Motorbike 9/2023
vydáno 11. 9. 2023, text Motorbike
Prázdniny nám skončily a je tu nové vydání Motorbike. A aby stálo za to, nemohli jsme se během těch prázdnin flákat. Takže jsme pilně
testovali motocykly, skútry i čtyřkolky, jezdili po různých akcích a závodech (a že jich bylo),
prostě jsme si léto v sedlech motorek užili naplno a se vším všudy. No, ono to
jinak v redakci motočasáku ani nejde...nebo možná jde, ale my to holt máme rádi
takhle a udělali jsme vše pro to, aby se vám i devátý Motorbike tohoto roku
líbil!
Testy
CFMOTO 800NK Advanced
Vývoj značky CFMOTO jsme měli možnost sledovat od jejích
prvních modelů, které se k nám dostaly. Nyní je vzpomínka na první čínskou
velkou motorku, která sice měla skvělou cenovku, ale za to od svého majitele
žádala mnohá přimhouření oka, ta tam. Jsme docela zaskočeni tím, co se nám dnes
vlastně dostává do rukou. Ne snad, že by 800NK bylo naprosto dokonalým strojem,
ale ten posun ve vývoji je za pár jednotlivých roků tak velký, že se po prvních
kilometrech musíme znovu podívat, o co že to vlastně jde. Motto německého
výrobce prémiových automobilů, Vorsprung durch Technik, se dle nás k CFMOTO
aktuálně hodí víc, než k Audi.
Aprilia RS 660 Extrema
Může Aprilia RS 660 vůbec ještě něčím překvapit naši
kolegyni Veroniku Hankocyovou? Přeci jen už testovala její úplně první verzi a
v současnosti na Aprilii závodí ve třídě Supertwin na přírodních okruzích.
I tak se na ni ale hodně těšila, protože to je motorka, která v provozu
opravdu baví. Nemá totiž přehnaný výkon, ale zároveň zde pocitově koně nikde
nechybí. Do rychlosti dvou set kilometrů za hodinu jede svižně, a i když se
k svému topspeedu okolo 240 km/hod. dostává trochu déle, otázkou je, kdo
reálně na silnici potřebuje letět přes dvě kila?
Suzuki V-Strom 800DE
V polovině června letošního roku přišla naší redakci
pozvánka na oficiální představení novinek od Suzuki a kromě toho, že to byl moc
příjemný event s velkorysou testovací trasou v terénu i mimo něj,
všichni jsme si tam měli příležitost najít tu svou a důkladně ji proklepnout.
Jakkoli obvykle tíhne naše Judy k naháčům (případně velkým cesťákům) a
nová GSX-8S i litrový V-Strom jsou bez debat skvělé stroje, po nasednutí na
nového V-Stromka ve fungl nové kubatuře 800 a prvních pár kilometrech jí bylo
jasné, že se pro letošek bezhlavě zamilovala právě do něj.
BMW R 18 Bobber vs. Harley-Davidson Breakout 117
Pro náš srovnávací test jsme vybrali jeden model ze starého
kontinentu a jeden americký. Přestože jde o naprosto odlišné konstrukce, jedno
mají tyto stroje společné: jde o ultimativní customy, které si nepořídí každý.
A nejen kvůli ceně, ale především díky jejich charakteru, rozměrům a
vlastnostem obecně. Tohle jsou prostě mašiny pro fajnšmekry - pro toho, kdo ví,
co chce.
Cílem tohoto srovnávacího testu tedy tentokrát není najít na
základě technických dat jednoznačného vítěze, ale spíš shrnout, co který z
duelantů nabízí, co umí a co ne a proč si vlastně takový stroj koupit. A jestli
si ho vůbec koupit.
Yamaha Tracer 9 GT +
Vlny, vysílané radarem adaptivního tempomatu, po odrazu
zpracovává a souběžně nastavuje všechny systémy inerciální jednotka Traceru GT
+ sto pětačtyřicetkrát za vteřinu! Aby prvotní nadšení z lehkonohého biku
nedostalo studenou sprchu na rentgenu, v případě hrozící kolize aktivuje
nejen duální systém brzd včetně náklonového ABS, ale dokonce v něm umí sám
zvýšit tlak. Navíc přivře plyn a upraví hodnoty semiaktivního tlumení. Asi se
shodneme, že není úplně špatné nechat někoho dělat něco za nás…ale není to trochu
nuda? Na to odpoví náš test.
