FB Corse do MotGP ještě letos?
vydáno 11. 9. 2009, text Jiří Nykodým, foto RZ
Italská Firma FB Corse plánuje vstup do šampionátu MotoGP pro sezonu 2010 a začíná se hovořit i o startu na divokou kartu letos ve Valencii.
Podle aktuálních zpráv z Itálie by měl v příští sezoně rozšířit startovní rošt královské kubatury MotoGP soukromý italský tým FB Corse. Zprávy z týmu hovoří o tom, že v garáži již mají hotový prototyp motocyklu, který je vybaven tříválcovým čtyřdobým motorem na bázi bývalého projektu BMW, který v Německu vyvíjeli ještě předtím, než se rozhodli pro šampionát superbiků.


Tým má velmi ambiciózní plány, již zažádal o udělení divoké karty pro závěrečný letošní závod ve španělské Valencii. Tým už zveřejnil některá technická data motocyklu, z kterých vyplývá, že maximální výkon by měl dosahovat na 210 koňských sil. Co se týče jezdecké otázky, zatím není nic jasné, ale hovoří se o italském jezdci, takže v úvahu by připadal například Alex de Angelis.

Technická data:
• 4takt, 3 válce v řadě
• Zdvihový objem: 797.99 cm3
• Vrtání: 90 mm
• Zdvih 41.8 mm
• Komprese: 13.9:1
• Výkon: asi 150kW při 18000 ot/min
• Pneumatické ovládání ventilů
• Elektro-hydraulicky ovládaná variabilní délka sání
• Ovládání plynu Fly by wire
• Elektronika Magenti Marelli
• Hliníkový rám
• Objem palivové nádrže: 22 l
• Hliníková zádní kyvná vidlice, s progresivním tlumením a tlumičem Öhlins
• Brzdový systém Brembo: přední kotouče průměr 320 mm , zadní kotouč průměr 218 mm
• Pneumatiky Bridgestone
• Pohotovostní váha motorky: 145 kg
• Karbonová kapotáž