Ducati poprvé bez Caseyho

vydáno 17. 8. 2009, text Jiří Nykodým, foto Ducati

Tovární tým Ducati má za sebou první závod bez Australana Caseyho Stonera, který vynechá ještě následující dva závody.

První z celkových tří závodů bez Australana Caseyho Stonera má za sebou tovární tým Ducati Marlboro. Pro Nickyho Haydena znamenal závod v Brně druhý nejlepší výsledek v letošní sezoně, když protnul cílovou čáru Masarykova okruhu na šestém místě. Jeho současný týmový kolega Mika Kallio si odbyl svoji premiéru v sedle tovární GP9, během celého závodního víkendu jezdil velmi rychle, ale bohužel jeho premiérový závod skončil v kačírku, když havaroval při souboji o osmé místo s Marcem Melandrim.
 
Nicky Hayden(šestý): „Máme vyšší cíle než toto, ale bohužel šesté místo je zatím můj druhý nejlepší výsledek v letošní sezoně, takže jsem s dneškem spokojený. Po katastrofě v Doningtonu to pro nás byl dobrý víkend. Tým odvedl dobrou práci a během víkendu se nám podařilo zlepšit nastavení předku, což je pro nás velmi důležité. Závod nebyl snadný - ztratil jsem několik pozic na startu, ale během prvního kola se mi podařilo se dostat do druhé skupiny. Abych řekl pravdu, jezdil jsem stejně rychle jako během celého víkendu, ale když jsem dojel Colina, podařilo se mi ještě zrychlit. Viděl jsem tu skupinu přede mnou a myslím si, že kdyby udělali nějaké chyby, byl bych schopný je dojet. Jel jsem hodně tvrdě a několikrát jsem se dostal hodně široce do zatáčky a musel jsem hodně bojovat, abych udržel svoji pozici. Během posledních několika kol na mě útočili neustále, ale podařilo se mi udržet šesté místo. Jsem jen čtyři sekundy od pódia, což není tak špatné.“
 
Mika Kallio (nedojel): „Můj start byl stejný jako v celé sezoně - nebyl špatný, ale ani dobrý a podařilo se mi udržet pozici ze startu v první zatáčce. Motorka pracovala dobře jako po celý víkend, jen mě neustále zlobilo přední kolo. Myslím, že jinak bych byl schopný zůstat s druhou skupinou, ale takhle jsem nikoho nemohl předjet, protože jsem při tvrdším brzdění neměl jistotu v předním kole a bylo by to moc riskantní. Ukázkou toho byl de Angelis, který zpomalil a mně se ho podařilo předjet, pak už jsem byl schopný dojet Nickyho s Colinem. Pak ale přišel crash s Melandrim, který se mě pokoušel předjet v místě, kde to bylo absolutně nemožné, naše stopa se potom v jednom místě setkala. Každopádně to byl zajímavý víkend a mám pocit, že když se nám podaří zlepšit cit v předním kole, můžeme udělat ještě velký krok kupředu.“


Další iČMN články

  • Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
  • Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
  • Velká cena Velké Británie prostě uplavala

Články na MotoLife

  • Motorbike 1-2/2025
  • RACING PARTY 2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2025
  • Motorbike 12/2024
  • Motorbike 11/2024

Aktuálně na MotoLife

RACING PARTY 2024 19. 12. 2024
Motorbike 12/2024 4. 12. 2024
Motorbike 11/2024 8. 11. 2024

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
25. ledna
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1982 - Kompletní výsledky a popis sezóny 🏍
MotoLife
14. prosince
Oficiální předprodej vstupenek na jednu z nejvýznamnějších sportovních událostí příštího roku, Grand Prix České republiky, začne v pondělí 16. prosince v 10 hodin. Mistrovství světa silničních motocyklů se na brněnský Masarykův okruh vrátí po pěti letech v termínu 18. až 20. července 2025.
Všechny příspěvky ...