Aprilia oficiálně opouští Moto2!

vydáno 24. 11. 2009, text Jiří Nykodým, foto RZ

Jorge Martinéz dnes oznámil, že Aprilia zastavila svůj Moto2 projekt, několik hodin poté vydala továrna oficiální prohlášení o ukončení aktivit s názvem Moto2.

Podle dnešních informací již Jorge „Aspar“ Martinéz obdržel od vedení Aprilie zprávu, že továrna z Noale definitivně zastavila svůj projekt v kubatuře Moto2. Aprilia velmi dlouho zvažovala, jestli do nové kubatury Moto2 vstoupí a během léta nakonec padlo rozhodnutí postavit šasi pro několik týmů a podporovat je během premiérové sezony 2010.

Pro šasi od Aprilie se rozhodl jak přední tým současných dvěstěpadesátek - Aspar (Simon, Di Meglio), tak i týmy jako Speedup (Talmácsi, Iannone), AB Cardion (Karel Abraham) a Ajo Racing (Alex Debón). Používání podvozku od Aprilie zvažoval i tým Thai Honda s Hectorem Faubelem a Rathaparkem Wilairotem. Všechny tyto týmy počítaly s cenou 200 tisíc euro a chystaly se na první testování 9.-10. prosince ve Valencii.

Nyní podle nejnovějších zpráv vše nasvědčuje tomu, ze Piaggio Group se definitivně rozhodlo odejít z kubatury Moto2 a koncentrovat se plně na závodění ve světových superbicích, kde chce poskytovat tovární podporu dvěma týmům. I přesto se ale Martinéz snaží vyjednat s Aprilií alespoň odkoupení již vyrobených šasi a sám pokračovat v dalším vývoji pro své dva jezdce.

Vzhledem k nejistotě tohoto jednání se již Martinéz začal poohlížet po dalších možnostech podvozků do Moto2 a jak jsme Vás již informovali, minulý týden testoval motocykl týmu BQR Bluesens. Zároveň vede jednání s japonskou Moriwaki a německým Suterem.

Ostatní zákaznické týmy doteď nedostaly od Aprilie žádné vyjádření, například majitel finského týmu Ajo racing řekl: „Musíme ještě dva týdny vydržet, pak už budeme vědět, na čem jsme.“


O pár hodin poté vydala Aprilia oficiální prohlášení o odstoupení z Moto2.

„Kubatura Moto2 by škodila dobrému jménu velkého italského a evropského výrobce motocyklů, který vyhrál celkem 43 světových titulů jak v terénním, tak i silničním závodění. Rozhodli jsme se neúčastnit v kategorii, kde jsou povinné motory od naší konkurence.“


Další iČMN články

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Články na MotoLife

  • Motorbike 1-2/2025
  • RACING PARTY 2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2025
  • Motorbike 12/2024
  • Motorbike 11/2024

Aktuálně na MotoLife

RACING PARTY 2024 19. 12. 2024
Motorbike 12/2024 4. 12. 2024
Motorbike 11/2024 8. 11. 2024

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
25. ledna
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1982 - Kompletní výsledky a popis sezóny 🏍
MotoLife
14. prosince
Oficiální předprodej vstupenek na jednu z nejvýznamnějších sportovních událostí příštího roku, Grand Prix České republiky, začne v pondělí 16. prosince v 10 hodin. Mistrovství světa silničních motocyklů se na brněnský Masarykův okruh vrátí po pěti letech v termínu 18. až 20. července 2025.
Všechny příspěvky ...