Čtyřkolky závodily v Tupadlech

vydáno 11. 3. 2008

V sobotu 8. března se v Tupadlech u Klatov uskutečnil v pořadí již třetí závod čtyřdílného seriálu závodů čtyřkolek, porádaného firmou ADT ATV&MOTO SHOP Horažďovice s názvem ESSOX ADT ENDURANCE CUP.

Na start se postavilo celkem 34 jezdců, již tradičně rozdělených do dvou kategorií. V kategorii do 300 ccm startovalo 14 jezdců, 20 jezdců se postavilo na start v kubatuře nad 300 ccm. Závodníci se sjeli opravdu z celé republiky – kromě Jiho- a Západočechů nechyběli ani zástupci z Moravy a severních Čech. V každé části se jely dvě rozjížďky po 15 minutách + 2 kola. Vžitou představu o závodech čtyřkolek jako ryze mužské záležitosti opět nabourala statečná Bára Fišerová, jediná žena ve startovním poli a věrná účastnice ESSOX ADT ENDURENCE CUPu. Startovala sice na jednoznačně nejslabším stroji v závodním poli, Yamaze 80, ale spolehlivost tohoto stroje jí pomohla porazit několik mužských protějšků na silnějších mašinách a v průběžném pořadí si tak upevnila devátou pozici z dvacetidvoučlenného startovního pole. Slunečné a oproti předpovědi i vcelku teplé počasí přilákalo na trať řadu diváků, kteří se postarali o skvělou kulisu.

A co čekalo jezdce? Téměř 3 km dlouhá hlinitá trať, prudké sjezdy, ostré zatáčky, technické pasáže i dlouhé skoky. Část trati navíc byla bahnitá, takže po pár kolech se jezdci se svými čtyřkolkami proměnili v obrovské řvoucí bahnité kolosy. K tomu všemu je nutné připočítat tvrdý boj o každý metr tratě. Ne všechny stroje tak náročné podmínky vydržely a někteří jezdci své rozjížďky nedokončili. Ale protože jsou čtyřkolkáři tvrdí hoši (a v našem případě i tvrdé dívky), během polední pauzy své stroje dali do kupy a postavili se na start odpoledních rozjížděk. Diváci si skutečně přišli na své, závod byl plný adrenalinu a ostrých soubojů, pořadí se měnilo těsně před cílovým praporkem, vyjímkou nebyly tlačenice v zatáčkách, drobné šťouchance mezi jezdci a lety vzduchem. K vidění byl i jeden nedobrovolný let vzduchem přes řídítka, který naštěstí odnesly jen plasty na čtyřkolce.

Kubaturu do 300 ccm jednoznačně ovládli jezdci na strojích Access, hegemonii těchto strojů narušil až šestým místem Patrik Lukeš na Gas-Gas 300.

Zvláště dopolední rozjížďka této kategorie byla velkým soubojem mezi Karlem Šímou a Pavlem Kocmanem, o prvním místě v této rozjíždce rozhodla pouhá vteřina ve prospěch Karla. V druhé rozjíždce již Karel zvítězil s větším přehledem, zaslouženě tak obhájil první místo ze žichovického závodu a upevnil si vedení v průběžném pořadí seriálu. Díky vyrovnaným výsledkům v obou rozjížďkách (dvě třetí místa) skončil na druhém místě Lukáš Kaucký a třetí dojel Michal Kolář, všichni tři na Accessu 300.

Kubatura nad 300 ccm již tradičně přivádí diváky do varu. Stroje budí respekt již svým vzhledem, když se k tomu přidá ostrý zvuk motorů a neuvěřitelné zrychlení, musí takto uvařená zábava chutnat i těm, kteří vidí čtyřkolku poprvé v životě.

Do konečného pořadí 3. závodu významně promluvili nováčci ESSOX ADT ENDURANCE CUPu – Jirka Matějec na Suzuki 450 a Radek Procházka na Yamaze 450. Oba startovali v tomto seriálu poprvé, ale podle toho, jaké výkony předváděli na trati, je jasné, že se nejedná o jejich první závod. O stupně vítězů nechtěl přijít doposavadní lídr šampionátu, Květoslav Klíč na Suzuki 450. V dopolední rozjíždce předvedl, že je skutečně těžkým soupeřem a těsný souboj s Jirkou Matějcem prohrál až na cílové čáře. Třetí v této rozjíždce skončil Petr Pinc na Suzuki 450.

Odpolední část suverénně vyhrál Jirka Matějec a získal tak celkové první místo v tomto závodě. Květa už v odpolední části takové štěstí neměl, musel do posledních metrů hájit čtvrtou pozici před dotírajícím Pavlem Vikem na Suzuki 450, ale i čvrté místo v odpolední části mu stačilo na stříbrný stupínek v tomto závodě a upevnění prvního místa v průběžném pořadí seriálu. Druhý v dopolední rozjíždce skončil již zmíněný nováček seriálu, Radek Procházka, a tato pozice společně se 4. místem z dopolední části mu stačila na celkový bronzový stupínek.

V průběžném pořadí si vedoucí pozici o 12 bodů upevnil Květa Klíč před Pavlem Vikem. O třetí místo se ztrátou 26 bodů se dělí Jarda Chytil na Kawasaki 700 s Petrem Pincem na Suzuki 450.



Další iČMN články

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Články na MotoLife

  • Motorbike 1-2/2025
  • RACING PARTY 2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2025
  • Motorbike 12/2024
  • Motorbike 11/2024

Aktuálně na MotoLife

RACING PARTY 2024 19. 12. 2024
Motorbike 12/2024 4. 12. 2024
Motorbike 11/2024 8. 11. 2024

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
25. ledna
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1982 - Kompletní výsledky a popis sezóny 🏍
MotoLife
14. prosince
Oficiální předprodej vstupenek na jednu z nejvýznamnějších sportovních událostí příštího roku, Grand Prix České republiky, začne v pondělí 16. prosince v 10 hodin. Mistrovství světa silničních motocyklů se na brněnský Masarykův okruh vrátí po pěti letech v termínu 18. až 20. července 2025.
Všechny příspěvky ...