KTM představila studii elektroskútru!
vydáno 26. 3. 2013, text Honzis, foto KTM
Před dvěma týdny jsme se na soukromé večeři se zástupci KTM dozvěděli, že továrna pozastavila projekt Freeride E, a nyní v Tokiu představila E-Speed!
Tedy, aby informace byly kompletní: vývoj modelu Freeride E je hotový, čeká se na jediné - až budou odpovídající baterky. Neboť v současnosti jsou k dispozici buď levné, ale s mizernou výdrží, a dělat Freerida, který se po 20 minutách zastaví, nemá cenu, anebo jsou dobré, ale drahé a přijít s motorkou, která bude svůj benzínový klon převyšovat o spousty desetitisíců, je taktéž hloupost. Čili, proč ne skútr?



Speciálně v městském prostředí, kde se jezdí na krátké vzdálenosti a kam skútry jednoznačně patří, má elektrika jistě budoucnost. To si uvědomují i v KTM, a proto tato studie. Až "to" přijde, budou připraveni. Koncept E-Speed je pochopitelně jistým protažením vývoje Freerida a jeho zrod probíhal čistě v Mattighofenu. Parametry 11 kW a 36 Nm plus 85 km/h vypadají opravdu velice dobře. Stejně tak celý skútr, kdy design od Kisky je proložen nádherným jednostranným vedením obou kol, mimochodem opět s designem 1A. Ale to je koncept, kdo ví, jak skútr do případné sériové výroby přijde. Sekundární převod ozubeným řemenem jako u cestovních motocyklů však nejspíše zůstane. Uvidíme, jestli a kdy se tak stane.

