Motus už jezdí

vydáno 21. 3. 2011, text mc, foto Motus

Nejprve to byl motor, pak dlouho projekt na papíře, ale nyní poprvé viděly floridské silnice nový americký touring Motus MST.

Na začátku všeho bylo nadšení a výroba čtyřválcového, čtyřdobého motoru do V o objemu 1645 cm3. Tahle věcička disponovala 161 koníky a opravdu zajímavým krou��ákem 165Nm při 4500 otáčkách (maximum 8000 ot/m). Její tvůrci ji nazvali KMV4, naleštili, nastříkali konzervačním olejem a odvezli do muzea motosportu na okruhu Barber Motorsports park v Birminghamu, tedy americkém státě Alabama.


Samozřejmě se přemýšlelo o postavení něčeho, do čeho by se motor zabudoval, a tak vznikly plány na stavbu motocyklu Motus MST. To se psal rok 2007 a chlapci z Motusu přemýšleli, jakou cestu zvolit. Nakonec bylo rozhodnuto. Motorka musí splňovat dostatečný komfort, být účelová pro dlouhé cestování a mít řádný výkon.


Motus MST byl nyní dostavěn a na Floridě poprvé vyjel k prvním kilometrům. „Koncepci MST je pravděpodobně možné postavit do několika kategorií. Máme tu motocykl kategorie sportbike, který bude sloužit jezdcům, co chtějí vzrušující zážitek z jízdy, ale také chtějí cestovat pohodlně na delší vzdálenosti. Zástupcům cruiserů nabízíme možnost výkonnějšího svezení. No a pak je tu skupina nadšenců pro touring, která může náš motocykl využít jako velmi dobrou alternativu namísto evropských nebo japonských strojů,“ říká Brian Case, šéf marketingu Motus Motorcycles.


Samotný motocykl čeká ještě mnoho testování a dlouhá cesta vývojem. Nicméně na konci tohoto roku by měla být zahájena sériová výroba s cílem zajistit dodávku do dealerských sítí počátkem roku 2012.


Motus MST

Motor: Čtyřdobý kapalinou chlazený čtyřválec do V (90o) s rozvodem 2x OHV

Zdvihový objem: 1645 cm3

Vrtání x zdvih: 86,5 x 70 mm

Kompresní poměr: 11,5:1

Výkon: 161 hp při 7800 ot/min

Točivý moment: 165 Nm při 4500 ot/min

Převodovka: šestistupňová a mokrou lamelovou spojkou

Sekundární převod: řetěz

Rám: chrom-molybdenové trubky

Přední tlumiče: teleskopická vidlice průměr 43 mm, zdvih 120 mm

Zadní tlumiče: chrom-molybdenová kyvná vidlice, stavitelný monoshock, zdvih 120 mm

Brzdy vpředu: 2 kotouče 320 mm, čtyřpístkový třmen, monoblok

Brzdy vzadu: jeden kotouč, radiální dvojpístkový třmen

Přední kolo: hliníkové 17 palců, pneu Michelin Road Pilot 2CT

Zadní kolo: hliníkové 17 palců, pneu Michelin Road Pilot 2CT

Celková délka: 2130 mm

Rozvor kol: 1473 mm

Výška sedla: 787 mm

Objem palivové nádrže: 22,7 l

Provozní hmotnost: 227 kg




Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 1-2/2025
  • RACING PARTY 2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2025
  • Motorbike 12/2024
  • Motorbike 11/2024

Aktuálně na MotoLife

RACING PARTY 2024 19. 12. 2024
Motorbike 12/2024 4. 12. 2024
Motorbike 11/2024 8. 11. 2024

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
25. ledna
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1982 - Kompletní výsledky a popis sezóny 🏍
MotoLife
14. prosince
Oficiální předprodej vstupenek na jednu z nejvýznamnějších sportovních událostí příštího roku, Grand Prix České republiky, začne v pondělí 16. prosince v 10 hodin. Mistrovství světa silničních motocyklů se na brněnský Masarykův okruh vrátí po pěti letech v termínu 18. až 20. července 2025.
Všechny příspěvky ...