S Core do budoucnosti

vydáno 22. 1. 2009, text pt, foto Polaris Industries

Z Ameriky přicházejí zase dobré zprávy. Značka Victory specializující se na cruisery a velké cestovní motocykly se pochlubila svým konceptem Core. A vypadá to, že Core je příslibem i pro Evropu.

Newyorská motocyklová výstava je první vlaštovkou svého druhu v novém roce a tak má také privilegium ve zprostředkování prvních novoročních premiér. Jednou z nich je právě vize značky Victory s názvem Core. Nový koncept má podle tiskového prohlášení Victory ztvárňovat představy o budoucích amerických cruiserech podávajících špičkové výkony. Core znamená jádro. Co je tedy jádrem nového konceptu minneapoliské značky? Při pohledu na motocykl zaujmou tři dominanty, zároveň však musíme vzít v úvahu minimalismus, na kterém je nový motocykl postaven. Vše nepotřebné šlo stranou, proto hlavní roli designu hrají netradičně rám, motor a sedlo. Motocykl tedy tvoří aluminiový rám tvarovaný do podoby kapky, v jehož srdci a přitom všem na očích, je zakomponován motor Victory Freedom - vzduchem chlazený agregát s válci do V se pyšní výkonem 97 koní a točivým momentem 153 Newtonmetrů - to vše při objemu 1731 cm3. Efektní vzhled motoru doplňuje v poslední době velice oblíbené výfukové vedení scramblerovského typu. Třešničkou na dortu je sice poněkud tvrdší, zato však naprosto originální vyvedení sedla v mahagonu.
Victory Core je výplodem mladého designového centra Victory, projekt nevznikal ve spolupráci s již zavedenými designerskými studii, jeho šéfdesigner Michael Song jej prezentuje jako příslib do budoucna, naději pro moderní americký motocyklový design. Zároveň zdůrazňuje hlavní myšlenku Core - jádra, čistý vzhled. Čistým liniím pomáhá k docílení výsledné podoby také soustředění všech nezbytných součástí stroje dovnitř rámu. Všechnu elektroniku, stejně jako nádrž nalezneme právě tam. Zadní kolo poháněné řemenem, přední kolo s vidlicí a řidítky jsou těmi narušiteli, kteří se nenechali integrovat. Michael Song k tomu stručně poznamenává: "Core je naprosto čistým motocyklem."
Ptáte se, proč by měla Evropany začít zajímat značka Victory, když teprve loni začala nesměle pronikat na německý trh, a na mnohých dalších, včetně českého stále absentuje? Koncept Core by mohl pro značku Victory znamenat zlom, počátek zaujetí menšími motocykly, což by v Evropě mělo bezpochyby větší ohlas. Krátká, pouze desetiletá tradice Victory může být paradoxně nápomocna, Evropané ji nemají doposud zaškatulkovánu, a jistě jsou schopni experimentovat. Přinejmenším s unikáty vycházejícími z dnešního Core.


Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 1-2/2025
  • RACING PARTY 2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2025
  • Motorbike 12/2024
  • Motorbike 11/2024

Aktuálně na MotoLife

RACING PARTY 2024 19. 12. 2024
Motorbike 12/2024 4. 12. 2024
Motorbike 11/2024 8. 11. 2024

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
25. ledna
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1982 - Kompletní výsledky a popis sezóny 🏍
MotoLife
14. prosince
Oficiální předprodej vstupenek na jednu z nejvýznamnějších sportovních událostí příštího roku, Grand Prix České republiky, začne v pondělí 16. prosince v 10 hodin. Mistrovství světa silničních motocyklů se na brněnský Masarykův okruh vrátí po pěti letech v termínu 18. až 20. července 2025.
Všechny příspěvky ...