Italská značka představila v minulých dnech dva nové modely, s nimiž chce posílit svou pozici na trhu s civilními motocykly.
Ještě donedávna byla Husqvarna brána jen jako výrobce sportovního náčiní pro offroadové jezdce. Poté, co ji koupila německá značka BMW, se ale situace změnila, a tak byla v loňském roce představena devítistovka Nuda a další koncepty naznačující směr, kterým se chce italská značka vydat. Své vize potvrzují dvě novinky nazvané Terra a Strada.
Oba motocykly pohání koncernový jednoválec o objemu 652 kubíků, známý také z BMW G 650 GS. V Husqvarně ho poladili a přidali mu tak deset koníků navíc. Měření ukázalo 58 koní při 7250 ot./min. a 60 Nm při 5750 ot./min. Na přání je možné motor seškrtit na 48 koní.
Podvozek tvoří ocelový trubkový rám, USD vidlice a dva druhy kol. A to je vlastně hlavní rozdíl mezi oběma modely. Terra je na drátech s jednadvacítkou vpředu, Strada má paprsková kola (vpředu 19 palců). Hmotnost je pod 170 kg a nízké by mělo být také těžiště, to díky optimálně uložené palivové nádrži. Cena pro český trh zatím nebyla stanovena, každopádně by první kusy měly být v republice na podzim.