Co je nového v ČMN 42?

vydáno 15. 10. 2008, text -lz-

ČMN věnují čtyři stránky testu dvou nabroušených supersportů, GSX-R600 a CBR600RR. Testovaná Hondice byla dokonce v barvách týmu HANNspree Ten Cate, což je limitovaná série jako výraz poděkování továrny Honda týmu Ten Kate, který pro Hondu urval úplně všechny tituly v MS supersportů od roku 2002. Kterou z motorek byste si vybrali vy? Nebo si také hodíte korunou?

Testmanům ČMN se ve městě o trochu víc líbila Honda, na okreskách se Honda líbila taky víc, na dálnici byla lepší pro změnu GSX-R a na okruhu to byla plichta. Ale faktem, který tenhle test také potvrdil, je, že speciálně v téhle kategorii supersportovních šestikulí jsou jednotlivé modely tak strašně blízko sebe, že prakticky žádnou volbou nemůžete udělat chybu.

V druhém testu prošel rukama Alana Cathcarta Vee Two Sprintex V-Rod, neboli okompresorovaný HD V-Rod, který umí 400 metrů za 11,2 vteřiny. A když už tenhle kompresorový kit nechcete, můžete si ho zase bez problémů odšroubovat. Víte mimochodem, jaký je rozdíl mezi přeplňováním turbem a kompresorem? Myslíte, že žádný? Také o tomhle pojednává článek Foukátor na stranách 10 a 11.

Hned o stranu dál, ve Světě malých objemů, si počtete o Yamaze WR125F/R, o motorce s trapně kulatými zrcátky jakoby okopírovanými z české Jawy, s přímo s nechutně lacině vypadající zadní rozetou ve stejně ´draze´ vypadající kyvné vidlici, ale to jsou jen tři malé hnidy jinak přenádherného moderního designu, který z obou motorek, a z motarda zvláště, dělá jedny z absolutně nejhezčích dvác vůbec. A navíc - motor má plných 15 koní!

Sekáč propírá ctnosti a nectnosti prvního litrového Fazera Yamahy, který se vyráběl v letech 2000 – 2006 a měl motor z Yamahy YZF-R1.

Reportáž Letem světem Intermotem II (po střípcích ze světa čtyřkolek v minulém čísle), se vrací k výstavě Intermot, hosteskám a tomu, co se do minulého čísla nevešlo.

Ve Finsterwalde se konal první zářijový víkend Headbanging. Headbanging je – viz ČMN 42, strana 32 – a kdo se tak nějak duševně zapomenul v padesátých a šedesátých letech minulého století, ten si to nemohl nechat ujít. Zajímavou reportáž čtěte na straně 32.

Nevypadá na to, ale Troy Bayliss oslaví počátkem příštího roku už čtyřicítku. A tak se rozhodl udělat poměrně rozumnou věc. I když tím zarmoutí spoustu svých fanoušků, odchází do motocyklového důchodu. Odchází na vrcholu, jako mistr světa superbiků 2008. O jeho závodním i soukromém životě se dočtete na stránkách 38 a 39.

Dále se těšte na ČMN bazar, na Jak jsem boural, na retro rubriku se zajímavým nápadem na „bezpečné“ krabičky od sirek a spoustu dalších zajímavostí.

Hezké čtení!

Příští ČMN 43 přinesou již ve čtvrtek 23.10.2008:
Test: Multistrada versus Versys
Britten Denco 1000
Technika: Kontrola trakce
Cestopis: Harlejem Kalifornií
Historie: Ve znamení osmy aneb vliv osmičky na historii a vývoj motocyklů
Reportáž: fotoreportáž z burzy veteránů v Mannheimu
Sport: GP Sepang


Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 1-2/2025
  • RACING PARTY 2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2025
  • Motorbike 12/2024
  • Motorbike 11/2024

Aktuálně na MotoLife

RACING PARTY 2024 19. 12. 2024
Motorbike 12/2024 4. 12. 2024
Motorbike 11/2024 8. 11. 2024

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
25. ledna
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1982 - Kompletní výsledky a popis sezóny 🏍
MotoLife
14. prosince
Oficiální předprodej vstupenek na jednu z nejvýznamnějších sportovních událostí příštího roku, Grand Prix České republiky, začne v pondělí 16. prosince v 10 hodin. Mistrovství světa silničních motocyklů se na brněnský Masarykův okruh vrátí po pěti letech v termínu 18. až 20. července 2025.
Všechny příspěvky ...