Grand Prix Itálie – Mugello
vydáno 1. 6. 2008, text Petr Štola, foto Fiat Yamaha Team
Šestý závod silničního Grand Prix vidělo italské Mugello, kde se z vítězství radovali domácí Corsi, Simoncelli a Rossi.
Dramatický souboj ve velké skupině představila třída 125 cm3, která našla nakonec svého vítěze v domácím Simone Corsim. Ten přivedl na cílovou čáru sedmičlennou skupinu, kterou dělilo pouhých 0,8 sekundy vzájemného rozestupu. Bitvu o pódium nakonec pro sebe vedle Corsiho rozhodli Maďar Gábor Talmácsi a Španěl Pól Espargaro.
Závod čtvrtlitrů byl neméně dramatický, ovšem zatímco v předchozím závodě jsme sledovali především tvrdé souboje, v závodě čtvrtlitrů to bylo velké množství pádů, které poznamenaly nejen samotný závod, ale i jeho výsledek. Z první pozice totiž havaroval Španěl Bautista, při útoku na první místo naopak jeho krajan a nejrychlejší muž z kvalifikace, Hector Barberá, který šel k zemi ve vysoké rychlosti, když nezvládl stroj po kontaktu s Marco Simoncellim. Ital nakonec zůstal na čele osamocen, což pro něj znamenalo letošní premiérové vítězství. Na druhém místě dovezl do cíle tovární stroj Aprilia Španěl Alex Debon, který udržel za svými zády Švýcara Thomase Lüthiho.
Díky mnoha pádům se na výborné sedmé místo dostal náš Karel Abraham. Lukáš Pešek dlouho jezdil ve skupině s Debonem a Lüthim, bohužel v polovině závodu chyboval a havaroval.
Třída MotoGP má ve své historii v Mugellu pouze jediného krále a ten se své vlády ujal i v letošní sezoně. Valentino Rossi neponechal nic náhodě a hned po několika kolech šel na vedoucí místo a na něm setrval až do cíle, kde byl o 2,201 sekundy dříve než druhý Casey Stoner. Třetí místo si v italském Mugellu připsal Španěl Dani Pedrosa a protože jeho krajan Jorge Lorenzo v závodě havaroval a nebodoval, dostal se Pedrosa na celkové druhé místo, kde mu na vedoucího Rossiho chybí 12 bodů.
Příští závod se jede již příští týden, kdy je na programu Grand Prix Calatunye.
Grand Prix Itálie – Mugello
125 cm3: 1. Corsi (I, Aprilia) 20 kol / 39:59,020, 2. Talmacsi (H, Aprilia) +0,019, 3. P. Espargaro (E, Derbi) +0,036, 4. Di Meglio (F, Derbi) +0,135, 5. Smith (GB, Aprilia) +0,178, 6. Gadea (E, Aprilia) +0,490, 7. Terol (E, Aprilia) +0,832, 8. Cortese (D, Aprilia) +3,865, 9. Olive (E, Derbi) +3,928, 10. Bradl (D, Aprilia) +5,439, 11. Bonsey (USA, Aprilia) +10,244, 12. Iannonne (I, Aprilia) +10,447, 13. De Rosa (I, KTM) +18,366, 14. Redding (GB, Aprilia) +23,201, 15. Ranseder (A, Aprilia) +24,440
125 cm3 – po 6. závodě: 1. Corsi 87 b, 2. Di Meglio 87, 3. Terol 75, 4. Olive 65, 5. Bradl 64, 6. P. Espargaro 55, 7. Talmacsi 52, 8. Iannonne 47, 9. Smith 47, 10. Gadea 42, 11. Bonsey 30, 12. Cortese 30, 13. Redding 22, 14. De Rosa 22, 15. Webb (GB, Aprilia) 21
250 cm3: 1. Simoncelli (I, Gilera) 21 kol / 40:19,910, 2. Debon (E, Aprilia) +0,499, 3. Lüthi (CH, Aprilia) +0,712, 4. Kallio (FIN, KTM) +7,403, 5. Pasini (I, Aprilia) +12,542, 6.Locatelli (I, Gilera) +12,790, 7. Abraham (Aprilia) +16,114, 8. Aoyama (J, KTM) +17,316, 9. A. Espargaro (E, Aprilia) +19,642, 10. Wilairot (T, Honda) +19,704, 11. Simon (E, KTM) +19,751, 12.Baldolini (I, Aprilia) +47,360, 13.Laverty (GB, Aprilia) +47,422, 14. Lai (I, Gilega) +1:13,423, 15. Toth (H, Aprilia) +1:25,891, Pešek (Aprilia) nedokončil
250 cm3 – po 6. závodě: 1. Kallio 106 b, 2. Pasini 88, 3. Debon 79, 4. Simoncelli 78, 5. Aoyama 61, 6. Takahashi (J, Honda) 59, 7. Barbera (E, Aprilia) 53, 8. Bautista (E, Aprilia) 41, 9. A. Espargaro 40, 10. Simon 36, 11. Lüthi 35, 12. Locatelli 34, 13. Wilairot 25, 14. Faubel (E, Aprilia) 25, 15. Abraham 21, 18. Pešek 12
