Vodíková Suzuki dostala zelenou
vydáno 11. 3. 2011, text mc, foto Suzuki
Suzuki Burgman Fuel Cell, tedy skútr s nulovou emisí a pohonem na vodu, dostal od Evropské unie zelenou.
Továrna Suzuki oznámila, že jejich projekt „nulová emise“ byl schválen Evropskou unií. Skútr Suzuki Burgman Fuel Cell tak bude moci být nasazen do sériové výroby.
Projekt Suzuki Burgman Fuel Cell byl představen na 41. ročníku výstavy Tokio Motor Show v říjnu 2009. Od té doby byl neustále testován ve Velké Británii, kde prodělával řadu zkoušek jak ve vývojových laboratořích, tak od loňského února i v provozu.


Skútr Suzuki Burgman Fuel Cell je společný projekt továrny Suzuki Motor Corporation a britské společnosti Intelligent Energy. Základem stroje jsou palivové články, které efektivně vyrábějí elektřinu prostřednictvím reakce mezi vodíkem, vzduchem a vodou. Výsledkem pak je palivo s absolutní nulovou emisí. Jako základ stroje byl použit skútr Suzuki Burgman, který vedle vlastností městského provozu oplývá i důležitým výkonem.

Celý projekt nyní dostal od Evropské unie svou šanci a po vytvoření potřebné infrastruktury, jako je například výstavba čerpacích stanic na vodíkové palivo (vodu), bude zařazen do výroby a následného prodeje. Je dodejme, že na jednu nádrž vody (11 litrů) je stroj schopen ujet při rychlosti 30 km/h až 350 kilometrů.
