Druhý den testů v Sepangu

vydáno 22. 12. 2009, text Jiří Nykodým, foto Honda

Marco Simoncelli a Hiroshi Aoyama pokračovali v testování.

Druhým dnem dnes pokračovaly testy dvou nováčků na malajském okruhu v Sepangu. Po pozitivních výsledcích z prvního dne vyjel dnes Marco Simoncelli i Hiroshi Aoyama na prototypech Honda RC212V v 10:30 místního času na trať. Oba jezdci se zaměřovali především na postupné nastavování podvozku a elektroniky na svých Hondách. Nucená přestávka nastala pro oba jezdce ve dvě hodiny odpoledne, kdy se nad okruhem v Sepangu spustil silný déšť a jezdci se na trať vrátili až o půl páté. I dnes jezdil o několik desetinek rychleji Japonec Aoyama z týmu Interwetten Honda MotoGP, když uzavřel dnešní testování nejrychlejším časem 2:03,25 s a celkem odjel 43 okruhů. Marco Simoncelli z týmu San Carlo Honda Gresini odkroužil 56 kol s nejrychlejším časem 2:03,70 s.
 
Marco Simoncelli: „Dnes to nebylo tak špatné. Povedlo se nám vylepšit nastavení, na kterém budeme pracovat ještě zítra. Důležité je, že se na motorce cítím s každým vyjetím z boxů lépe. Sepang je náročná trať pro první test, raději bych testoval ve Valencii! Jsem ale rád i za tuto příležitost, protože testovat potřebuji. V současné chvíli nejsou časy na kolo moc důležité, naším hlavním úkolem je nastavit motorku pro první závod roku 2010. Potřebuji nejdříve dobře porozumět tomu, jak motorka reaguje na různé změny. Zatím ztrácím více než dvě sekundy na kolo, ale sám dobře vím, že jedu tak na 80 % schopností motorky, chtěl bych ji ale využít minimálně na 95 %.“
 
Hiroshi Aoyama: „Včera jsme nepoužívali žádné elektronické kontroly, ale dnes jsme je již začali pomalu zkoušet. Já si raději celou motorku kontroluji sám, ale když to motorka umí, musíme toho využít. Můžete si vybrat, ve které části okruhu bude elektronika fungovat, ve které zatáčce atd., takže je to docela komplikovaná záležitost. Potřebuji krok po kroku vše zkoušet a postupně zrychlovat. Za svůj život jsem už řídil mnoho motorek, ale tato je něco úplně jiného. Je zde tolik možností všelijakých nastavení a změn a když nevíte jak na to, máte problém. V této chvíli ještě přesně nevím co a jak nastavit. Hodně dlouho jsem závodil na dvoutaktech a Katar bude můj první závod na čtyřtaktu, potřebuji změnit svůj jezdecký styl, zatím se stále bojím otevřít na výjezdech ze zatáček naplno plyn a tím ztrácím čas. Myslím si, že výjezd ze zatáček je klíčem k úspěchu v závodech MotoGP.“


Další iČMN články

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Články na MotoLife

  • Motorbike 1-2/2025
  • RACING PARTY 2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2025
  • Motorbike 12/2024
  • Motorbike 11/2024

Aktuálně na MotoLife

RACING PARTY 2024 19. 12. 2024
Motorbike 12/2024 4. 12. 2024
Motorbike 11/2024 8. 11. 2024

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
25. ledna
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1982 - Kompletní výsledky a popis sezóny 🏍
MotoLife
14. prosince
Oficiální předprodej vstupenek na jednu z nejvýznamnějších sportovních událostí příštího roku, Grand Prix České republiky, začne v pondělí 16. prosince v 10 hodin. Mistrovství světa silničních motocyklů se na brněnský Masarykův okruh vrátí po pěti letech v termínu 18. až 20. července 2025.
Všechny příspěvky ...