Ducati a její nový motor Testastretta DVT
vydáno 15. 10. 2014, text Prochy, foto Ducati
Prvním motocyklem, který ponese tento motor, bude inovovaný model Multistrada 1200.
Italská Ducati se vytasila s novým motor nesoucí název Testastretta DVT. Zkratka DVT neboli Desmodromic Variable Timing znamená desmodromický rozvod s variabilním časováním, a to jak pro sací, tak výfukové vačkové hřídele. Časování v tomto případě pracuje nepřetržitě, a to pro dosažení hladkého chodu motoru ve středních a vysokých otáčkách. A v neposlední řadě to vede i k úspoře paliva, Ducati udává o osm procent méně proti stávajícímu motoru Testastretta. Dále zdejší desmodromický rozvod nepoužívá pružiny, čímže je zajištěn hladký chod v nízkých otáčkách a docílilo se i nižší hmotnosti samotného motoru. Přemístily se i vstřiky paliva pro větší účinnost spalování.



Výrobce uvádí, že přes složitost tohoto systému i jeho následný servis bylo myšleno na zákazníky. Systém DVT nemá vliv na samotné ventily a jejich vůli, a proto na servis zajedete až po najetí 30 000 Km. Maximální výkon bude 160 koní v 9500 otáčkách a točivý moment 136 Nm najdete v 7500 otáčkách. Pro srovnání, letošní Multistrada 1200 má 150 koní v 9250 otáčkách. Pro příští rok se tedy cestovní model dočká nejenom nárůstu výkonu a krouťáku, ale i úpravy výkonové křivky, kde už od 3500 otáček bude 80 Nm a mezi 5750 a 9500 se dostáváme na rovných 100 Nm.
