Harley na třech kolech

vydáno 8. 1. 2008, text LZ, foto RZ

Nemine snad týden, aby někdo na světě nepřišel s nějakou novou revoluční tříkolkou nebo čtyřkolkou. Vemte si takový X-Bow od KTM, Can Am Spyder nebo Piaggio MP3 a spoustu a spoustu dalších. Ta dnešní tříkolka se jmenuje F3 Adrenaline a vyrábí ji kalifornská firma TriRod. No, tříkolka...

Nemine snad týden, aby někdo na světě nepřišel s nějakou novou revoluční tříkolkou nebo čtyřkolkou. Vemte si takový X-Bow od KTM, Can Am Spyder nebo Piaggio MP3 a spoustu a spoustu dalších. Ta dnešní tříkolka se jmenuje F3 Adrenaline a vyrábí ji kalifornská firma TriRod. No, tříkolka, tohle slovo má takový dětinský nádech, tak raději říkejme trike.

No a tenhle trike je poháněný dvoulitrovým motorem V-Twin Harley Davidson Twin Cam B, ještě upraveným tunery z americké ladičské firmy JIMS Performance. Výkonu i točivého momentu má tedy údajně naprostý dostatek. Karoserie z uhlíkových vláken, nekonečně široká A-ramena předního zavěšení, posilovač řízení, závodní pérování s kompletně seřiditelnými jednotkami na všech kolech - v konstrukci Adrenalinu byla použita spousta hi-tech prvků a technologií z Formule 1, leteckého průmyslu a motocyklů. Adrenaline používá koncepci 2-1 (dvě kola vepředu), která na rozdíl od koncepce 1-2 (dvě kola vzadu) dává těmto strojům docela dobrou ovladatelnost, stabilitu a odolnost proti převrácení. Adrenaline údajně zatáčí jako po kolejích. Ale řekněme si otevřeně: tříkolky jsou sice hybridy mezi auty a motorkami, jenže tak nešikovné, že se v nich spojují spíše nevýhody od obou rodičů než jejich plusy. Oproti motorkám jsou neohrabané, široké a líné, oproti autům na vás prší, nic vás nechrání a nikam nic nedáte. Ale co je nejhorší - díru v silnici autem vezmete mezi koly, na motorce ji objedete, ale na tříkolce, na tom slavném triku je každá díra v silnici pozitivně a se zárukou jen a jen vaše. Vymetete všechny. Ovšem motorkářství, to je i rebelie, odmítání zavedeného. Takže proč ne?

Styling F3 Adrenalinu je syrový, minimalistický a těží z odhalené mechaniky. Ale musíme přiznat, že s těmi širokými pneumatikami a malou světlou výškou je placatý F3 Adrenalin designově fakt zajímavý. Alespoň dokud stojí na místě. On je totiž šíleně nízký, takže na něm sedíte jako na tom nejhardcorovějším chopperu. Ruce a nohy máte fešácky vytrčené tak daleko dopředu, že v mlze na ně už nevidíte, zadek máte tak vzadu, že takhle se nepředkloní ani leckterý hubeňour, natož pak nějaký americký tlustoprd. Celý výtvor váží jen 340 kilo a to je míň, než kolik váží leckterý jednostopý Harley.

F3 Adrenaline dostane ještě bratry, je prvním z řady výkonných dvousedadlových triků TriRod, které se v Kalifornii právě vyvíjejí.



Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 1-2/2025
  • RACING PARTY 2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2025
  • Motorbike 12/2024
  • Motorbike 11/2024

Aktuálně na MotoLife

RACING PARTY 2024 19. 12. 2024
Motorbike 12/2024 4. 12. 2024
Motorbike 11/2024 8. 11. 2024

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
25. ledna
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1982 - Kompletní výsledky a popis sezóny 🏍
MotoLife
14. prosince
Oficiální předprodej vstupenek na jednu z nejvýznamnějších sportovních událostí příštího roku, Grand Prix České republiky, začne v pondělí 16. prosince v 10 hodin. Mistrovství světa silničních motocyklů se na brněnský Masarykův okruh vrátí po pěti letech v termínu 18. až 20. července 2025.
Všechny příspěvky ...