Evoluce čerpacích stanic…

vydáno 6. 5. 2008, text Hawk

Tak základní a běžná věc, o které už ani nemá cenu přemýšlet - tankování. Když zabliká hladové oko, tak si to prostě nasměrujeme k nejbližší čerpací stanici, doplníme palivo a pokračujeme v jízdě. Bohužel se majitelé čerpacích stanic potýkají s obecně známým problémem.

Co chceme tímto vším ve zkratce říci. Při testovacím období s Megelli 125 M (na její test se můžete těšit v jednom z následujících vydání ČMN) jsem při návratu do Prahy potřeboval za časného rána natankovat. Na jedné z čerpacích stanic nebyl k dispozici natural s oktanovým číslem 95 a tak jsem pokračoval dále. Přijíždím ke stojanu s drobným časovým deficitem, protože škola volá a já mírně zaspal…nevadí. Chopím se tedy tankovací pistole, mačkám regulátor pumpy a čekám……čekám….stále čekám. Poté si všímám cedule s upozorněním a zjišťuji, že nejdříve budu muset navštívit kasu. Posílám směrem k obsluze několik zvídavých dotazů, i když je mi jasné, proč zavedli opatření platby předem. I přes to se ale tážu. Dostává se mi odpovědi, že za poslední týden, kdy již byli rozhodnuti k tomuto kroku přistoupit, jim stihly ujet dva automobily bez placení, každý s útratou přes jeden a půl tisíce. Podotýkám, že se jedná o místní benzínku na nikterak frekventované okresce. Přecházíme ale k řešení tankování. Zavedený systém počítá s dobrým odhadem zákazníka na to, kolik paliva bude brát. Zaplatíte předem dohodnutou částku a stojan Vám vydá maximálně, zaplacené množství pohonných hmot. Pokud se Vám předplacená částka v „naturáliích“ do nádrže nevejde, bude Vám na kase vrácen zbytek peněz. Platím tedy předběžně 160 Kč, protože do nádrže rozkošné britské Megellky se prostě více nevejde. Přicházím ke stojanu a tankuji. Mezitím přijíždí řidič Seatu k jednomu z dalších stojanů a po přečtení upozornění se znatelně rozčiluje. Poté se slovy, že jede natankovat do blízkého Nymburka, odjíždí z pumpy. Ze začátku mi tato myšlenka placení předem přišla trochu neučesaná. S postupem času jsem však došel k závěru, že celková doba tankování se protáhla opravdu nepatrně a na systém doplatí opravdu jenom neplatiči. Pumpaři potom budou spokojeni, což povede snad i k menší ceně pohonných hmot.

Pokud si myslíte, že čerpací stanice neprochází vývojem, jste na omylu. Vždyť jenom tankovací pistole se nyní skládá z více než 110 součástek a na další vývoj padají nemalé finanční prostředky. Důkazem toho je i nová samoobslužná čerpací stanice v prostorách nákupně-průmyslového centra Průhonice u dálnice D1 - Tank&Go. Vždy zde najdete frontu motoristů a jednu malou budku se zaměstnancem, dohlížející na provoz 6 stojanů. Provoz je následující: Po příjezdu ke stojanu autorizujete svou platební kartu, nastavíte limit v penězích pro tankování a chopíte se tankovací pistole. Zbytek probíhá jako v předešle popsaném případě. Pokud však na této pumpě chcete platit hotově, musíte nejdříve navštívit infobudku obsluhy. Vzhledem ke koncepci celé čerpací stanice, ve které vás po celou dobu pobytu provází reprodukovaná hudba a pokyny k obsluze, se můžeme pravděpodobně brzy dočkat obdoby této benzínky s peněžními automaty.


Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 1-2/2025
  • RACING PARTY 2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2025
  • Motorbike 12/2024
  • Motorbike 11/2024

Aktuálně na MotoLife

RACING PARTY 2024 19. 12. 2024
Motorbike 12/2024 4. 12. 2024
Motorbike 11/2024 8. 11. 2024

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
25. ledna
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1982 - Kompletní výsledky a popis sezóny 🏍
MotoLife
14. prosince
Oficiální předprodej vstupenek na jednu z nejvýznamnějších sportovních událostí příštího roku, Grand Prix České republiky, začne v pondělí 16. prosince v 10 hodin. Mistrovství světa silničních motocyklů se na brněnský Masarykův okruh vrátí po pěti letech v termínu 18. až 20. července 2025.
Všechny příspěvky ...