Harris Moto2 má za sebou testy
vydáno 10. 10. 2009, text Jiří Nykodým, foto RZ
Tým Harris, který vstupuje do šampionátu Moto2, má za sebou úspěšné testy.
Britský tým Harris Performance dokončil poslední vývojové testy své motorky Moto2 a oznámil, že je připraven vstoupit do sezony 2010 této nově vznikající kubatury. Tým Harris se rozhodl zapojit do tohoto projektu již v lednu, když byly oznámeny pravidla pro kubaturu Moto2 a začal vyvíjet motocykl splňující specifikace Moto2. Harris spolupracoval se špičkovým španělským týmem Promo Racing a stihl si svůj motocykl otestovat ve španělském šampionátu Moto2, který se jel společně s španělským mistrákem Formula Xtreme. Prototyp týmu Harris vedl již ve svém prvním závodě a hned ten druhý dokázal vyhrát, získat poleposition i nejrychlejší kolo v závodě. Poté, co tým nasbíral důležitá data z dvou závodů, přišel na řadu další vývoj a další testy.
„Čekají nás ještě nějaké testy a práce především na rámu a aerodynamice, ale jinak je motorka v podstatě připravena k závodění. Víme od Hondy, že motory Moto2 budou na stejné bázi jako pohonné jednotky u supersportu CBR600, který používáme v našem stroji. Nejdůležitější bude mít velmi dobrý podvozek a aerodynamiku, protože motor bude mít každý stejný bez možnosti dalších úprav. Jakmile nám motor dodají, začneme pracovat na zabudovaní do rámu. Máme slíbenou plnou servisní podporu také na všech IRTA testech a každém závodě MotoGP,“ řekl šéf projektu Lester Harris.
Technické údaje motocyklu:
Rozvor: 1405 nominální
Suchá hmotnost: 135 kg
Úhel hlavy řízení: 23,5 stupňů, úprava + / - 1,5 stupně
Nastavení zadní kyvné vidlice: + / - 3 mm
Rozložení hmotnosti nastavení: 20 mm
Rámová konstrukce: Twin SPAR hliníkový CNC obráběný
Kyvná vidlice: Hliníková
Vidlice: Öhlins FG366 RSP25 MOTO2
Zadní tlumič: Öhlins TTX36 tovární specifikace
Kola: 17palcová hořčíková Marchesini
Brzdy: Brembo GP
Kapotáž: karbonová
Palivová nádrž: hliník