Yamaha YZF-R6 - prezentace jak má být
vydáno 17. 2. 2008, text LZ, foto Jakub Nič
Celoevropské představení nové Yamahy YZF-R6, které hromadně vypuklo ve stejnou hodinu a stejnou minutu u všech vybraných českých i evropských dealerů Yamahy, jsme nemohli redaktorsky pokrýt ani náhodou. Proto jsme si vybrali dealera, který sliboval nejlepší zážitek – pražské MARI MOTO. Oni si totiž na tuhle slávu objednali rovnou loď!
Pravda, taková loď má určité nevýhody – teoreticky omezenou kapacitu (prakticky ne :o), možnost srážky s ledovcem, po úzkých schodech a přes zábradlí se tam motorky dostávají poměrně dobrodružně, ale atmosféra, ta byla prostě úžasná. Slavnostně naladění hosté měli k sobě i k motorkám tak nějak blíž, a rozhodně to bylo lepší řešení, než pořádat tak významnou událost mezi rozkopanými zdmi pražského MARI MOTA ve Vrbově ulici v Praze 4, protože tam teď právě probíhá rekonstrukce, abyste to měli v nové sezoně zase načinčanější.


Ta loď se jmenovala Salónní loď Europé a hrozen lidí v přístavišti svědčil o tom, že tu právě probíhá cvičení s názvem „Nafukování lodě na několikanásobnou kapacitu“. A světe div se, přes stovky, ano, stovky zvaných i příchozích hostů, se nikdo nemačkal. S jedinou výjimkou: to když úderem 19.00, ve stejný okamžik jako u ostatních vybraných dealerů po celé Evropě, nastalo odhalení hlavní hvězdy večera - nové YAMAHY YZF-R6. Ještě že R6 stála na vyvýšeném podstavci a byla k němu dobře přikurtovaná. Profesionální moderátoři se postarali o vynikající atmosféru, vlastního odhalení tohoto supersportovního skvostu se ujal profesor českého motocyklového závodění pan Tomáš Foukal se svým bývalým spolujezdcem z mistrovství světa sidecarů Jirkou Pertlíčkem.

A cože se to tam tak oslavovalo? Kromě slavnostního odhalení R6 byla představena i řada dalších novinek YAMAHA pro rok 2008, jako WR 250FR, WR250FRX a nový T-Max. Do toho se promítaly filmy o novém modelu i o kompletní řadě motocyklů YZF-R, nechyběly bohaté švédské stoly a proběhla i anketa. Lístky obsahovaly hodně špekovaté otázky, které nešlo jinak než tipovat, ale žádný div. Vždyť za nejpřesnější odpověď jste měli možnost vyhrát hlavní cenu soutěže - motocykl YAMAHA YZF-R6 v barvách Fiat Yamaha Teamu - exkluzivní limitovanou edici tohoto výkonného supersportovního motocyklu. Ale jak jsme uvedli, největší hvězdou večera byla nová YAMAHA YZF-R6 se spalujícím výkonem a chirurgickou přesností. R6 je vybavena technikou s vylepšenou vazbou jezdec - stroj, ve které se odráží zkušenosti Yamahy z mistrovství světa, a která vám dodá sebedůvěru k objevení vašich schopností: například počítačem řízené ovládání plynu YCC-T pro neuvěřitelné zrychlení a YCC-I, elektronicky ovládaná proměnlivá délka sacího potrubí pro větší výkon a točivý moment. R6 tak nebývale zvyšuje propojení jezdce a stroje, takže můžete s důvěrou využít všechny své schopnosti. Podvozek závodních parametrů s váhou pouhých 166 kg (přestože nová R6 má antihopingovou spojku) přináší milimetrově přesnou ovladatelnost. Už i hliníkový podsedlový rám konstruktérům připadal moc těžký a tak jej na novince vyrobili z magnesia! Z původních 1900 g tak nyní váží pouhých 1400 g.
Na závěr vydařené akce dostali spokojení pánové ještě speciální vydání magazínu „Insider“ a DVD z limitované série s názvem „Ride like Rossi – 10 kroků pro zlepšení jízdy na okruhu“, dámy byly obdarovány růží.