Öhlins Racing AB se vrací zpět do Švédska.

vydáno 23. 12. 2007, text -rodji-, foto ohlins.com

Zakladatel světoznámé firmy Öhlins Kenth Ohlin zakoupil zpět většinový podíl akcií. Nyní mu patří 95 % podíl a firma se tak vrací po 20. letech do švédských rukou. Od roku 1987 většinový balík této společnosti vyrábějící především sportovní tlumiče držela Yamaha. Po 25. letech plodné spolupráce s Ya...

Zakladatel světoznámé firmy Öhlins Kenth Ohlin zakoupil zpět většinový podíl akcií. Nyní mu patří 95 % podíl a firma se tak vrací po 20. letech do švédských rukou. Od roku 1987 většinový balík této společnosti vyrábějící především sportovní tlumiče držela Yamaha. Po 25. letech plodné spolupráce s Yamahou se proměnila z malé firmičky ve společnost, která má roční obrat 52 milionů eur, zaměstnává po celém světě 235 lidí a její výrobky se prodávají ve více než 50 zemích na všech kontinentech.

Vše začalo v roce 1975. Tehdy šestadvacetiletý Ohlin založil společnost, která se brzy stala uznávanou značkou tlumičů na světě - Öhlins Racing AB. Hlavní obchodní zaměření na profesionální závodění a vysoká technologická úroveň tak přinesla mladému Švédovi reputaci v motoristickém světě a firma začala záhy prosperovat.

Během následujících let Öhlins Racing AB vstoupila do obchodních oblastí jako jsou čtyřkolky, sněžné skútry, automobily a v neposlední řadě motocykly. Neustálý vývoj, hledání a nalézání brilantních řešení v oblasti tlumičů mělo za následek nové patenty, ale také nutnost značných investic.

Roku 1987 se Yamaha Motor Europe N.V. stala majoritním vlastníkem Öhlins Racing AB. Yamaha do vedení a vývoje příliš nezasahovala a tak firma mohla pokračovat jako dynamická, nezávislá společnost. Podpora Yamahy byla nicméně potřebná k realizaci všech nápadů, které se urodili v hlavě Kentha Ohlina.

Většina motorkářů si při vyslovení Öhlins vybaví špičkové (a ne zrovna levné) vidlice nebo centrální tlumicí jednotky. Nejsou to jen motocykly, kde se dají nalézt výrobní štítky s nápisem Öhlins. Volvo, Ford, Audi a Mercedes například používají jejich systém
CES - Continuously Controlled Suspension System.
Tento systém byl patentován v roce 1984 a do dnešního dne bylo vyrobeno více než jeden milion jednotek. I když provázanost s Yamahou je veliká, po několika měsících vyjednávání se 21.12. 2007 vrací většinový podíl zpět k jeho zakladateli.


Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 1-2/2025
  • RACING PARTY 2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2025
  • Motorbike 12/2024
  • Motorbike 11/2024

Aktuálně na MotoLife

RACING PARTY 2024 19. 12. 2024
Motorbike 12/2024 4. 12. 2024
Motorbike 11/2024 8. 11. 2024

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
25. ledna
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1982 - Kompletní výsledky a popis sezóny 🏍
MotoLife
14. prosince
Oficiální předprodej vstupenek na jednu z nejvýznamnějších sportovních událostí příštího roku, Grand Prix České republiky, začne v pondělí 16. prosince v 10 hodin. Mistrovství světa silničních motocyklů se na brněnský Masarykův okruh vrátí po pěti letech v termínu 18. až 20. července 2025.
Všechny příspěvky ...