Karbonový rám na GP9 boduje
vydáno 18. 4. 2009, text Jiří Nykodým, foto Ducati
Casey Stoner po triumfu v Kataru prohlásil, že nová Ducati GP9 je tou nejlepší motorkou, na které za celou svou kariéru jel.
Mistr světa MotoGP z roku 2007, Australan Casey Stoner, před několika dny prohlásil, že nový karbonový rám společně se zadní karbonovou kyvnou vidlicí dělá z jeho nové Ducati Desmosedici GP9 ten nejlepší motocykl, na kterém za celou svoji závodnickou kariéru jel. Třiadvacetiletý Australan udělal při prvním závodě letošní sezony v Kataru na stroji boloňské továrny senzační debut, když nedal ani jedinou šanci druhému Rossimu. Podle Stonera je hlavní výhodou karbonového rámu jeho vlastnost, že se nijak nekroutí ani při velmi tvrdé akceleraci pod plným plynem. Samotný Stoner sebevědomě prohlašuje, že letošní GP9 je díky těmto radikálním změnám lepší než stroj z roku 2007, kdy Casey dominoval celé sezoně a získal titul.
„Motorky z roků 2007 a 2008 se od sebe moc nelišily. U té loňské jsme měli tužší rám především na přední a zadní části motocyklu. Ke konci sezony jsme tak již blížili našim představám o tom, jak by se měla motorka ideálně chovat. V letošním roce jsme udělali velký krok dopředu a celý rám je vyroben z karbonu, a to včetně zadní kyvné vidlice. Vzhledem k tomu, jak velký točivý moment má náš motor, se řídí motorka díky absolutně tuhému rámu o moc jednodušeji. Je to velký krok kupředu a doufejme, že i jeden z nejdůležitějších,“ řekl Stoner.