Benelli TRK 702X
Fantastický poměr cena/výkon vystřelil menší pětistovku od
Benelli na trůn nejprodávanějšího motocyklu na italském trhu. A ten opanovala
čtyři roky po sobě! Novinka s výkonnějším agregátem je o poznání
dospělejším motocyklem. S rozsáhlou výbavou doslova za pár drobných nedává
mnoho důvodů k pochybám, že svou mladší sestru vystřídá možná nejen na
domácím trůnu.
KTM 890 SMT
O tento test si Honza vysloveně požádal a hned vám řekneme
proč. Již šestou sezónu totiž sedlá původní generaci modelu KTM 990 SMT a na
reinkarnaci tohoto perfektního cestovního supermota, která přišla po 10 letech,
se nesmírně těšil. Zároveň ale zaznamenal, že okamžitě po jeho představení
rozdělil nový model fanoušky značky na dva tábory – jedni ho přijali a druzí ho
s opovržením začali srovnávat s předchozím modelem se „starým, dobrým
V-twinem“. Samotného ho zajímal ten rozdíl – vyměnil by novinku za svůj starší
model?
Husqvarna 701 enduro
Husqvarna 701 Enduro je strojem s vlastnostmi ,,tříkila” a
silou medvěda. No, ještě aby ne, ne nadarmo se totiž o jeho motoru říká, že jde
o nejsilnější produkční jednoválec na světě. A tak se připravte nejen na
pořádnou dávku výkonu a hbitosti, ale především s tím související zábavy!
Voge SR4 Max 350
Zatímco maloobjemových skútrů, rozuměj s motorem 125 ccm, je
v současné nabídce tolik, až přechází zrak, těch s větším agregátem zas až tak
moc není. Je to pochopitelné, na dvácu vám díky legislativě stačí papíry na
auto, kdežto na silnější stroj už je potřeba mít rozšířené řidičské oprávnění.
Velké skútry tedy nejsou pro řadu výrobců až tak zajímavým, lépe řečeno masovým
artiklem, přesto se pár modelů najde. A nově je doplnil i Voge SR4 Max 350.
Jaký je?
Kult - Honda CBX 1000
Koncem šedesátých letech změnila Honda čtyřválcovou
sedmsetpadesátkou motocyklové dějiny a nemohla se divit, když se jí ostatní
japonské značky rozhodly dohnat a předehnat. To se jim v dalším desetiletí i
povedlo, a tak Hondě nezbylo, než opět roztočit kola vývoje, znovu ukázat, kdo
je tady králem a uvést na trh něco úžasného. Tím něčím úžasným měl být
šestiválec CBX 1000.
Jak vidíte, v sekci „Testy“ najdete hned deset strojů všech
možných kategorií - Motorbike ale není jen o testech. Krom jiného se tak třeba
v Techmánii dozvíte, jak se profesionální jezdci a závodníci podílejí na vývoji
motooblečení PSí Hubík, pokračuje i náš seriál „Offoad snadno a rychle?“,
nechybí ani pravidelná reportáž z akcí DFRA apod.
Dostáváme se ke sportu. O prázdninách se na našem území
odehrály dva významné světové podniky, MXGP v Lokti a WSBK v Mostě, samozřejmě
se ale věnujeme i závodům ostatním, třeba ploché sráze, sidecarcrossu a
klasickému motokrosu.
Co dál? Ani tentokrát nepřijdete třeba o oblíbenou soutěž,
aktuality, redakční testy výstroje, toolbox atd.
A my doufáme, že vás bude Motorbike 9/23 bavit!
Motorbike 9/2023 vychází ve středu 6.9.2023
a připomínáme, že na https://www.send.cz/casopis/1294/motorbike
lze aktuální i starší vydání časopisu Motorbike objednat pohodlně a bezpečně až
do schránky za stejnou cenu jako kdekoliv na stánku!
Plná, nijak neomezená verze Motorbike, je k dispozici
samozřejmě i v elektronické podobě a to na
https://www.digiport.cz/vydani/floowie/924-motorbike.
Výhodné tištěné předplatné je možné objednat přímo zde nebo
prostřednictvím e-mailu: send@send.cz. Neuteče vám tak už žádné číslo
Motorbike.
Více informací na: http://www.motorbike-czech.cz nebo na
https://www.facebook.com/casopismotorbike/.
Najdete nás i na Instagramu – @motorbikemagazin