Pořadatelé se snažili vyhnout úskalím předchozích ročníků a zařadili úseky tratě, které měly být novinkou pro každého účastníka rallye.
Datum Start Cíl Přesun Měřený úsek Přesun Celkem

5.1.2008 Lisboa Portimao 104 120 262 486
6.1.2008 Portimao Málaga 15 60 460 535
7.1.2008 Nador Er Rachidia 182 372 163 717
8.1.2008 Er RachidiaOuarzazate 29 356 199 584

9.1.2008 Ouarzazate Guelmim 188 498 148 834
10.1.2008 Guelmim Smara 66 454 105 625
11.1.2008 Smara Atâr 198 619 12 829
12.1.2008 Atâr Nouakchott 44 450 37 531

13.1.2008 Rest Day
14.1.2008 NouakchottNouhadibou 37 525 86 648
15.1.2008 Nouhadibou Atâr 111 552 22 685
16.1.2008 Atâr Tidjikja 35 524 133 692
17.1.2008 Tidjikja Kiffa 131 398 2 531
18.1.2008 Kiffa Kiffa 25 484 6 515
19.1.2008 Kiffa Saint-Louis 326 301 130 757
20.1.2008 Saint-Louis Dakar 239 23 42 304
Celkem 1730 5736 1807 9273
Portugalsko
Lisabon se svými bílými zdmi vždy vítá závodníky ve velkém stylu, a nejinak tomu mělo být i u letošního ročníku. Pořadatelé i účastníci velmi rychle přivykli nádhernému fanouškovskému prostředí - první úseky loňského ročníku na území Portugalska sledovalo přes milion diváků přímo na trati. Jejich energie a entusiasmus dávají mnoha závodníkům euforii a náboj do vlastního závodu, který se v Africe mění v regulérní boj o čas v přetěžkých podmínkách.
Dakar rallye v Portugalsku
2 ročníky (2006, 2007)
4 etapy
Města : Lisabon, Portimao
1. ETAPA - 05/01/2008
Lisboa - Portimao
Přesun: 104 km / Měřený úsek: 120 km / Přesun: 262 km
Celkem: 486 km
Dakar měl začínat etapou, která byla nově postavena pro tento ročník. Jezdci v ní neměli být vystaveni úskalí úzkých písečných úseků. Trať měla dát šanci závodníkům konsolidovat své síly a plně se soustředit na první kilometry soutěže.
2. ETAPA - 06/01/2008
Portimao - Málaga
Přesun: 15 km / Měřený úsek: 60 km / Přesun: 460 km
Celkem: 535 km
Druhá etapa měla být stejná jako v minulém roce. Účastníci předchozího ročníku tady měli mít výhodu ve znalosti terénu. V této hornaté etapě typu rychlostní zkoušky WRC se najdou úseky vhodnější spíše pro horská kola než pro motocykly a automobily připravené na úskalí afrických pouštních etap. To je také důvod, proč nákladní speciály tuto etapu mohli vynechat.
Maroko – vstupní brána Afriky
Maroko vždy hrálo klíčovou roli v dakarském dobrodružství. Začínají tady první náročné úseky a záludnosti tratě prověřily nejednu zkušenou posádku nebo motorkáře. Například Rus Chagin tady převrátil svůj Kamaz v roce 2005.
Dakar rallye v Maroku
12 ročníků (1993, 1994, 1995, 1996, 1998, 1999, 2001, 2002, 2004, 2005, 2006, 2007)
40 etap
Města : Tanger, Er Rachidia, Rabat, Ouarzazate, Agadir, Tan-Tan…
3. ETAPA - 07/01/2008
Nador - Er Rachidia
Přesun: 182 km / Měřený úsek: 372 km / Přesun: 163 km
Celkem: 717 km
Začátečník tady nemá šanci. Maroko již tradičně nabízí kombinaci silnic a nezpevněných povrchů. Po 160 km se motorkáři měli vydat svou vlastní tratí a opustit zbytek rallye, aby využili výhod jejich strojů v náročném terénu.
4. ETAPA - 08/01/2008
Er Rachidia – Ouarzazate
Přesun: 29 km / Měřený úsek: 356 km / Přesun: 199 km
Celkem : 584 km
Novinka pro rok 2008 – oddělené tratě pro auta a motorky. Na úzkých silničkách a chodnících měli mít motork��ři milion příležitostí ukázat svůj talent a zkušenosti. Motorkáře měla čekat první noc bez asistenčních týmů v Zagoře. Auta měla pokračovat do Ouarzazate společně se svými podpůrnými posádkami.
5. ETAPA - 09/01/2008
Ouarzazate - Guelmim
Přesun: 188 km / Měřený úsek: 498 km / Přesun: 148 km
Celkem : 834 km
Další etapa, která představuje ohromnou výzvu pro všechny závodníky. Písčité úseky, nebezpečné duny a nástrahy africké pouště působí nejednomu závodníku obrovské problémy. Rozestupy mezi závodníky se zvyšují na hodiny.
6. ETAPA - 10/01/2008
Guelmim - Smara
Přesun: 66 km / Měřený úsek: 454 km / Přesun: 105 km
Celkem : 625 km
Divácky jedna z nejatraktivnějších částí závodu, která vede po pobřeží a mírnými dunami.
Mauretánie – peklo pouště
Přelomové etapy přes Mauretánii jsou již od roku 1983 prubířským kamenem celé rallye. Cokoliv se tady může stát a pořadí se může změnit při malém nepozornosti v navigaci.
