Co je nového!
vydáno 18. 9. 2008, text -lz-
Nové je 38. číslo ČMN. A připravte si svaly, stránky šest až devět jsou obtěžkané testem dvou z největších motocyklů od Kawasaki Heavy Industries - 1400 GTR a ZZR 1400. Dohromady mají sice 569 kilo, ale ovladatelnost, hlavně cestovně sportovní GTR, ale i sportovně cestovní ZZR prostě vyrazila testmanům ČMN dech. Jak to Kawasaki dokázala, se dočtete v testu nazvaném Dárce a obdarovaný.
Dárce a obdarovaný - proč zrovna takový název? Protože GTR má motor, rám, brzdy i kola z dvousetkoňové ZZR. Těmihle dvěma potvorami ale testy v tomto čísle ČMN nekončí. Ze stránky 10 na vás vypadne redaktor Honzis, který je zachycený, jak se právě blíží k elektrické zásuvce. A má z toho velkou radost, protože sedí na elektrickém maxiskútru Vectrix a má v „nádrži“ už jen pár posledních miliampérminutek. A to na něm nejel nijak dlouho! Problém Vectrixu je totiž malý dojezd (50 – 100 km), váha 230 kilo a dlouhé nabíjení. Ale Američané (souhlasíme, je to s podivem, že něco tak ekologického přichází právě z Ameriky, ze země, kde spotřebu 15 litrů/100 km mají leda tak auta pro socky) slibují, že co nevidět bude mít Vectrix akumulátory, které bude možné dobít za pouhých pět minut a budou mít trojnásobnou kapacitu. Otázka je, jaké jističe to doma zvládnou :-)

ČMN mají jednu obrovskou přednost – píše pro ně i novinář světového jména, Alan Cathcart. A ten se právě svezl na jedné z největších šíleností na planetě, na velmi žádoucím a velmi zajímavém motocyklu KR V5 Tracker. Tenhle stroj postavil teprve třiadvacetiletý, ale již světově proslulý Američan Roland Sands. Název KR V5 je dost trefný, protože tuhle ďábelskost žene dopředu (co, žene dopředu, on ji chce přímo roztrhat na kusy! ) motor z MotoGP závoďáku, dvousetkoňovou pětiválcovou bestii dodal Kenny Roberts. Stavba se po všech stránkách vydařila, Tracker má jen jednu malou chybičku. Motorky na MotoGP nepotřebují startér a nemá ho tedy ani Tracker. Takže jakmile jednou motor někde zastavíte, musí pak za vámi dojet dodávka s externím startovacím zařízením, vyskáčou z ní mechanici a motor vám znova nahodí…
A tentokrát ani stavby jedním strojem nekončí. Z Čech přichází čistě postavený minimalistický café racer s motorem Rotax Aprilia 350 „Made by Záplata“. Pokud máte dojem, že jste tenhle slogan už někde viděli, nepletete se. Je to stejný člověk a stejná partička, která postavila i tříkolku TREXX, představenou v ČMN dříve.
Rubrika Srazy si vzala do hledáčku jeden místní srázeček. Konal se v jednom takovém malém ospalém městečku Sturgis v Americe a letos se na něj dostavilo přes pět stovek motocyklů, opravujeme – přes 500 000 motocyklů. No jasně, jde o největší motocyklový sraz světa. Jaký byl? Prosím, strana 34.
K tomu v ČMN číslo 38 najdete samozřejmě Aktuality, ČMN bazar, Retro rubriku a spoustu dalšího. A za tohle všechno dáte jen 23 kaček.