Stoner dostal Hypermotarda
vydáno 19. 10. 2007, text LZ
Po neskutečné sezoně, kdy Casey Stoner dokázal porazit Valentina Rossiho, byl tento nový mistr světa při příležitosti otevření nového dealerství Ducati v Melbourne po zásluze odměněn milým, překvapivým bonusem, který mu věnovala značka Ducati – Hypermotardem. Divíte se? Pravda, asi s...
Po neskutečné sezoně, kdy
Casey Stoner dokázal porazit Valentina Rossiho, byl tento nový mistr světa při příležitosti otevření nového dealerství Ducati v Melbourne po zásluze odměněn milým, překvapivým bonusem, který mu věnovala značka Ducati –
Hypermotardem. Divíte se? Pravda, asi si všichni vzpomínáme na úvod letošní sezony, na to, jak se Ducati na rovinkách přesypala přes veškerou konkurenci, jako by snad ani žádná neexistovala. Jenže Stoner pak odváděl mimořádné výkony i v zatáčkovitých pasážích, kde to zdaleka není o motoru a dokázal, že má i pevné nervy, když se nesložil ani pod silným Rossiho tlakem. Prostě kombinace Stoner/Ducati/Bridgestone byla letos k neporažení. Ale kde se tady tenhle Australan vlastně vzal? Jeho začátky nejsou obecně známé a přitom jasně ukazují, co je to ten Stoner za
megatalent.
Narodil se 16. října 1985 v australském zapadákově Kurri Kurri. Vůbec první závod – dirttrack - jel ve čtyřech letech na Yamaze PW. Svůj
první závod vyhrál v devíti letech a než mu bylo 14 let, stačil vyhrál 41 titulů. Ne závodů, titulů. Ve dvanácti ukázal, z jakého je těsta. O jediném víkendu závodil v pěti různých kategoriích různých kubatur. V každé se jelo sedm rozjížděk. To máme, vážení, celkem
35 závodů za jediný den! A 32 z nich vyhrál! Za ten víkend se rozdělovalo pět australských titulů a Casey Stoner vyhrál - všechny.
V Austrálii nemůžete závodit na silnici, dokud vám není 16 let. A tak se v Caseyho 14 letech ukázalo, z jakého těsta jsou pro změnu jeho rodiče – tatík sbalil kufry a celou rodinu, a v roce 1999 se přestěhoval do Anglie. Důvod? Tady se mohlo závodit od 14! Ale pak to šlo ráz na ráz. V roce 2000 vyhrál anglický Aprilia Cup, od roku 2003 jezdil 125 cm3 GP pod Luciem Cechinellem na Aprilii, rok na to na KTM v Red Bull týmu. V roce 2005 přestoupil do dvěpade, ale kvůli jedinému pádu v domácí GP tehdy zůstal druhý za Pedrosou. Z dvěpade šel hned do MotoGP. Tady se chvíli spekulovalo, že půjde k Yamaze, ale nakonec zakotvil u Hondy. Od ní přešel k Ducati, ale tuhle historii už znáte.