Caterham vstupuje do světa motocyklů
vydáno 16. 12. 2013, text Prochy, foto Caterham
Britská automobilová značka Caterham vstupuje na motocyklový trh. Představila hned několik velmi zajímavých kousků...
Značka Caterham je u veřejnosti známá především ze závodů Formule 1. Poslední roky se však snaží prosadit i v jiných odvětvích, a tak proč nevyužít nabyté zkušenosti ze závodů Formule 1. Přes výrobu unikátních roadsterů, u nichž je nejdůležitější sportovnost a styl, až po motocykly. Britská automobilka chce totiž příští rok začít prodávat i motocykly vlastní výroby.



Caterham Moto Racing tým byl představen nedávno na Velké ceně Malajsie a má působit v kategorii Moto2. Sériovou výrobu jednostopých vozidel chce Caterham začít už na jaře příštího roku. Na výstavě EICMA v Miláně značka představila tři prototypy, z nichž největší pozornost vzbudil model Brutus 750 se spalovacím motorem. Ostatní dva modely pohání elektřina a spíše než do kategorie motocykl je příhodnější je řadit mezi elektrokola.

Brutus 750 je poháněn motorem o zdvihovém objemu 750 cm3. Technickou zajímavostí je použití variátoru. Masivní trubkový rám doplňují výrazná kola, ráfky mají průměr 14 palců a jsou na nich obuty široké terénní pneumatiky s hrubým vzorkem. Místo působiště Brutusu je tedy terén, ale dle výrobce snese i používání na běžné silnici. V zimě jej během čtyř hodin lze za pomoci lyží přestavět na sněžný skútr.



Obě elektrokola používají 36voltový motor o výkonu 250 W a při plném nabití baterií činí dojezd přibližně 40–80 km. Oba stroje jsou z hlediska designu velmi odlišné, zatímco verze Classic má tvar podobný první motocyklům ze začátku minulého století (všimněte si falešného vidlicového dvouválce), verze Carbon je hi-tech s futuristickým vzhledem.
Podle vyjádření výrobce se mají první kusy těchto modelů objevit na trhu během roku 2014 a další modely budou následovat.