BMW v minulých dnech představilo inovované verze svých dovuválcových středněobjemových endur.
Tyto motocykly slušně vyplňují mezeru mezi "malými" jednoválci o objemu kolem šestiset kubíků a velkými cestovními endury se dvěma a více válci a objemem přes jeden litr. BMW potenciál ve svých osmistovkách vidí, a tak nic nenechává náhodě a přispěchalo s inovacemi pro další rok.
Oba motocykly budou mít již v základu ABS a za příplatek si k nim budete moct dokoupit kontrolu trakce či elektronicky nastavitelný podvozek ESA. Ostatně dokoupitelného příslušenství je celá řada. Začíná to plexištítem, kufry, přes vyhřívané hefty, až po kontrolu tlaku v pneumatikách či snížené sedlo nebo rovnou celý snížený podvozek.
F 700 GS nahrazuje F 650 GS. Stále jde o řadový kapalinou chlazený dvouválec o objemu necelých osm set kubíků. V továrně ale motor vyladili, takže nově má o čtyři koně víc (75 koní při 7300 ot./min) a také vyšší točivý moment (nyní 77 Nm). Sedmistovka je určena spíš na silnice (i když na stavu vozovky nezáleží), vpředu má jen devatenáctipalcové kolo a brzdy posílené o druhý kotouč. Kola jsou paprsková. Nový je také tvar "zobáku" a konec konců facelift je viditelný na vícero místech stroje.
F 800 GS je terénnější z obou verzí. Kola má drátěná a vpředu je hned 21palcový ráfek. Vpředu jsou také USD vidlice. Výkonové parametry zůstaly (85 koní, 83 Nm), naopak také osmistovku potkal facelift.
Oba dva motocykly je možné mít i v seškrcených 48koňových verzích, čímž se společně s dalšími prvky nabízí mnohem širšímu spektru zákazníků.