Je tu nový Polaris Ranger RZR
vydáno 4. 10. 2007, text LZ
Ještě jsme si pomalu ani nezvykli na novou kategorii átévéček side-by-side (to jest křížence čtyřkolky a terénního auta) a Polaris už přichází na trh s něčím, co tuhle kategorii posouvá zase někam dál, a sice víc do zábavna. Pravda, Polaris už jeden čistokrevný side-by-side v nabídce má, Rangera XP,...
Ještě jsme si pomalu ani nezvykli na novou kategorii átévéček side-by-side (to jest křížence čtyřkolky a terénního auta) a Polaris už přichází na trh s něčím, co tuhle kategorii posouvá zase někam dál, a sice víc do zábavna. Pravda, Polaris už jeden čistokrevný side-by-side v nabídce má, Rangera XP, ale ta dnešní věc se jmenuje Ranger RZR a je to něco mezi side-by-side a terénní buginou. Byl navržen tak, aby vyhověl co nejširšímu spektru účelů. Společnou řeč v něm proto najdou milovníci těžkého terénu, sportovní jízdy, majitelé půjčoven a cestovek se zážitkovou turistikou, ale třeba i lovci. Pro Rangera RZR není problém překonat i velmi těžký terén, ale můžete se s ním pustit i na vzdálená loviště nebo „rybiště“, do bláta, do kamení ostrého jako břitva apod… Vysokou průchodnost terénem umožňuje kromě nezávisle zavěšených kol i nízký rám střechy.



Tenhle Polaris je ve své třídě opravdu výjimečný a chlubí se hned několika „nej“. Ze všech side-by-side je nejlíp ovladatelný, protože je s hmotností 428 kg nejlehčí. Také má nejlepší akceleraci (55 km/h za 4 s), maximálku firma uvádí téměř 90 km/h. Pod kapotou si brumlá čtyřdobý kapalinou chlazený dvouválec Twin EFI o objemu 800 cm3, který ale vlastně není na rozdíl od zažitých konstrukcí pod kapotou, ale za sedly. To se na první pohled nezdá jako nejlepší řešení, ale díky tomu dostal Polaris u Rangera RZR jeho těžiště nejníž z celé kategorie side-by-side. Polaris má tohle řešení dokonce patentované. I když jednotlivé továrny výkony svých čtyřkolek po vzájemné dohodě neuvádějí, další nej si tento stroj odváží i za nejvyšší výkon ve své třídě. Jak to tak vypadá, tak jediným trumfem, který yamažímu Rhinu ještě zůstal, je jeho nákladní korbička. Ranger RZR bude nabízen ve dvou barvách: v zelené a červené.