Dakarská rallye v Mauretánii
19 ročníků (1983, 1985, 1986, 1987, 1988, 1990, 1991, 1993, 1994, 1995, 1996, 1997, 1998, 1999, 2001, 2002, 2004, 2005, 2006, 2007)
87 Etap
Obvyklá města: Zouerat, Atar, Nouakchott, Tichit, Kiffa, Tidjikja, Nema, Ayoun-el-Atrous
7. ETAPA - 11/01/2008
Smara - Atâr
Přesun: 198 km / Měřený úsek: 619 km / Přesun: 12 km
Celkem: 829 km
Jedná se o nejdelší etapu rallye. Závodníci měli startovat brzy ráno, v polovině měřeného úseku na ně čekal obtížný terén a duny, stejně tak ke konci etapy. Asistenčním posádkám nemělo být umožněno zůstat v Ataru.
8. ETAPA - 12/01/2008
Atâr – Nouakchott
Přesun: 44 km / Měřený úsek: 450 km / Přesun: 37 km
Celkem: 531 km
Den navigátorů! Na této části rallye se nachází hned několik navigačně obtížných partií a není vůbec snadné projet bez bloudění a hledání správné cesty. To je cena, kterou měli zaplatit závodníci za odpočinek při přestávce, která měla trvat celý další den.
9. ETAPA - 14/01/2008
Nouakchott – Nouhadibou
Přesun: 37 km / Měřený úsek: 525 km / Přesun: 86 km
Celkem: 648 km
Typicky mauretánská etapa nabízí 80 % písčitých cest a jen 20 % zpevněných. Správné zvládnutí techniky přejíždění dun (nebo rychlé vyhrabání zapadlého stroje) je zásadní pro dojetí do Nouhadibou. Dakarská karavana se v tomto městě naposled ukázala v roce 1994.
10. ETAPA - 15/01/2008
Nouhadibou – Atâr
Přesun: 111 km / Měřený úsek: 552 km / Přesun: 22 km
Celkem: 685 km
Cestou do Ataru závodníky čekají nástrahy ve formě velbloudí trávy. I ti nejlepší specialisté na písečné duny zde musí zvolnit a ukázat své umění v této části tratě.
11. ETAPA - 16/01/2008
Atâr - Tidjikja
Přesun: 35 km / Měřený úsek: 524 km / Přesun: 133 km
Celkem: 692 km
Závodníky čeká menší porce písku ke strávení na cestě do Tidjikja. Motocyklisté měli mít výhodu odděleného prostoru k bivakování od zbytku startovního pole. Žádná posádka neměla mít k dispozici své asistenční vozy v cíli a všichni se měli postarat o jakékoliv mechanické zásahy sami.
12. ETAPA - 17/01/2008
Tidjikja - Kiffa
Přesun: 131 km / Měřený úsek: 398 km / Přesun: 2 km
Celkem: 531 km
Dakarští závodníci milují poušť a její dobrodružství. Terén této etapy nabízí všechny typy povrchů a závodníci musí prokázat opravdový talent při zvládání měnících se podmínek na trati.
13. ETAPA - 18/01/2008
Kiffa - Kiffa
Přesun: 25 km / Měřený úsek: 484 km / Přesun: 6 km
Celkem: 515 km
Závodníky čekají poslední kilometry na dunách a také obávaný Néga pass, který je měl zavést do horských terénů. I malá chybička v jízdě může znamenat konec nadějí na dobré umístění.
14. ETAPA - 19/01/2008
Kiffa - Saint-Louis
Přesun: 326 km / Měřený úsek: 301 km / Přesun: 130 km
Celkem: 757 km
Závodníci měli mít na konci tohoto dne dalších 800 km blíže k cíli. Jen ti nejzkušenější si budou pamatovat Saint-Louis. Rallye sem naposled zavítala v roce 1997.
Senegal – Překročení hranice
Senegal a jeho hlavní město jsou na celém světě spojovány s dakarským závodem. Všichni závodníci jsou očekáváni nadšenými senegalskými diváky a obdivem jsou zahrnuti motorkáři, quad jezdci i řidiči osobních nebo nákladních speciálů.
Dakar v Senegalu
26 ročníků (1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1993, 1994, 1995, 1996, 1997, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2004, 2005, 2006, 2007)
80 etap
Obvyklá města: Saint-Louis, Lac Rose, Tambacounda
15. ETAPA - 20/01/2008
Saint-Louis - Dakar
Přesun: 239 km / Měřený úsek: 23 km / Přesun: 42 km
Celkem: 304 km
Vše jednou končí a stejně tak i další ročník Dakaru. Závěrečná vložka se měla odehrát na březích jezera Rose.
Do dakarského závodu byly zařazeny 2 etapy, kde měly jet odděleně motocykly a auta. Napomoct to mělo právě závodníkům amatérům, profesionální tovární týmy neměly mít k dispozici asistenční vozy v těchto těžkých úsecích tratě.
Na konci závodu měly být rozděleny ceny ve výši 15 000 eur, které chtěla poskytnout společnost Elf nejlepším závodníkům.
V histori závodů věc nebývalá se stala skutečností. Závod byl zrušen z důvodu bezpečnostní situace v Mauretánii. Sny závodníků o účasti nebo vítězství v tomto prestižním závodě budou muset počkat o celý jeden rok.