Na tuto fázi renovace se zřejmě těší každý. Pominu-li samotné nastartování a první jízdu, je skládání motoru jedním z vrcholů renovace.
Naše renovace se blíží do finále. Plechařina je u mistra lakýrníka Pavla Ptáčníka, prakticky všechny díly (replikové, i původní) už máme posháněné a motorové součásti jsou připraveny na kompletaci. Válec je po výbrusu a nalakován.
Martin Pavlus používá vysokoteplotní černou barvu v několika vrstvách a finální bezbarvý lak pro zvýšení lesku. Klika prošla špičkovou repasí u Josefa Hnátka.
Stejně jako u rozborky, je třeba dodržet správný postup, vhodné nářadí a nepodcenit přípravu. Tou je myšleno především nahřívání, ochlazení a namazání jednotlivých dílů. Vše totiž musí padnout jako zadel na hrnec, žádný bušení kladivem nebo páčení šroubovákem.
Jak tedy postupuje Martin Pavlus z Mates moto servisu, když skládá jawský motor? Ještě než se začne se samotnou kompletací, je třeba protáhnout všechny závity v karterech závitníkem a důkladně vyfoukat od zbytků šponek a nečistot.
Více v ČMN 2/2016 (v prodeji od čtvrtka 21. ledna)