Domenicali: "Delší životnost motorů je možnost"
vydáno 19. 1. 2009, text Jiří Nykodým, foto RZ
Claudio Domenicali oznámil, že dohoda o zvýšení životnosti motorů v MotoGP je již velmi blízko podpisu.
Claudio Domenicali (výkonný ředitel Ducati), promluvil minulý týden při představování nové Ducati Desmosedici GP9 i o možnostech, jak snížit náklady na provoz týmu v královské kubatuře MotoGP. V současné celosvětové ekonomické krizi se snaží většina továren snížit výdaje na závodění, ale přitom by se mělo zůstat u závodění s prototypy. Domenicali oznámil, že návrh na prodloužení životnosti motorů přijala Asociace výrobců (MSMA) velmi pozitivně a je zde reálná šance, že by se díky výrobě motorů s delší výdrží dalo značně ušetřit.
„Náš cíl je jasný, musíme důkladně kontrolovat všechny naše výdaje a snažit se o to, aby se nám je podařilo snížit. Pokud se společně se všemi výrobci dohodneme, řešení bude jednoduché. Dohoda ohledně navýšení životnosti motorů je již velmi blízko podpisu. Je důležité, aby bylo přesně dáno, kolik kilometrů musí motor vydržet. V současné době si můžeme motor měnit, jak nás napadne, třeba po 400 kilometrech. Nám většinou vydrží na 600 až 800 km, ale to má každý výrobce jiné. Naším cílem je životnost motoru minimálně zdvojnásobit, to by velmi pomohlo snížit výdaje za motory. Jednou z možností, jak tohoto cíle dosáhnout, je omezit maximální otáčky motoru na 17 tisíc nebo změnit některé části v motoru, ale to už by bylo na rozhodnutí každého výrobce. My se chystáme také snížit náklady na management týmu, abychom mohli navýšit náklady na vývoj. Kdyby se podařilo snížit výdaje satelitních týmů, určitě bychom viděli při závodech více motocyklů,“ dodal Domenicali.