RK Bearing: futurismus na dvou kolech
vydáno 2. 6. 2014, text Web, foto RK Bearing, web
Není to mašina na každodenní jízdu, ale rozhodně zaujme netradičním vzhledem a řadou výjimečných prvků.
Autorem je americký designér Rafik Kaissi. Rafik je původem z Libanonu a je vyučený holič, avšak jeho náklonnost k motocyklům a touha tvořit neobvyklé stavby ho přiměla otevřít si vlastní dílnu, ze které vyjelo už mnoho úžasných staveb, které jdou popsat mnoha způsoby, ale slovo všední mezi ně rozhodně patřit nebude.



Jeho poslední výtvor využívá spojeného odpružení obou kol a ložisková stylistika působí hodně dobře. Hlavní středové ložisko má stejný průměr jako obě kola 26 palců (66 centimetrů) a slouží jako rám. Jeho vnitřní kruh drží motor a nádrž, a je na něj přichycená kyvka. Vnější prstenec je pevně přimontovaný na přední vidlici. Odpružení zajišťuje jediný tlumič Öhlins, který je umístěn nahoře nad středovým ložiskem.

Dalším velice zajímavým prvkem jsou ručně vyrobená kola. Zde najdeme obrovské brzdové kotouče po obvodu kol, které brzdí třmen Brembo. V nábojích obou kol je pak umístěno velké a výrazné ložisko. Kruhový motiv je viditelný na celé stavbě, díky čemuž do sebe vše krásně zapadá.



Použití motor je dvoudobý jednoválec z krosové bestie Hondy CR 500. Jeho výkon přenáší na velkou zadní rozetu velice dlouhý řetěz. Zde stojí za povšimnutí systém napínáků dlouhého řetězu nebo rozdvojený výfuk, který postrádá typické zakroucené koleno, jaké má původní výfuk CR 500.





