MotoGP speciál: přehlídkové molo
vydáno 20. 2. 2008
Do prvního startu Grand Prix v Kataru zbývá doslova pár týdnů, tak se tedy zatím podívejte na krásné nové stroje, které se tam představí.
Malý přehled nejsledovanějších závodních speciálů.
Podívejme se nejdřív na Stonerovu Desmosedici. Trubkový rám, kyvná vidlice z vysokotlace odlitého hliníku, přední vidlice Öhlins 42 mm - upside-down, zadní centrální tlumič Öhlins s nastavitelným předpětím, komprese a tlumení při roztahování. Přední brzdy Brembo, čtyřpístkový třmen, dva 320mm karbonové kotouče, zadní brzda jednoduchý ocelový kotouč s dvojpístkovým třmenem. Suchá váha 148 kg. Výfuk Termignoni. Objem motoru 799 cm3, V4 vodou chlazený, úhel válců 90 °, s výkonem více než 200 KS a maximálkou přes 310 km/h. Rozvodový systém Desmosedici DOHC, 4 ventily na válec. Převodovka 6stupňová, kazetového typu, převod hnací síly řetězem, vícelamelová suchá spojka. Zapalování a distribuce paliva nepřímým vstřikováním Magneti Marelli.
RCV212 týmu San Carlo Honda Gresini.
Doviziosova sříbrná žiletka
Zelená dračice - Kawasaki ZX-RR Anthony Westa
Honda je na technické informace Haydenovy RCV212 skoupá, takže víme jistě pouze suchou váhu 148 kg a motocykl pohání motor vodou chlazený čtyřválec do V s výkonem přes 200 KS.
O Rossiho Yamaze M1 víme o něco víc. Váha 145 kg. Motor vodou chlazený řadový čtyřválec, objem rovných 800 cm3, s pěti ventily na jeden válec, DOHC. Výkon opět přes 200 KS, rychlost více než 320 km/h. Převodovka šestistupňová kazeta s možnou změnou převodových poměrů. Zapalování Yamaha CDI s přepínatelnou palivovou mapou. Vícelamelová suchá spojka, převod hnací síly řetězem DID. Zdvojený hliníkový rám s nastavitelnou geometrií, přední vidlice upside-down Öhlins, zadní jednotka od stejného výrobce, obě jednotky plně nastavitelné. Přední brzdy 2 karbonové kotouče Brembo 320 mm se čtyřpístky, zadní jednoduchá s dvojpístkem 220 mm.
Ducati Desmosedici GP8
A co Westova Kawasaki ZX-RR? Zapalování Screamer podle šéfa stáje ještě potřebuje doladit. Váha necelých 149 kg. Objem motoru 798 cm3, řadový čtyřválec, pneumaticky ovládané 4 ventily na válec, DOHC. Titanový výfuk, systém 4-2-1. Výkon (jak jinak) přes 200 koní, rychlost více než 300 km/h. Přední brzdy dva karbonové kotouče 314 mm, radiální monoblok brzdič se čtyřpístky, zadní brzda ocelový chlazený kotouč 200 mm s dvojpístkovým třmenem.
Rossiho pracovní nástroj Yamaha M1 2008 si prošel důkladnou revizí. Celý tým Yamahy doufá ve vítězství.
Kamufláž Toselandovy Yamahy v modro-žluté.
Haydenova RDV212