáme, že na https://www.send.cz/casopis/1294/motorbike lze aktuální i
starší vydání časopisu Motorbike objednat pohodlně a bezpečně až do schránky za
stejnou cenu jako kdekoliv na stánku!
Plná, nijak neomezená verze
Motorbike, je k dispozici samozřejmě i v elektronické podobě a to na:
https://www.alza.cz/media/motorbike nebo http://www.floowie.com
Tištěné předplatné je možné
objednat přímo zde nebo prostřednictvím
e-mailu: send@send.cz. Neuteče vám tak už žádné číslo Motorbike.
Více informací na: http://www.motorbike-czech.cz nebo
na https://www.facebook.com/casopismotorbike/.
Najdete nás
i na Instagramu – @motorbikemagazin a na tv Sport 5 můžete mrknout na náš pořad (https://sport5.cz/archiv/ )