Öhlins Racing AB se vrací zpět do Švédska.
vydáno 23. 12. 2007, text -rodji-, foto ohlins.com
Zakladatel světoznámé firmy Öhlins Kenth Ohlin zakoupil zpět většinový podíl akcií. Nyní mu patří 95 % podíl a firma se tak vrací po 20. letech do švédských rukou. Od roku 1987 většinový balík této společnosti vyrábějící především sportovní tlumiče držela Yamaha. Po 25. letech plodné spolupráce s Ya...
Zakladatel světoznámé firmy Öhlins Kenth Ohlin zakoupil zpět většinový podíl akcií. Nyní mu patří 95 % podíl a firma se tak vrací po 20. letech do švédských rukou. Od roku 1987 většinový balík této společnosti vyrábějící především sportovní tlumiče držela Yamaha. Po 25. letech plodné spolupráce s Yamahou se proměnila z malé firmičky ve společnost, která má roční obrat 52 milionů eur, zaměstnává po celém světě 235 lidí a její výrobky se prodávají ve více než 50 zemích na všech kontinentech.
Vše začalo v roce 1975. Tehdy šestadvacetiletý Ohlin založil společnost, která se brzy stala uznávanou značkou tlumičů na světě - Öhlins Racing AB. Hlavní obchodní zaměření na profesionální závodění a vysoká technologická úroveň tak přinesla mladému Švédovi reputaci v motoristickém světě a firma začala záhy prosperovat.
Během následujících let Öhlins Racing AB vstoupila do obchodních oblastí jako jsou čtyřkolky, sněžné skútry, automobily a v neposlední řadě motocykly. Neustálý vývoj, hledání a nalézání brilantních řešení v oblasti tlumičů mělo za následek nové patenty, ale také nutnost značných investic.
Roku 1987 se Yamaha Motor Europe N.V. stala majoritním vlastníkem Öhlins Racing AB. Yamaha do vedení a vývoje příliš nezasahovala a tak firma mohla pokračovat jako dynamická, nezávislá společnost. Podpora Yamahy byla nicméně potřebná k realizaci všech nápadů, které se urodili v hlavě Kentha Ohlina.
Většina motorkářů si při vyslovení Öhlins vybaví špičkové (a ne zrovna levné) vidlice nebo centrální tlumicí jednotky. Nejsou to jen motocykly, kde se dají nalézt výrobní štítky s nápisem Öhlins. Volvo, Ford, Audi a Mercedes například používají jejich systém
CES - Continuously Controlled Suspension System.
Tento systém byl patentován v roce 1984 a do dnešního dne bylo vyrobeno více než jeden milion jednotek. I když provázanost s Yamahou je veliká, po několika měsících vyjednávání se 21.12. 2007 vrací většinový podíl zpět k jeho zakladateli.