MotoGP: 1. Rossi (I, Yamaha) 23 kol / 43:31,153, 2. Stoner (AUS, Ducati) +2,201, 3. Pedrosa (E, Honda) +4,867, 4. De Angelis (RSM, Honda) +6,313, 5. Edwards (USA, Yamaha) +12,530, 6. Toseland (GB, Yamaha) +13,806, 7. Capirossi (I, Suzuki) +14,447, 8. Dovizioso (I, Honda) +15,319, 9. Nakano (J, Honda) +15,327, 10. Vermeulen (AUS, Suzuki) +30,785, 11. Guintoli (F, Ducati) +39,621, 12. Elias (E, Ducati) +50,021, 13. Hayden (USA, Honda) +50,440, 14. Okada (J, Honda) +58,849, 15. West (AUS, Kawasaki) +1:00,736
MotoGP – po 6. závodě: 1. Rossi 122 b, 2. Pedrosa 110, 3. Lorenzo (E, Yamaha) 94, 4. Stoner 76, 5. Edwards 58, 6. Capirossi 51, 7. Dovizioso 44, 8. Toseland 43, 9. Hayden 40, 10. Nakano 35, 11. Vermeulen 31, 12. Hopkins (USA, Kawasaki) 26, 13. De Angelis 24, 14. Melandri (I, Ducati) 24, 15. Elias 24
Další iČMN články
-
Obdivuhodný výkon Jakuba Kornfeila ve Velké ceně Nizozemí
Ve Velké ceně Nizozemí předvedl Jakub Kornfeil obdivuhodný výkon, za který byl nakonec odměněn pódiovým umístěním. Jenže ve hře bylo mnohem víc...
-
Filip Salač: "Dnes to byl nejlepší den z celé sezóny"
Filip Salač má za sebou nejlepší závod sezóny. V dnešním závodě Moto3 v holandském Assenu si připsal body za 14. místo, navíc byl stále v kontaktu s vedoucí skupinou a zajel čtvrtý nejlepší čas na kolo...
-
Velká cena Velké Británie prostě uplavala
GP Velké Británie v Silverstonu se nejela, motokrosař Petr Polák je třetím juniorem na světě a titul v USA obhájil Eli Tomac...
Články na MotoLife
-
Motorbike 1-2/2025
Leden utekl jako voda a stejně tak jistě uteče i čekání na
příští sezónu. Ale ještě než budeme moci poprvé vytáhnout motorky z garáže a
pořádně je provětrat, můžete si to čekání zkrátit prvním letošním vydáním
časopisu Motorbike. V sekci testů jsme se tentokrát věnovali hlavně cestovním
strojům, ale nejen jim – vyzkoušeli jsme, mimo jiné, i exkluzivní BMW R 18
Roctane či sourozeneckou dvojici Yama...
-
RACING PARTY 2024
Vážení přátelé, srdečně Vás zvu na letošní RACING PARTY
2024 🏁.Po pětileté pauze se vrací tradiční předvánoční setkání
srdcařů, kterým voní benzín. Atmosféra jako vždy pohodová, tombola
zajištěna, hostesky, tanečnice, DJs, pivo, Jack Daniels, závodníci, Vaši
oblíbení moto novináři a hlavne Vy, fandové motorismu! Uděláme si to letos malý, ale hezký 😉http://RacingParty.czhttp://youtube.com/Raci...
-
Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2025
Plánujete v příštím roce výměnu své motorky, skútru nebo
čtyřkolky? Případně se teprve chystáte vstoupit do jedné stopy a nevíte, jaký
model by byl pro vás tím nejlepším? Anebo se vám prostě jen tyto stroje líbí a
chcete vědět, co je v jejich světě nového? Pokud odpovíte alespoň na jednu z
těchto otázek ano, pak by se vám mohl hodit Motorbike Katalog motocyklů, skútrů
a čtyřkolek, který letos vydá...
-
Motorbike 12/2024
Vydání posledního čísla roku je pro nás vždycky hektické,
zároveň už totiž usilovně pracujeme na Katalogu motocyklů, skútrů a čtyřkolek,
které u nás budou dostupné v příští sezóně. No a do toho italská EICMA a další akce...kdepak,
podzim v žádném případě není obdobím klidu. Ale máme to vlastně rádi a pořád je
to lepší, než kdybychom se nudili – a doufáme, že se s námi nenudíte ani vy!
Testy
Honda ...
-
Motorbike 11/2024
Téměř všechny světové závodní
série už skončily, naše „soukromé“ redakční závody ale pokračují: dokončili
jsme listopadové vydání, poslali ho do tiskárny a vzápětí skočili na letadlo do
Milána, abychom na veletrhu EICMA nasbírali materiál nejen pro reportáž (bude v
příštím čísle), ale také pro Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek,
který vyjde letos tradičně před Vánocemi a na kterém zač...