Jakub "Hawk" Dražan
vydáno 21. 5. 2010
---------------------
foto: Rieju
Představení Rieju Marathon 250 a 450
Rieju měla nějakou dobu ve svém výrobním programu enduro o objemu 450 cm3. Pro letošní rok ovšem přišla s novým modelem Marathon a k němu přibyla ještě menší sestřička o objemu 250 cm3.

Rieju pod drobnohledem - Marathon 250 a 450

Thumbnail image for /Handlers/ImagerTitulka.ashx?foto=tit_2010_9.jpg
Obě motorky hledají pohon v motorech Yamaha. Konkrétně v endurových modelech WR250F a WR450F. Mimochodem stejný čtvrtlitrový agregát (modelový rok 2006) používá i nový GasGas EC250F. Rieju sestavila endura z kvalitních komponent, ostatně tak, jak postupuje u všech svých modelů. O odpružení přední části motorky se stará UsD vidlice Marzzochi, vzadu potom progresivní chod odpružení zajišťuje přepákování (Rieju jej nazývá opět po svém – PRS), které tlumí centrální jednotka Sachs. K brzdění motocykly využívají dvoupístkový třmen Brembo vpředu a jednopístek toho samého výrobce vzadu. Jinak se ovšem jedná o zcela řadová endura. K plnění motoru vypůjčeného z Yamahy se používá karburátor Keihin FCR-MX s průměrem difuzoru 37 mm u dvěstěpadesátky a 39 mm u čtyřistapadesátky. Tento karburátor používají sériové soutěžáky již přes šest let! Navíc je dvěstěpadesátka od Rieju o 30 000 Kč dražší než Yamaha WR250F nebo GasGas EC250F! Na druhou stranu model Marathon 450 je levnější o 15 000 Kč než Yamaha WR450F. I tak to ale budou mít Rieju na trhu hodně těžké a to i přesto, že již sbírají první úspěchy ve světě na menších enduro soutěžích.

Rieju Marathon 250
Objem 250 cm3
Hmotnost 98 kg (bez náplní)
Cena 194 990 K č
Motor: čtyřdobý, vodou chlazený
jednoválec, DOHC/5, vrtání × zdvih
77,0 x 53,6 mm, karburátor Keihin FCR-MX37,
elektrický i nožní startér, pětistupňová
převodovka, vícelamelová spojka v olejové lázni
Podvozek: dvojitý ocelový rám,
vpředu obrácená vidlice Marzzochi 45 mm, vzadu ocelová
kyvná vidlice s centrálním tlumičem Sachs, brzdy
vpředu kotouč 260 mm, dvoupístkový
třmen Brembo, vzadu kotouč 240 mm,
jednopístkový třmen Brembo, pneu vpředu 90/90-21,
vzadu 140/80-18
Rozměry: délka 2200 mm, šířka 820 mm,
výška 1240 mm, sedlo 945 mm, rozvor
1476 mm, nádrž 9,5 l

Rieju Marathon 450
Objem 449 cm3
Hmotnost 115 kg (bez náplní)
Cena 209 990 K č
Motor: čtyřdobý, vodou chlazený
jednoválec, DOHC/5, vrtání × zdvih
95,0 x 63,4 mm, karburátor Keihin FCR-MX39,
elektrický i nožní startér, pětistupňová
převodovka, vícelamelová spojka v olejové lázni
Podvozek: dvojitý ocelový rám,
vpředu obrácená vidlice Marzzochi 45 mm, vzadu ocelová
kyvná vidlice s centrálním tlumičem Sachs, brzdy
vpředu kotouč 260 mm, dvoupístkový
třmen Brembo, vzadu kotouč 240 mm,
jednopístkový třmen Brembo, pneu vpředu 90/90-21,
vzadu 140/80-18
Rozměry: délka 2190 mm, šířka 810 mm,
výška 1230 mm, sedlo 900 mm, rozvor
1485 mm, nádrž 8,5 l


Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 1-2/2025
  • RACING PARTY 2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2025
  • Motorbike 12/2024
  • Motorbike 11/2024

Aktuálně na MotoLife

RACING PARTY 2024 19. 12. 2024
Motorbike 12/2024 4. 12. 2024
Motorbike 11/2024 8. 11. 2024

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
25. ledna
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1982 - Kompletní výsledky a popis sezóny 🏍
MotoLife
14. prosince
Oficiální předprodej vstupenek na jednu z nejvýznamnějších sportovních událostí příštího roku, Grand Prix České republiky, začne v pondělí 16. prosince v 10 hodin. Mistrovství světa silničních motocyklů se na brněnský Masarykův okruh vrátí po pěti letech v termínu 18. až 20. července 2025.
Všechny příspěvky ...